Online plus

Premijera: Nova Škoda Octavia!

Prostranija, emotivnija i sada sa još više mogućnosti za povezivanje

Škoda Octavia
2.01KPregleda

Najprodavaniji model kompanije Škoda, Octavia, dobila je novu generaciju, koja je donela i brojne promene. Ovaj kompaktni sedan model premijerno je predstavljen na događaju u Pragu. Predstavljena je i u karavan i “liftback” varijanti.

Škoda Octavia Combi

Sa preko 6,5 miliona proizvedenih jedinica, najprodavanija Škoda ikada je postala prava ikona dugi niz godina, kako na domaćem češkom tržištu, tako i na mnogim tržištima širom sveta. Razlozi za to su očigledni: odlikuju je moderan dizajn i tehnologija, efikasnost, praktičnost i kvalitet. Octavia nudi izuzetnu prostranost i fantastičan odnos cene i kvaliteta.

Možda je bazirana i blisko povezana sa novom generacijom modela Golf, ali je četvrta generacija modela Octavia, bar po viđenju potrošača, znatno jeftinija alternativa modelu Audi A4. Nova Škoda Octavia bazirana je na MQB platformi VW grupacije. Ona obećava još veću praktičnost i prostranost. Imajmo na umu da je ovaj model oduvek bio prostraniji od konkurencije iz svog segmenta, a sve to je dodatno unapređeno novom, četvrtom generacijom.

Veća i atraktivnija

Nova Octavia je dodatno porasla. Takođe, zahvaljujući novim proporcijama i najsavremenijem dizajnerskom jeziku, sada je još emotivnija i dinamičnija od prethodne verzije. Dužina ovog modela je sada 4.689 mm. To znači da je liftback verzija za 19 mm, a Combi (karavan) za 22 mm duža od prethodne, treće generacije. Nova Škoda Octavia je i za 15 mm šira od svog prethodnika. Rastojanje između dve osovine je 2.690 mm, čime ovaj model spada u segment kompaktnih automobila.

Zapremina prtljažnog prostora kod karavan verzije veća je za 30 litara i sada iznosi 640 litara. Liftback ima prtljažnik zapremine od 600 litara, što je za 10 litara više nego u prethodnoj generaciji.

Novi prednji branik i oštriji farovi vizuelno oduševljavaju i imaju LED tehnologiju kao standard za duga, kratka i dnevna svetla. Zadnja svetla, kočiona svetla i svetla za maglu takođe koriste LED tehnologiju. Novodizajnirani krovni nosači naglašavaju izduženu siluetu modela Octavia Combi, dok liftback verzija podseća na kupe. Aluminijumske felne veličine do 19 cola daju svim modelima snažniji izgled. Crystal crna, Lava plava i Titanium plava su novo dodate boje. Dodatna opcija su Chrome i Dynamic paketi.

Škoda Octavia

Vizuelno, ističe se još i nova maska (gril), linije koje se prostiru celom dužinom automobila i naravno, “SKODA” natpis na sredini vrata prtljažnika. Sve u svemu, možemo reći da nova Octavia sada izgleda kao manja varijanta modela Superb, što je i te kako dobra stvar.

Enterijer premijum automobila

Kada je reč o enterijeru, Škoda se odlučila za nešto revolucionarniji pristup. Time je Octavia došla na nivo ostalih modela iu VW porodice. Instrument tabla je slična onoj u modelu Golf Mk8, a tu su i novi infotejnment sistem i okrugli otvori za vazduh.

U novodizajniranom enterijeru, Octavia nudi novi dvokraki volan, koji može imati mogućnost grejanja kao opciju i, ako se naruči kao multifunkcionalna varijanta, on dolazi sa dva kontrolna dugmeta i točkićima koji omogućavajući vozaču da upravlja sa čak 14 različitih funkcija bez pomeranja ruku sa volana.

Instrument tabla, koja je sada redizajnirana, je modularna i postavljena je na drugi nivo, a čini je veliki samostojeći centralni ekran. Centralna konzola je elegantna, uredna i ukrašena hromiranim detaljima. Ona sada nudi prostor za odlaganje u koji mogu stati i najveći telefoni. Novi mekani materijali daju unutrašnjosti vrhunski izgled. Novo LED ambijentalno osvetljenje pruža poseban vizuelni utisak na vratima i instrument tabli tako što ih indirektno osvetljava, a pruža mogućnost odabira između deset različitih boja (čak i u raznim bojama po želji).

Opcioni, posebni ergonomski nasloni sedišta, koji između ostalog nude funkciju masaže, dostupni su po prvi put u brendu Škoda. U top verziji, mogu da budu ventilirajući.

Tu je i Head-Up ekran, mogućnost koja je po prvi put dostupna u brendu Škoda. Projektuje najvažnije informacije kao što su brzina, navigacija, detektovani saobraćajni znakovi i aktivirani sistemi asistencije direktno na vetrobransko staklo koje može biti grejano.

Škoda Octavia

Novi alternativni pogoni i efikasni agregati

Nikada pre Škoda Octavia nije bila efikasnija, “čistija” i dostupna sa tako puno alternativnih pogona kao u četvrtoj generaciji. Po prvi put, u ponudi će biti plug-in hybrid, Octavia iV.

Octavia iV poseduje 1.4-litarski benzinski agregat uparen sa elektromotorm. Ovaj pogonski sklop ukupno razvija 201 KS (150 kW) i 350 Nm obrtnog momenta. Povezan je sa šestostepenim DSG menjačem. Tu je i baterija kapaciteta 13 kWh, zahvaljujući kojoj ovaj model sa jednim punjenjem, samo na električnu energiju, može da pređe do 55 kilometara po WLTP ciklusu testiranja.

Neki benzinski motori su optimizovani i sada su opremljeni sa inovativnom “blago” hibridnom tehnologijom. Dizel motori dolaze sa poslednjom EVO generacijom i emituju do 80% manje NOx.

U ponudi je dvolitarski TSI agregat koji razvija 187 KS (140 kW) i 320 Nm obrtnog momenta. On je povezan sa sedmostepenim DSG menjačem i pogonom na svim točkovima. Ovo je zapravo i najbrža varijanta nove generacije modela Octavia, bar dok ne stigne RS verzija. Model sa ovim agregatom iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 6,9 sekundi.

Škoda Octavia

Octavia iV je čitavu sekundu sporija, dok verzija sa dvolitarskim TDI dizel agregatom do stotke ubrzava za 7,1 sekundu. Ta dizel verzija razvija 197 KS (147 kW) i 400 Nm obrtnog momenta.

U ponudi je i dizel agregat koji razvija 148 KS (110 kW) i 340 Nm obrtnog momenta. On je dostupan u paru ili sa šestostepenim manulenim ili sa sedmostepenim automatskim menjačem. Kao opcija je dostupan i AWD sa kojim se obrtni momenat povećava zq 20 Nm. Dostupan je i model koji razvija 114 KS (85 kW) i 300 Nm obrtnog momenta, a koji je povezan sa šestostepenim menjačem. Isti agregat u kombinaciji sa DSG menjačem razvija 250 Nm obrtnog momenta.

Osim gore pomenutog dvolitarskig TSI benzinca, dostupni su i 1.5 i 1.0 TSI agregati. Prvi razvija 148 KS (110 kW) i 250 Nm, a drugi 108 KS (81 kW) i 200 Nm obrtnog momenta. Oba su dostupna sa manulenim menjačem i sa “blago” hibridnom tehnologijom.

I na kraju ponude se izdvaja i 1.5 TSI agregat koji razvija 128 KS (96 kW) i 200 Nm obrtnog momenta, a koji koristi CNG (compressed natural gas). Model sa ovim pogonskim sklopom nosi oznaku Octavia G-Tec. Sa 17,7 kg prirodnog gasa (CNG) u rezervoaru, ovaj automobil može da pređe do 523 km u ekološkom i efikasnom CNG modu.

DSG sa „shift-by-wire“ tehnologijom

Nova Octavia je prvi Škoda automobil koji koristi „shift-by-wire“ tehnologiju za rukovanje DSG-om, koja funkcioniše uz pomoć elektronike. Umesto poznate DSG ručice, sada imamo novi kontrolni modul smešten na centralnoj konzoli sa malim prekidačem za odabir moda vožnje, kao i dugme za parking mod.

Prvo će krenuti prodaja karavan varijante modela Octavia, a za nekoliko nedelja će početi i prodaja liftback modela. RS i Scout varijante su najavljene za 2020. godine.

1 Komentar

  1. “Možda je bazirana i blisko povezana sa novom generacijom modela Golf, ali je četvrta generacija modela Octavia, bar po viđenju potrošača, znatno jeftinija alternativa modelu Audi A4.”

    Samo nemojte i vi molim Vas. Molim Vas nemojte i na ovom portalu da čitam kako je Oktavija u rangu Audija A4, kako je Superb Audi A6, kako je Oktavija nad klasa Passata a Golf…pa Golf je malo lošiji od Scale, koja jeste možda što bi ste vi rekli bazirana i blisko povezana sa Polom ali u očima našeg naroda Skala je u najmanju ruku Audi A3.

    Pa vi kao medij treba oči da otvorite ovom narodu. Ako on već sve vidi i gleda kroz neke šarene naočare siromaštva pa mu je Škoda premijum bar vi napišite kako stoje stvari. Ovako samo idete na ruku dilerima koji su tu Škodu i počeli da nam naplaćuju kao premijum.

    Oktavija je mutirana limuzina koja je nastala na platformi Golfa namenjena istočnoevropskom tržištu gde kupac kupuje auto na metar. Od samog starta je odlično pogođena po pitanju ponude prostora i zapremine prtljažnika za C segment kome pripada i zato se odlično prodavala. Zahvaljujući proverenoj VW tehnologiji pokazala se kao pouzdana i robusna. I sve je to super, Oktavija jeste dobar auto ali Škoda je pod brend VW a Oktavija je mutirana limuzina na bazi Golfa koja treba da bude jeftinija od Golfa, a kod nas će da košta kao Pasat. Ona će prividno da bude jeftinija od Golfa jer će Golf 8 u osnovnoj opremi biti relativno dobro opremljen (kao što je i Golf 7, odnosno Golf 7 je u osnovnoj opremi bio bogatije opremljen od Oktavije u srednjoj) a Oktavija će da bude klot.

    Znači o tome pištite, razbite malo te škoda/kia iluzije jer kada se sve stavi na papir, klasa, motor, oprema i kada se sve to napakuje kako treba…za te pare kupiš za klasu bolji auto. Dosta su nam prodavali rog za sveću.

Ostavite komentar