AktuelnoTESTOVI

TEST: Peugeot 2008 1.2 Pure Tech (155) GT

14.5KPregleda

Potpuno novi Peugeot 2008 obogaćen i Opel genetikom

Ukrupnjavanjem francuske PSA grupacije, koja je nakon Opela na izvestan način usisala i FCA sistem, testiranje novih modela postaje još zanimljivije. Iako mnogi tvrde da će od sada pa nadalje svi automobili biti vrlo slični, to još uvek srećom nije postala stvarnost. Sada smo u prilici i da svedočimo promenama koje se odigravaju u genetskom kodu većine novih modela. Da li je Peugeot postao Opel, ili je Opel sada Peugeot, samo je jedna od tema.

Upravo dva nova Peugeota, koje razlikuje samo jedna nula, modeli 208 i 2008 jesu zapravo izvrstan poligon za ispitivanje međusobnog uticaja velikih brendova, nekada tako žestoko sukobljenih.

Karoserija/dizajn

Uticaj Opela na samu pojavu novog Peugeota 2008 je očigledan, najpre po sada direktnijem i agresivnijem stavu. Nema u 2008 više onog prefinjenjenog francuskog šarma. Zamenila ga je snažna i nepokolebljiva pojava. Peugeot 2008 je sada duži 14 cm od prethodnika, dabome i viši i širi,  uz +7 cm međuosovinskog rastojanja. Stiče se utisak da se druga generacija Peugeot 2008 predstavila kao zaista potpuno novi automobil, koji iskače iz Peugeot klišea. Istovremeno je impozantan, skladan, robustan, ali i elegantan.

Jednostavno deluje moćno i dominantno. Osim skladne linije, bilo bi fer naglasiti upadljivu masku hladnjaka i naravno dnevna LED svetla koja ostavljaju poseban svetlosni potpis.

Agregat

Ispod haube je najsnažniji trocilindarski 1,2 Pure Tech benzinac sa 155 KS (opciono 110 ili 130 KS) i 240 Nm obrtnog momenta.

Iznenađujuće je silovit za ta uvek diskutabilna tri cilindra, lako kreće sa mesta i sasvim je adekvatan ovoj SUV karoseriji. Automatski menjač je usklađen sa mogućnostima agregata iz kojeg u slučaju potrebe izvlači i poslednji atom snage. Brojke kažu do stotke stiže za 8 sekundi a maksimalna brzina je 205 km/h. Prosečna potrošnja 7.9 litara /100 km.

Enterijer

Unutrašnjost je prekopirana komfornija varijanta Peugeota 208, sa znatno više prostora za putnike.

Sedišta su snažno definisana po obodu i vrlo ugodna za udobnu vožnju ali isto tako pogoduju i agresivnijem stilu vožnje u „sport“ režimu.

Prtljažnik nudi 402 litre zapremine, što je takođe nekih 15 litara više nego kod prethodnika.

Važna napomena, zahvaljujući dužoj kariseriji sada je zadnja klupa apsolutno upotrebljiva i za krupnije osobe.

Na „usluzi“ vozaču je sada već standardni mali zasečeni upravljač i čudnovata trodimenzionalna komandna tabla sa „milion“ vizuelnih kombinacija.

Znatno veći monitor multifunkcionalnog displeja je pregledniji ali i dalje suludo komplikovan sa klavirskim komandama ispod koje su u nekoj čudnoj vezi sa njegovim postavkama.

 

Zvučna izolacija kabine je znatno unapređena, posebno na mestu na koje smo najviše ranije upozoravali. Podnica je sada u jednoj vrsti akrilnog sendviča koji savršeno upija zvuke podvozja. Agregat iako kultivisan i dobro izolovan u većim obrtajima „probija“ zvučne barijere u nameri da zavlada kabinskim prostorom. Evo mesta na kojem bi Opel mogao puno toga naučiti, s obzirom na lošu zvučnu izolaciju koja je manje više dominantna u svim modelima.

Karakter

U ovom poglavlju je takođe uticaj Opela dominantan.

Francusku plišanu dušu, smenila je besprekorna nemačka borbenost i preciznost.

Osim što lepo reaguje na papučicu gasa, odličan je na kočenju i sjajno snalažljiv u gradskim uslovima vožnje. Povišena pozicija vozača nudi sjajan pregled puta i pohvalnu okretnost. Upravljanje bi moglo biti malo direktnije i sa više povratnih informacija.

Ogibljenje je za nijansu tvrđe od očekivanog pogotovo na lošem kolovozu, što je zapravo kompromis prihvatljivoj dinamici vožnje kroz krivine.

Zaključak

Pugeot 2008 je iznenadio svojom markantnošću ali i osobinama koje zahvataju vrlo, vrlo, širok spektar kupaca. Rekao bih da su u njemu danas sublimirana sva najvažnija iskustva dva brenda.

 

Cenovno startuje od 17.500 evra! Testirani u GT opremi i sa motorom od 155 konja, košta oko 27.000 evra.

Predviđam mu veoma dobar tržišni uspeh. Iznenadiće i one koji su ga stvorili u Peugeotu. Naravno, sve sa rezervom ukoliko koronavirus globalno ne poremeti tržište.

PLUS: dizajn, pojava, komfor zadnje klupe, dinamika vožnje, okretnost, zvučna izolacija

MINUS: upravljivost, potrošnja, tvrđi trim amortizera, komplikovan infotejment

Tehnički podaci na linku

Tekst: Miodrag Piroški
Foto: Lara Piroški

5 Komentara

  1. Kada potrošite sve testove koje ste napravili a još niste objavili, korona završava. Tako da zavisi i od vas 😉

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery