Audi Q5 facelift – oštriji dizajn i modernija tehnologija
Na prvi pogled, kada krajem godine stigne u salone restilizovani Audi Q5 druge generacije doneće na automobilsko tržište uobičajene kozmetičke zahvate i dizajnerske promene na koje smo navikli. Ipak, mnogo je bitnije šta osvežena Q Petica ima da ponudi na planu pogonskih tehnologija, konektivnosti i bezbednosti.
Ažurirani Audi Q5 donosi oštriji dizajn u skladu sa najnovijim modelima nemačkog brenda, kao i najnoviju tehnologijom koju kompanija iz Ingloštada ima da ponudi. Osveženje se takođe odnosi i pre svega na plug-in hibridni Q5 model, kao i performantni SQ5 model.
Sa spoljašnje strane, novi Audi Q5 može se prepoznati zahvaljujući novim standardnim LED farovima i zadnjim svetlima koja nude svežu grafiku prepoznatljivu na novijim Audijevim modelima, te dinamičnim pokazivačima pravca pozadi. OLED tehnolgija koja dolazi kao opcija omogućuje individulizaciju kroz izbor tri različita svetlosna potpisa na zadnjoj svetlosnoj grupi. Takođe, specifični svetlosni potpisi aktiviraju se u zavisnosti da li je reč o početku ili završetku vožnje. OLED klaster zadnjih svetala opremljen je sistemom detekcije objekata. Kada se neko vozilo od nazad suviše približi parkiranom Audiju Q5 na manje od dva metra, zasvetleće svi OLED segmenti. Tek kada Q5 počne ponovo da se kreće, pojaviće standardni svetlosni potpis.
Unutra, Audi Q5 facelift je opremljen 10,1-inčnim MMI ekranom osetljivim na dodir sa potpuno novim MIB 3 infotejnment sistemom, koji je uparen sa Audijevim virtuelnim kopit plusom, odnosno instrument tablom dimenzije opciono i do 12,3-inča. Iz Audija poručuju da MIB 3 procesuria podatke i do 10 puta brže nego ranija varijanta ovog sistema. Kabina takođe dobija drvene umetke i kožne presvlake sa kontrastnim šavovima, kao i standardne sjajne crne elemente unutrašnjosti. Pored toga, model SQ5 imaju opciju standardnog elektronskog podešavanja upravljača.
Ovaj premijum SUV srednje veličine stiže na evropsko tržište najpre u verziji Q5 40 TDI, odnosno sa dvolitarskim četvorocilindarskim dizel agregatom koji generiše 204 kS i 400 Nm obrtnog momenta, uz mild-hybrid podršku koja „radi“ na 12V. Quattro pogon na sve točkove povezan je sa sedmostepenom S tronic automatskom transmisijom. Pogon već poznat kao novitet iz prethodne serije Q petice (pre facelifta) do „stotke“ ubrzava za 7,6 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 222 km/h.
Iako je ponuda agregata u Evropi ostala nerazjašnjena do kraja, poznato je i da će nakon lansiranja krajem godine stići će još dve verzije TDI agregata, sa V6 varijantom, kao i dvolitarski četvorocilindarski turbobenzinac (TFSI) sa 245 konja, te i dve plug-in hibridne verzije. PHEV varijanta, sa oznakom Q5 55 TFSI e quattro, kombinuje 2,0-litarski turbo agregat sa električnim motorom za ukupni kapacitet od 367 kS i 500 Nm obrtnog momenta. Ovom modelu trebaće 5,0 sekundi do stotoke zahvaljujući takođe standardnom sedmostepenom S tronic menjaču i quattro pogonu.
Startna cena za izdanje Q5 40 TDI u Nemačkoj iznosiće 48.700 evra. Ostaje da dobijemo informacije u kojim još varijantama će restilizovani Q5 doći na evropsko tržište, kao i kada će se pojaviti u našim salonima i po kojoj ceni.
Dobro je kad klimatizacija nije digitalizovana.