AktuelnoEco GreenVesti

Premijerno predstavljen Dacijin električni prvenac

1.4KPregleda

Doduše, cena još uvek nije poznata, ali se knjige porudžbina otvaraju početkom 2021.

 

Dacijin električni prvenac, pod imenom Spring („proleće“) Electric, biće pravi vesnik najlepšeg godišnjeg doba. Ukoliko nekima izgleda „poznato“, razlog je taj što je praktično varijacija na temu Renaulta City K-ZE, koji je na kineskom tržištu u prodaji od 2019. Oblik vozila i pogonski sklop, u velikoj meri su identični, mada je Dacia dodala nekoliko svojih detalja, koji bi trebalo da naglase da se radi o „najpriuštivijem elektromobilu“, mada zvaničnih podataka na ovom planu još uvek nema. Neku analogiju možemo napraviti s Renaultom K-ZE, koji u Kini košta ispod 9.000 dolara, tako da  za početak to zvuči dobro.

 

 

Kao što bismo mogli očekivati, niža cena znači da nećemo dobiti „svašta nešto“ u osnovnoj formi. Električni podizači i centralna brava su tu, a mali 3,5-inčni displej klastera instrumentacije je standardan. Dalje, stvari kao što su manuelna klima ili rezervni točak, su opcione. Za one koji žele bogatiju opremu, tu je multimedijalni sistem sa 7,0-inčnim ekranom osetljivim na dodir uz dostupne Apple CarPlay i Android Auto funkcije. Ko želi, može da doplati za navigaciju i asistenciju pri parkiranju sa zadnjom kamerom, potpomognutom radarskim senzorima za zvučno upozorenje.

 

 

Što se aspekta bezbednosti tiče, električna Dacia je mnogo impresivnija. Standardne stavke uključuju grupu vazdušnih jastuka uz sisteme za kontrolu trakcije i stabilnosti. Automatska aktivacija prednjih farova je takođe standardna, kao i kočenje u slučaju krajnje nužde, koje koristi radarski sistem s prednje strane. Prilično impresivno za automobil koji se već sada reklamira kao najjeftiniji EV u Evropi.

 

 

Kada govorimo o pogonu, Spring Electric koristi jedan elektromotor s 45 ks (33 kW), koje se šalju na prednje točkove. Baterija je kapaciteta od 26,8 kWh. Autonomija (po WLTP-u), procenjuje se na 225 km/h, ali pritiskom na „Eco“ dugme, ona se proširuje za 10 odsto. Ovo je postignuto kroz redukovanje snage motora na 31 ks (23 kW) i limitiranje maksimalne brzine na 100 km/h. Inače, ona nominalna iznosi malo više – 125 km/h. Kućni punjač od 220 V je standardan, s tim što se uz opcioni Wallbox ili DC punjač, baterija može napuniti za 80 odsto dometa za manje od sat vremena preko 30-kilovatnog terminala.

 

 

Mada je predstavljen, porudžbine za Spring Electric će početi da se primaju tek početkom proleća 2021. Biće u ponudi u dve varijante, uključujući standardnu putničku postavku s pet sedišta i komercijalnu kargo verziju s uklonjenom zadnjom klupom.

 

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery