Online plus

Porsche Panamera S (4S)

238Pregleda

Pregled

Porsche Panamera je suštinski izdanak SUV-a Cayenne. Pitate se zašto? Za nekoliko godina je Cayenne postao bestseler u Porscheovoj gami, a profit koji je doneo je iskorišćen za razvoj nove generacije modela 911, i stvaranje potpuno novog programa pod imenom Panamera Gran Turismo, odnosno Porscheove prve limuzine

U kreiranju Panamere nije bilo kompromisa, jer je ovaj automobil u samom vrhu klase, kako po inovativnim tehnologijama, tako i izuzetnim performansama. U svemu tome, Panameri ni malo ne nedostaje komfora, što je jedna od osobina vrlo cenjena u svetu automobila sa četvoro vrata. Pored Cayennea, Panamera je jedini model u gami predviđen da bude primarno vozilo, za razliku od sportskih modela koji se najčešće kupuju kao drugi ili treći automobil u vlasništvu.

Panamera predstavlja istinsku avangardu u svom segmentu i prvi je nosilac komponenti poput transmisije sa dvostrukom spojnicom, start-stop sistema, vazdušnog ogibljenja sa mogućnošću regulisanja volumena vazduha i aktivne aerodinamike. Uz sve to dolazi i Sport Chrono paket koji donosi performanse rasnog trkača, jednostavnim pritiskom na dugme.

Aktivna aerodinamika se ubraja u standard kod svih Panamera, ali se neznatno razlikuje između modela. Primerci sa oznakom S i 4S se odlikuju spojlerom koji se izvlači iz karoserije pri brzini od 90 km/h, a pri daljem ubrzavanju se menja ugao u cilju ostvarivanja snažnijeg downforcea. Spojler kod Turba je opremljen sa dva dodatna krilca koja se šire, povećavajući na taj način korisnu površinu.

Porsche Panamera S, odnosno 4S, je pogonjen atmosferskim 4,8 litarskim aluminijumskim V8 motorom sa 400 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 500 Nm. Agregat se odlikuje direktnim ubrizgavanjem goriva i VarioCam Plus sistemom koji reguliše menadžment rada varijabilne bregaste osovine, kao i rad ventila.

Oba modela počivaju na naplacima od 18 inča, dok oni veći, od 19 i 20 inča dolaze kao opcija. Panamera S sprint do stotke obavlja za 5,2 sekunde, dok je modelu 4S, sa pogonom na sva četiri točka za istu radnju potrebno 4,8 sekundi, bez obzira na veću masu koju donosi integralni pogon. Oba modela imaju maksimalnu brzinu od 280 km/h.

Motor je uparen sa sedmostepenom PDK transmisijom da dvostrukom spojnicom, a vozač može da odluči da li će da vozi u automatskom režimu, ili će pak stepene prenosa da menja putem ručice na centralnoj konzoli ili polugica na upravljaču. Što se režima vožnje tiče, tu su Normal, Sport i Sport Plus postavke, tako da se Panamera od udobne krstarice može pretvoriti u pravi trkački bolid.

Porsche je bez sumnje sa Panamerom uradio pravu stvar, a budući vlasnici ove limuzine se mogu nazvati pravim srećnicima. Opširnije o Porscheu Panameri možete pročitati u 182. broju magazina Vrele Gume!

piše: Pavle Barta

Ostavite komentar