Online plus

Peugeot 2008 – Francuska veza!

Reportaža

Peugeot 2008
2.15KPregleda

Marketing odeljenje PSA grupacije odlučilo je da štab press prezentacije druge generacije modela Peugeot 2008 smesti u vinogradima protkanoj Provansi. Verujemo da je to učinjeno sa razlogom. U ovom slikovitom delu južne Francuske svakom će srce zaigrati kada vidi predele i oseti sve opojne mirise koji bude sva čula. Tako i novi Peugeot 2008 nagoveštava da će ovaj krosover tražiti svoje kupce i među onima koji žele da uživaju, ali i među adrenalinskim zavisnicima.

Peugeot 2008

 

Novi Peugeot 2008 je predstavljen kao “globalni” model. Zato je i premijerno predstavljen u Kini, gde će se takodje proizvoditi.

Uniformisanje

U situaciji kada Peugeot 2008 bratski deli platformu sa sve većim brojem modela, među kojima je odnedavno i Opelova Corsa šeste generacije, dizajnerski je imeprativ da „Peugeot mora izgledati kao Peugeot“. Prednji deo, iako ima elemente koje smo videli na modelima 508  i 3008, ipak  stilski ide korak dalje. Pritom zadržavajući prepoznatljiv dizajnerski pravac.

Sa druge strane, nova generacija je sa 4.300 mm za 14 cm duža od odlazeće. Ona je i sa 1.770 mm za 4 mm šira i 5 mm niža (visina 1.550 mm). Sa rasklopljenim retovizorima, model za 2020-tu godinu je, za 6 cm uži od odlazeće generacija. Na planu međosovinskog razmaka, novi model je u plusu za 5 cm do okrugle brojke od 2.605 mm. Rastojanje od tla ostalo je nepromenjeno i iznosi 16 cm. U Peugeot-u dimenzije novog 2008 klasifikuju kao “veliki B segment”. U svakom slučaju, moramo napomenuti da kompaktnost dimenzija intuitivno pomaže vozaču da zna dimenzije vozila tokom manevrisanja.

Zapremina prtljažnika upadljivo je maksimalizovana do 434 litra. Prtljažnik jedino ima manju zapreminu kod električne varijante, gde je ona 405 litara.

Enterijer: isto, ali drugačije

Zapravo, da nije iskoraka na planu konektivnosti i info-zabavnih sistema, ovo je već duže vreme deo automobila koji trpi najmanje izmena. Da se razumemo, u tehnologiji sunđera i penaste mase sedišta odavno nije bilo revolucionarnog napretka.

Peugeot 2008

Kako god bilo, penasta plastika instument table odiše kvalitetom koji se oseća pod prstima. U zavisnoti od trima opreme na mnogim mestima pojavljuju se Alkantara i Nappa koža. Na panelima vrata uočavaju se umetci „carbon“ izgleda. Ističe se i volan koji u Peugeot-u opisuju kao kompaktan.

U opremi GT ističe se i neon zeleni štep u istoj nijansi kao i grafike na instrument tabli. Moramo pohvaliti i sedišta sa masivnim bočnim osloncima u koja se naprosto tone.

Glavne informacije postavljene su u liniju pogleda vozača. Peugeot i-Cockpit® 3D klaster instrumenta projektuje ih praktično kao hologram. Na prezentaciji ističu da to skraćuje reakciju vozača za pola sekunde. Možemo slobodno reći da je Peugeot 2008 sprovođenje u praksu ideja prezentovanih na koncept modelu Quartz iz 2014. godine.

Centralni ekran osetljiv na dodir dostiže i dijagonalu od 10 inča. Prečice za njegove menije smeštene su na posebne prekidače. Opcija glasovnih komandi se podrazumeva. Naši mobilni telefoni, tj. životni saputnici bili oni Android ili Apple veroispevesti, sa lakoćom se integrišu na centralni ekran preko „Mirror Link“ funkcije. To im omogućuju protokoli (ali ne sionskih mudraca) Apple CarPlay™ i Android Auto™. Za sve to dobro će doći čak 4 USB priključka. A za one koji još uvek odbijaju da napuste fizički i pređu u digitlni svet , tu je set prekidač u stilu klavirskih dirki.

Peugeot 2008

U kabini ima nekoliko pregradica čija je zapremina ukupno 30 litara.

Francuska audio kompanija Focal, zajedno je sa Peugeot-om razvila audio sistem sa 20 zvučnika. Razvoj je trajao 3 godine. Prvo se automobil akustički kalibriše dok stoji u tzv. gluvoj sobi, a posle se to još koriguje na osnovu merenja tokom vožnje. Sada je ovaj sistem i u modelima 308, 3008 i 508.

Peugeot 2008

Na planu asistencija vozaču sa viših segmenta ka 2008-ci, između ostalih, delegirani su:

„Drive Assist plus” sa adaptivnim tempomatom i funkijom zadržavanja vozila unutar trake, kočenje u vanrednim situacijama sa funkcijim prepoznavanja pešaka i biciklista (na raspolagnju od 5 do 140 km/h), automatsko obaranje dugačkih svetla, nadzor tzv. mrtvog ugla, kao i polu-automatizovano parkiranje.

Ako se zarad nabrajanja niva opreme poslužimo rečnikom sladoledžije na zubatom suncu iz zaleđa azurne obale (+13 C) onda novi 2008 stiže sa četiri ukusa: Active, Allure, GT Line i GT.

 

Modularnost za budućnost

Na prezentaciji smo naučili i novu reč, koju ćemo od sada maksimalno koristiti. Naime, Peugeot 2008 je, zahvaljujući novoj platformi, “Multi energetsko vozilo”. Zapravo, to je fensi način da se kaže da ga pokreću benzinski i dizel motori plus jedan električni.

Benzinska ponuda struktuirana je oko 1.2-litraskog motora sa tri cilindra oznake PureTech sa izlaznim snagama od 100, 130 i 155 konja, svi u Euro 6d  standardu.

Benzinac od 155 KS možemo opisati kao prgav sa sportskim zvukom prilikom ubrzanja. Na krstarećim brzinama je nečujan. Možemo reći i da ovaj model ima karting upravljivost a ne onu tipičnu za SUV.

Tu je i 1.5-litarski BlueHDi, koji brani čast dizel tehnologije u Euro 6d-temp standardu. Na rapologanju su verzije sa 100 i 130 ks.

Peugeot 2008 nema opciju pogona na četiri točka. Međutim, zato je tu vozačko iskustvo “a la carte” gde selektor nudi Eko, Normal i Sport režim vožnje. Kontrole ATN8 osmostepene menjačke kutije su 100% električne i obezbeđuju lako i intuitivno rukovanje.

Takođe, prvi Peugeot-ov 100 % električni SUV ima motor snage 100 kW (136 hp) i generiše 260 Nm obrtnog momenta. Baterija kapaciteta 50kWh obezbedjuje autonomiju kretanja od 310 km. Mereno prema novom WLTP režimu eksploatacije. Baterija ima  garanciju na 8 godina i 160.000 km za 70% svog kapaciteta za punjenje.

Za ispod jelke

Početak proizvodnje benzinca od 100 KS, za koji se očekuje da će biti najpopularniji na našem tržištu, očekuje se na proleće. Prema najvama iz komapanije “Euroimpex Autogroup”, Peugeot 2008 kreće sa prodajom u Srbiji početkom 2020. U ponudi će biti i električna varijanta.

Peugeot 2008

Iz Provanse za “Vrele Gume” : Miroslav Šosberger

Fotografije: Peugeot, Vrele Gume arhiva

2 Komentara

  1. 2008 je fantastično dizajniran, kako spolja tako i unutra, bio bi fantastično prodavan u npr Nemačkoj, kada bi Nemci progutali knedlu i kupili ono što im se sviđa, a ne ono što je Nemačko… xe..xe..xe, ali uglavnom će kupiti made in Germany…

  2. Bice teska bitka.
    Na jednoj strani Renault (Captur i Juke), a na drugoj PSA sa 2008, novim Cactusom i najverovatnije novim Fiatom500X.
    Zalim kupce VW i Skoda modela…jednostavno – Svabe nikako da shvate da u ovoj klasi dizajn igra presudnu ulogu.

Ostavite komentar