Uvoz polovnih automobila u Srbiju: carVertical istraživanje 2021.
Automobili uvezeni iz inostranstva čine ogroman procenat vozila na ulicama Srbije. Razloga za to je mnogo, ali pre svega je pre svega reč o tome da su takvi automobili povoljniji od novih, kao i činjenica da se pojedini modeli na drugačiji način ne mogu kupiti kod nas.
Popularna je i kupovina retkih modela za čiju se vrednost predviđa da će rasti u narednom periodu, te kupac želi da ostvari profit na duže staze. Neko pak automobil iz inostarnstva kupuje iz nostalgije. Koji god da je razlog za kupovinu, svi ti automobili moraju biti odnekud uvezeni.
Postoje mnoga inostrana tržišta sa kojih se automobili uvoze u Srbiju, a ovde će biti navedeno pet najzastupljenijih.
Zahvaljujući platformi carVertical, koja se između ostalog bavi i statistikom ovog aspekta trgovine, imamo pristup obimnim podacima koji mogu biti korisni prilikom kupovine polovnog vozila.
Sva statistika prikazana u ovom istraživanju bazirana je na podacima sa platforme carVertical, na osnovu svih vozila koja su prošla kroz njihovu datoteku u protekle dve godine. Pomenuta datoteka nudi opciju provere lokacije prethodne registracije bilo kog vozila. To omogućava da ovo istraživanje bude sprovedeno na osnovu istorije na desetine hiljada polovnih automobila.
Rezultati istraživanja
Kao što vidite, Francuska i Nemačka čine više od polovine tržišta ukupnog uvoza polovnih vozila. S obzirom na velike automobilske industruje iz ovih zemalja, dobre puteve i uglavnom pristojno stanje vozila koja odatle stižu u Srbiju, ove brojke ne čude.
Na trećem mestu je Italija koja, uprkos velikoj auto industriji, doprinosi samo sa 10.4%. Verovatno je reč o diskutabilnoj pouzdanosti i kvalitetu vozila koja se proizvode i stižu iz Italije. Skoro isto učešće ima i Rumunija, koja zauzima jaku četvrtu poziciju zahvaljujući vozilima marke Dacia. Na petom mestu je Belgija odakle zahvaljujući dobroj infrastrukturi, ali i mentalitetu, stižu dobro očuvana vozila.
Za proširenu listu od 10 zemalja sa najvećim uvozom automobila u Srbiju, kompletno istraživanje možete pročitati OVDE.
Bez obzira na to da li automobil kupujete iz ličnih potreba, kao poslovnu investiciji ili iz hobija, uvek je dobro imati što više informacija o vozilu koje ćete voziti. Naravno, bitno je pratiti i zakonske regulacije koje se vremenom menjaju, a koje su vezane za starije polovnjake i koje značajno mogu uticati na dugoročnu vrednost vašeg vozila.
Uvoz polovnih automobila je „živa“ stvar. Francuska i Nemačka trenutno ubedljivo prednjače u broju izvezenih vozila u Srbiju. Ali kako se tržišta razvijaju i rastu, može se desiti da uskoro dobiju ozbiljnu konkurenciju. Za sada ostaje da pratite podatke i budete na oprezu za taj sledeći polovni auto u koji ćemo investirati.