Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 07.05.2017.

1.22KPregleda

Jedan na pet

Samsung testira autonomno vozilo, polovnjaci su zakon u Srbiji

Između najvećeg praznika radnika i praznika Roma smestila se prva sedmica maja meseca. Osim prevrtljivog vremena koje još ne popušta u potpunosti pred zimom, doživeli smo i neverovatno WRC prevrtanje Krisa Mika u Argentini.

Svakako, ako izuzmemo ovaj desetostruki luping, najinteresantniji događaji stižu iz daleka. Samsung je započeo testiranje svog autonomnog vozila, čime je stavio i zvaničan pečat na činjenicu da u budućnosti možemo očekivati sasvim novu raspodelu snaga na svetskoj sceni.

Automobili se sele iz teške industrije u digitalni svet. Na toj liniji prilagođavanja su mnogi veliki brendovi, koje poput VW nužda tera u nove vizije. Odustajanje od neprofitabilnih modela i ulazak u električu mobilnost postaju neminovnost opstanka.

Doduše, ima još tu i tamo poigravanja sa dečačkom maštom i obaranja rekorda poput najbržeg SUV na svetu koji od sada pripada Toyoti. Ipak je sve to samo igra, jer i Toyota nas je novim Yarisom u Holandiji uverila da se ispod žita uveliko priprema za realnost automobilske elektrike. Očigledno, svi su već uveliko na tom putu budućnosti. Osim nas naravno.

Između dva već pomenuta velika praznika smestio nam se i prvi Sajam polovnih automobila. Mora se priznati, to nam je baš i realnost, kao i činjenica da se prava tržišna utakmica kod nas igra upravo na terenu polovnjaka. Tržište novih automobila nam je samo fasada iza koje pretežno obitava prestonica.
Sajam polovnjaka je naša realnost i mesto gde opstaje automobil u Srbiji Twituj ovo!
Prema obrađenoj statistici MUP-a od strane „Smart + Research“ agencije, u prvom kvartalu ove godine na jedan novi automobil vozimo čak pet „novih“ polovnjaka. Od deset novih automobila, sedam je registrovano u Beogradu.

Od deset polovnjaka, skoro osam je registrovano u ostatku Srbije.

Statistički užasan rezulat jer taj ostatak Srbije gotovo da u smislu novog automobila i ne postoji. Njemu je namenjen polovnjak. Ne treba to ni da nas čudi, imajući u vidu šta nas je sve zadesilo poslednjih decenija.

Sasvim realno analizirano, skoro pa da možemo biti i zadovoljni ovakvom katastrofom. Automobili iz osamdesetih su ipak otišli na otpade. Na njihovo mesto je stigla plejada isluženih evropskih raga, kojoj je bolje ne gledati u zube, ali su ipak spas za većinu naših vozača. Naravno, čak i u ovoj kategoriji, tradicionalni brendovi u Srbiji nemaju alternativu. Volkswagen, Opel, Fiat i Renault čak i kroz polovnjake čuvaju svoj imidž i tržišnu poziciju.

Kada smo kod Fiata, prvo nas je obradovala vest da stiže novi Punto. Ne toliko zbog Fiata ili Punta, koliko zbog nas, jer smo ga već nekako „videli“ na liniji u Kragujevcu kao buduće vozilo NACIONALE.

Što je babi milo – to se babi snilo. Realnost je sasvim drugačija. Zbivanja na terenu u Kragujevcu, očekivanja radničkih sindikata i političara da se Fiat vrati sa proizvodnjom u Italiju i odnos FCA Srbija prema medijima, sasvim jasno sugerišu da budućnost ove priče kod nas nije baš svetla.

Polovnjaci će biti još dugo naš prvi izbor, mada iskusni kažu, vredi verovati i u čuda. Zato baš i jesmo ovde.

Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery