AktuelnoIndustrija

Proizvođači automobila će se mnogo duže boriti s nestašicom čipova od očekivanog

1.37KPregleda

Proizvođači poput Volkswagena AG i General Motorsa, vrlo verovatno će biti prisiljeni da se nose s nestašicom poluprovodnika duži vremenski period od očekivanog, tako da će morati da redizajniraju svoja vozila u smislu smanjivanja broja visokotehnoloških komponenti.

 

Nekoliko „uskih grla“ će nastaviti da egzistira i tokom 2022., smatraju analitičari, mada se mnogi proizvođači automobila nadaju da će kriza biti ublažena u drugoj polovini naredne godine. Kapaciteti će ostati ograničeni u dugoročnom smislu, jer proizvođači čipova ne ulažu u dodatne zalihe i proizvodnju starijih poluprovodnika, koji se obično koriste u današnjim modelima.

 

Štaviše, proizvođači automobila bi trebalo da ulože više napora u praćenje industrije čipova, kako bi bili u toku s nadolazećim problemima u proizvodnji. Ono što je najvažnije je da oni treba da ubrzaju tranziciju ka centralizovanim elektronskim arhitekturama i samim tim se prebace na savremena, napredna čvorišta.

 

Od kraja prošle godine, nestašica čipova nikako ne jenjava, što je dovelo do pada proizvodnje vozila, čak i ispod nivoa iz prošle godine, kada je pandemija držala kupce podalje od prodajnih salona. Nakon nedovoljnih zaliha u trećem tromesečju, kompanije, uključujući i Volkswagen i Daimler, saopštile su da očekuju da će se situacija konsolidovati u narednim mesecima, dok drugi poput Stellantisa smatraju da će prekidi u snabdevanju biti duži.

 

Tranzicija ka centralizovanom dizajnu s putnim računarom koji kontroliše čitav niz funkcija, mogao bi da smanji broj potrebnih čipova u vozilima. Zamena starijih platformi novijim, takođe bi mogla da podrazumeva da automobili poseduju najnoviju generaciju čipova, čiji obim proizvodnje raste.

 

Aktuelni modeli mahom imaju decentralizovani sistem s odvojenim poluprovodnicima koji kontrolišu individualne funkcije. Današnja vozila u proseku sadrže 1.400 visokotehnoloških komponenti.

 

Kriza vezana za čipove bi mogla da ukazuje da dodatne nevolje u budućnosti. Procenjeno je da je zbog krize izgubljeno čak 210 milijardi dolara u okviru prodaje. Nedostatak smola, metala i gume sve je ozbiljniji, uz tenzije na tržištu rada u nekim regionima.

 

Snabdevanje poluprovodnicima trebalo bi da se poboljša do sredine sledeće godine, međutim treba imati u vidu da se tu radi o drvetu od kojeg se ne vidi šuma, tako da su nove nestašice sasvim izvesne.

 

Vrele Gume

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery