Kakva trka na Red Bull Ringu!
Bili smo svedoci još jednog MotoGP trilera, ovoga puta održanog u Štajerskoj. Migel Oliveira iz Red Bull KTM-a Tech 3 je ostvario svoju prvu pobedu u MotoGP-u, ujedno prvu za Portugal, osiguravši je u poslednjoj krivini pred sam cilj, nakon što su Džek Miler i Pol Espargaro otišli preširoko u duelu koji su vodili za pobedu. Zaista sjajan epilog 900. trke u kraljevskoj kategoriji.
U dramatičnoj trci, u kojoj je bila istaknuta crvena zastava, vodila se bespoštedna borba, koja je kulminirala trobojom između Oliveire, Džeka Milera (Pramac Racing) i Pola Espargara (Red Bull KTM Factory Racing) u čuvenoj poslednjoj krivini Red Bull Ringa. Ovo je ujedno i prva pobeda za KTM Tech 3 nakon 150 nastupa u elitnoj seriji.
Pre starta inicijalne trke, olovni oblaci su počeli da se skupljaju iznad Špilberga, što je dodatno povećalo tenziju, mada je vremenska prognoza govorila da jačih padavina neće biti.
Tako je i bilo, motociklisti su startovali na suvom asfaltu. Đoan Mir (Team Suzuki Ecstar) je sjajno krenuo s treće pozicije prestigavši osvajača pol pozicije, Pola Espargara, s tim što je i Miler na Pramac Ducatiju uradio slično startovavši s četvrtog mesta. Australijanac se našao ispred Espargara u unutrašnjoj strani krivine 2, da bi zatim iskoristio grešku Mira koji je otišao preširoko. Nakon toga je kao vodeći imao ispred sebe otvoren put.
Fabio Kvartararo (Petronas Yamaha SRT) nije započeo trku onako kako je očekivao. Lider u šampionatu je pao na 14. poziciju nakon što je otišao preširoko u krivini 1. Andrea Doviciozo (Ducati Team) je startovao solidno, tako da je u drugom krugu bio već na šestom mestu. U tim trenucima, Mileru su za petama bili Mir i Takaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu), da bi Japanac pretekao Španca, dok se vodeći trojac polako odvajao od ostatka karavana.
U krugu broj 5 na čelo izbija Mir, čovek iz Suzukija, dok su Miler i Nakagami, koji su iza njega, pola sekunde ispred Pola Espargara i Aleksa Rinsa (Team Suzuki Ecstar). Ta razlika je nastavljala da se povećava, tako da je vodeća trojka u osmom krugu imala prednost od 1,4 sekunde u odnosu na pratioce.
Maverik Vinjales (Monster Energy Yamaha MotoGP) je izgledao prilično solidno na sedmom mestu u toj fazi trke, mada su Yamahe generalno bile očajne, startovavši sa 9. (Vinjales), 10. (Kvartararo) i 11. (Rosi) mesta, a muke su se samo nastavljale.
Kvartararo je ponovo imao problema s kočnicama, ali je imao sreće što ni kandidat za titulu iz Ducatija, Dovicozo, nije mogao da pronađe tempo koji je demonstrirao čitavog vikenda, ne mogavši da se izbori s Bredom Binderom (Red Bull KTM Factory Racing) i Oliveirom.
Na čelu, Mir je povećavao vođstvo. Španac, koji je osvojio svoj prvi podijum pre sedam dana, do 13. kruga je ostvario prednost u odnosu na pratioce od 1,3 sekunde. S druge strane, Miler i Nakagami su uživali u prednosti od dve sekunde ispred Pola Espargara i Rinsa, da bi Japanac pretekao Australijanca u krivini 16. Vozač LCR Honde je manevar izveo u krivini 6 i krenuo u poteru za Mirom, koji je bio u tim momentima dve sekunde ispred njega. Međutim, tada nastupa drama…
Par krugova ranije, Vinjales je usporio i mahanjem rukom sugerisao da nešto nije u redu s njegovim YZR-M1. Pao je na 13. poziciju, ali zatim, 12 krugova pre kraja, Španac je doslovno skočio s Yamahe spasavajući živu glavu u krivini 1 pri brzini od preko 200 km/h, zbog verovatnog otkazivanja kočnica. Njegov motocikl se silovito zabio u vazdušnu ogradu probivši je i istovremeno se zapalio. Na svu sreću, Vinjales je prošao bez težih posledica. Zbog ovog jezivog incidenta, istaknute su crvene zastave a trka je zaustavljena.
Startna svetla su se ugasila po drugi put, a Mir je startovao savršeno. Pol Espargaro je takođe krenuo silovito, ali je otišao nešto šire u krivini 1, što je omogućilo Mileru da se sabere i krene u akciju i povede na svežim mekim „mišelinkama“.
Brutalna brzina GP20 je bila nedostižna za Mirov GSX-RR. Španac se borio na izlazu, ali je vozač Ducatija čvrsto držao unutrašnju liniju krivine 6, dok Nagami nije imao sreće prilikom drugog starta, pavši na sedmo mesto.
Baš kao i tokom „prve“ trke, Oliveira i Binder na KTM-ovima su se ponovo upustili u borbu za četvrtu poziciju s tim što je Doviciozo vodio ovu grupu. Vodeći Miler je ostvario sjajno vreme od 1 minuta, 23,928 sekundi, dok je Mir bio drugi. Međutim, Španac je drugu trku vozio na istoj prednjoj gumi koju je koristio pre isticanja crvenih zastava, što ga je na kraju skupo koštalo.
Osam krugova pre kraja, Pol Espargaro je postavio najbrži krug trke. Vozač KTM-a je zatim pretekao Mira u krivini 3, da bi na nišanu imao vodećeg Milera. Pokušao je s manevrom u krivini 1, ali je otišao duboko i preširoko, što je omogućilo Mileru da ga prođe, dok im se Oliveira znatno približio.
Vodeći kvartet je napravio vidnu prednost u odnosu na Dovicioza i Nakagamija, s tim što je pobednik MotoGP Austrije počeo da pravi njemu nesvojstvene greške. Dovi je otišao preširoko u krivini 1, a zatim i u krivini 9, šest krugova pre kraja, očajnički se trudeći da drži korak s vodećima.
Espargaro je preuzeo vođstvo od Milera u krivini 9, ali nije uspeo da ostvari dovoljno rastojanje. Mir je zatim otišao preširoko u krivini 4, omogućivši Doviciozu da ugrabi četvrtu poziciju, dok su Miler i Oliveira na nišanu držali Espargarov RC16. Mala je bila razlika u tim trenucima između pet vodećih vozača, ali Mir i Doviciozo ipak nisu mogli da prate tempo najbržih, da bi Italijan ponovo otišao preširoko u krivini 9.
Kako se bližio poslednji krug, bilo je jasno da će o pobedi odlučivati dva KTM-a i Ducati. Dvojica vozača su bila u poteri za svojom prvom MotoGP pobedom, dok treći išao ka svojoj prvoj pobedi na suvom. Pol je ušao kao vodeći u poslednji krug i imao je dobar izlaz iz prve krivine, što je bilo od velikog značaja. Međutim, dolazeći u zonu kočenja, Espargaro je bio isuviše defanzivan, što mu je kompromitovalo izlaz, tako da je Miler iskoristio svu preostalu snagu Ducatija da pretekne KTM. Na kočenju, bili su jedan uz drugog, da bi Australijanac pokušao da profitira u varljivoj desnoj krivini nizbrdo.
Miler je čvrsto držao leve krivine, ali je na uzbrdicama Pol bio dominantan. Španac je to znao, tako da se na uzbrdici uvukao u unutrašnji deo krivine i prošao ispod Milera. Ovo su bile scene za triler, jer se razrešenje čekalo u poslednjoj krivini poslednjeg kruga, a to je nešto što smo ovde već viđali.
Imavši bolji prilaz u krivinu 10, Miler je kasno kočio i uronio ispod Espargara. Međutim, obojica su otišla preširoko, što je iskusno sačekao Oliveira i pobrao lovorike. Portugalac je zadržao idealnu trkačku liniju i glatko prošao pored Milera i Espargara, „zakucavši“ prvu pobedu za sebe, KTM Tech 3 i Portugal.
Miler je sačuvao drugu poziciju, dok je Espargaro bio treći, što je njegov prvi „suvi“ podijum u MotoGP-u.
Gubitnik dana? Pa, to je Đoan Mir. Uprkos tome što je došao do sjajnog četvrtog mesta, mogao je da bude pobednik. Vozač Suzukija je suvereno vodio pre nego što su istaknute crvene zastave, da bi u nastavku napravio neverovatnu grešku, zadržavši na motociklu prilično potrošen prednji pneumatik. Naravno, drugo i četvrto mesto na MotoGP-u Austrije i Štajerske je dobar rezultat sa značajnim poenima za nastavak šampionata. Ipak, ostaje žal jer je mogao još bolje.
Doviciozo je na kraju bio peti, što mu je omogućilo da se približi Kvartararu, koji je još uvek vodeći u generalnom poretku. Borba za titulu je doživela neverovatan obrt, jer razlika između dvojice prvoplasiranih iznosi samo tri poena, a oni su daleko od toga da su jedini kandidati za titulu.
Još jedna žrtva crvenih zastava je bio Nakagami, koji je morao da se zadovolji sedmim mestom u Štajerskoj, a sve je moglo da bude mnogo, mnogo bolje za njega.
Binderovo izletanje u krivini 1 ga je koštalo plasmana u prvih šest, tako da je pobednik VN Češke prošao liniju cilja četiri deseta dela sekunde ispred najbolje Yamahe, koju je vozio Valentino Rosi. Dan za zaborav za proizvođača iz Ivate, s Vinjalesom bez poena i Kvartararom na tek 13. poziciji. Yamahini vozači će sigurno biti srećni što će konačno napustiti Red Bull Ring.
Deseto mesto je otišlo u ruke novajlije, Ikera Lekuone, koji je zaokružio sjajan dan za Red Bull KTM Tech 3. Ovo je drugi plasman mladog Španca u prvih 10, samo pola sekunde iza devetostrukog šampiona Rosija. Danilo Petrući (Ducati) i Aleš Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) završili su trku ispred Kvartarara, dok su odlični Žoan Zarko (Esponsorama Racing), koji je startovao iz „pit lejna“ i Franko Morbideli (Petronas Yamaha SRT) kompletirali osvajače poena.
Dakle, imali smo još jedan „triler“ u Špilbergu. Ko je to mogao da predvidi? Tri poena razlike između Kvartarara i Dovicioza u generalnom plasmanu obećavaju visokoadrenalinski nastavak sezone, posebno ako u obzir uzmemo da se karavan seli u Italiju. Miler takođe nije daleko, sa samo 14 poena zaostatka, dok samo šest poena deli Bindera na četvrtom i Oliveiru na devetom mestu.
Sledeći na redu je Mizano, nakon preko potrebne dve nedelje pauze za sve u padoku. Ako ste do sada imali dilemu, koji je to sport najuzbudljiviji na svetu, sada verovatno više nemate…
Pavle Barta
MotoGP Štajerske (Red Bull Ring) 2020.
Poz. | Poeni | Br. | Vozač | Nac. | Tim | Motocikl | km/h | Vreme |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 183.5 | 16’56.025 |
2 | 20 | 43 | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 183.5 | +0.316 |
3 | 16 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 183.4 | +0.540 |
4 | 13 | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 183.4 | +0.641 |
5 | 11 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 183.3 | +1.414 |
6 | 10 | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 183.3 | +1.450 |
7 | 9 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 183.2 | +1.864 |
8 | 8 | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 182.8 | +4.150 |
9 | 7 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 182.7 | +4.517 |
10 | 6 | 27 | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 182.6 | +5.068 |
11 | 5 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 182.5 | +5.918 |
12 | 4 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 182.4 | +6.411 |
13 | 3 | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 182.2 | +7.406 |
14 | 2 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 182.2 | +7.454 |
15 | 1 | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 181.7 | +10.191 |
16 | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 181.7 | +10.524 | |
17 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 181.5 | +11.447 | |
18 | 6 | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 181.4 | +11.943 | |
19 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 181.3 | +12.732 | |
20 | 51 | Michele PIRRO | ITA | Pramac Racing | Ducati | 181.0 | +14.349 | |
21 | 53 | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 181.0 | +14.548 | |
12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 0 krugova |
Vremenski uslovi:
Staza: suva Temperatura vazduha 22 stepena Vlažnost vazduha: 60% Temperatura staze 35 stepeni
Rekordi:
Pol pozicija: | Pol ESPARGARO | 1’23.580 | 185.9 Km/h | |
---|---|---|---|---|
Najbrži krug trke: | krug: 4 | Pol ESPARGARO | 1’23.877 | 185.3 Km/h |
Rekordni krug u jednoj trci: | 2019. | Andrea DOVIZIOSO | 1’23.827 | 185.4 Km/h |
Apsolutni rekord kruga: | 2019. | Marc MARQUEZ | 1’23.027 | 187.2 Km/h |
GENERALNI POREDAK VOZAČA |
||
---|---|---|
POZ | VOZAČ | POENI |
1 | Fabio Quartararo | 70 |
2 | Andrea Dovizioso | 67 |
3 | Jack Miller | 56 |
4 | Brad Binder | 49 |
5 | Maverick Vinales | 48 |
6 | Takaaki Nakagami | 46 |
7 | Valentino Rossi | 45 |
8 | Joan Mir | 44 |
9 | Miguel Oliveira | 43 |
10 | Pol Espargaro | 35 |
11 | Franco Morbidelli | 32 |
12 | Johann Zarco | 30 |
13 | Alex Rins | 29 |
14 | Danilo Petrucci | 25 |
15 | Alex Marquez | 15 |
16 | Aleix Espargaro | 15 |
17 | Iker Lecuona | 13 |
18 | Francesco Bagnaia | 9 |
19 | Bradley Smith | 8 |
20 | Tito Rabat | 7 |
21 | Cal Crutchlow | 7 |
22 | Michele Pirro | 4 |
23 | Stefan Bradl | 0 |
GENERALNI POREDAK KONSTRUKTORA |
||
---|---|---|
POZ | KONSTRUKTOR | POENI |
1 | Yamaha | 88 |
2 | Ducati | 87 |
3 | KTM | 82 |
4 | Suzuki | 57 |
5 | Honda | 46 |
6 | Aprilia | 20 |
GENERALNI POREDAK TIMOVA |
||
---|---|---|
POZ | TIM | POENI |
1 | Petronas Yamaha SRT | 102 |
2 | Monster Energy Yamaha MotoGP | 93 |
3 | Ducati Team | 92 |
4 | Red Bull KTM Factory Racing | 84 |
5 | Team Suzuki ECSTAR | 73 |
6 | Pramac Racing | 69 |
7 | Red Bull KTM Tech 3 | 56 |
8 | LCR Honda IDEMITSU | 46 |
9 | Hublot Reale Avintia Racing | 30 |
10 | Aprilia Racing Team Gresini | 23 |
11 | Repsol Honda Team | 15 |
12 | Reale Avintia Racing | 7 |
13 | LCR Honda Castrol | 7 |