U osnovi, svaki proizvođač pod Stellantisovim krovom će postati čisto električan u bliskoj ili nešto daljoj budućnosti.
Peugeot je jedna od marki koje će povesti tranziciju ka mobilnosti nulte emisije, a plan je da postane proizvođač isključivo električnih automobila do 2030. Za sada se to odnosi samo na evropsko tržište.
Šefica Peugeota, Linda Džekson, obelodanila je nove informacije, dodaši da što se međunarodnog tržišta tiče, francuska kompanija će nastaviti s lansiranjem novih modela s motorima s unutrašnjim sagorevanjem tokom naredne dekade. Međutim, kada je Stari kontinent u pitanju, svaki novi model od 2030. biće s čisto električnim pogonom.
„Kako se budemo selili na nove platforme, STLA Small, Medium i Large do 2030. u Evropi, tako će svi naši modeli postati električni“, kaže Linda Džekson. „Ipak, i dalje moram da obezbedim da ponuda u vidu konvencionalnih modela bude zadržana kada je o kupcima van Starog kontinenta reč.“
Peugeot se na taj način pridružuje drugim Stellantisovim brendovima, koji su prethodno najavili rokove vezane za tranziciju ka električnim gamama, mnogo pre predloga Evropske unije, koji podrazumeva da od 2035. u prodaji budu isključivo modeli s nultom emisijom. To se odnosi na DS, Alfu Romeo i Opel, koji će od 2026., 2027. odnosno 2028. lansirati isključivo električne nove modele.
Sledeći planirani korak u okviru Peugeotove strategije uključuje električnu verziju 308 hečbeka, planiranu za 2023. Tu je i nova generacija 3008 krosovera, koji će takođe proći kroz „ekološki“ tretman i proizvodiće se u Francuskoj. Trenutno, francuska marka ima električne varijante 208-ice i 2008-ice, s tim što se od ukupne prodaje prvonavedenog 20 odsto odnosi na čisto električne primerke.
„E-2008. ima nešto manje učešće od e-208 jer češće igra ulogu prvog automobila, koji vlasnicima služi za prelazak dugih distanci“, objasnila je Džekson.
Vrele Gume