AktuelnoPredstavljamo

Novi Nissan Qashqai stupio na scenu napredniji, usavršeniji i atraktivniji

3.84KPregleda

 

Na scenu je stupio jedan od najpopularnijih krosovera u Evropi. Počiva na CMF-C platformi, dok novi e-POWER pogonski sistem donosi neophodnu elektrifikaciju.

 

Nissan Qashqai je pred nama u svojoj trećoj generaciji, a od 2007. kada je inicijalno lansiran na tržište, prodat je u tri miliona primeraka. Što se izgleda novajlije tiče, on je delo tima dizajnera iz Nissan Design Europe, smeštenog u Lndonu, dok je za konstrukciju zaslužan Nissan Technical Centre Europe sa sedišem u Krenfildu u Bedfordširu.

 

 

Elegantniji i upečatljiviji

Iako očigledno u stilu Qashqaija, treća generacija deluje robusnije, oštrije i modernije, s izraženijim ramenim pojasom, produženim međuosovinskim rastojanjem i naglašenim alu naplacima od 20 cola.

 

Međuosovinsko rastojanje automobila povećano je za 20 milimetara, a ukupna dužina za 35 milimetara. Takođe je neznatno povećana visina (25 milimetara) i širina za 32 milimetra.

 

 

Na prednjem delu novog Qashqaia dominira sportska i uvećana Nissanova V-Motion maska hladnjaka s hromiranim finišem, čiju preciznost naglašava ukrasna traka od saten hroma. Nju okružuju tanka, potpuno LED napredna matrična prednja svetla sa bumerang svetlosnim potpisom koja pružaju svetlost sličnu dnevnoj. Izuzetno mali zazori između svih ovih detalja stvaraju utisak visokog kvaliteta.

 

Prednje osvetljenje na novom Qashqaiju je poboljšano u odnosu na prethodni model time što ima tanji, oštriji dizajn zahvaljujući upotrebi LED tehnologije.

 

 

Sa strane, novi Qashqai deluje više sportski i dinamičnije, s jednom ‘intenzivnom linijom’ koja se proteže duž automobila od napred ka pozadi.

 

Kupci bi trebalo da budu zadovoljni mogućnostima personalizacije jer će novi Qashqai biti dostupan u 11 boja karoserije sa pet dvobojnih kombinacija, stvarajući 16 varijacija za odabir.

Poboljšan ambijent u unutrašnjosti

Digitalizovana, udobna i opremljena komandama, kabina novog Nissan Qashqaija postavlja novi standard u segmentu u pogledu vrhunskog osećaja, prepoznatljivog dizajna i poboljšane upotrebljivosti.

Za stvaranje prijatnog i opuštajućeg okruženja, u celoj kabini se koristi belo ambijentalno osvetljenje.

 

 

Očigledno je velika pažnja posvećena kvalitetu ergonomskog i estetskog birača menjača, kao i tasterima.

 

Digitalizovano upravljanje

 

Novi Qashqai nudi napredni info-zabavni sistem s najvećom ponudom digitalnih usluga u klasi, uključujući jednostavnu integraciju s pametnim telefonima, ugrađeni Wi-Fi u automobilu koji omogućava povezivanje do sedam uređaja i usluge NissanConnect, namensku aplikaciju za kontrolu i praćenje vozila.

 

Veći, 9-inčni ekran NissanConnect visoke rezolucije je digitalni ulaz u navigaciju, postavke zabave i vozila, a kompatibilan je sa Android Auto® i Apple CarPlay® sa kojim se može povezati i bežično.

 

 

 

 

Novi potpuno elektronski 12.3-inčni TFT multi-informativni ekran visoke rezolucije može se konfigurisati na različite načine za prikaz uputstava navigacionog sistema, multimedijalnih sadržaja, stanja u saobraćaju ili informacija o vozilu. Ovim karakteristikama upravlja se pomoću novog okretnog dugmeta na upravljaču. Tradicionalna tekstura rezanog stakla “Kiriko” takođe je dodata TFT-ovoj digitalnoj pozadini – priznanje Nissanovim japanskim genima.

 

 

Inovativni novi 10.8-inčni Head-Up displej (HUD) pruža najveću površinu prikaza u segmentu. Najvažnije informacije navigacionog sistema, sistema za pomoć u vožnji i informacije o stanju u saobraćaju prikazuju se na vetrobranskom staklu, direktno u vidnom polju vozača.

 

Funkcije Home-to-Car su kompatibilne s uslugama Google Assistant i uređajima Amazon Alexa. Sistem podržava širok spektar komandi, uključujući mogućnost glasovnog slanja odredišta navigacionom sistemu automobila sa svog pametnog uređaja, što smanjuje vreme potrebno za unošenje odredišta.

 

 

Preko aplikacije za pametni telefon NissanConnect dostupne su brojne jedinstvene funkcije vozila kao što su upravljanje sirenom i svetlima, kao i daljinsko otključavanje i zaključavanje vozila. Takođe se mogu podesiti pametna upozorenja, kao što su ograničenje brzine, vreme i parkirna zona sa obaveštenjima ako vozilo prekorači zadate parametre.

 

 

Ako ne koriste navigaciju sa svog telefona, vozači mogu da pristupe 3D mapama i funkciji Live Traffic koji uključuju napredne navigacione funkcije kao što su bežično ažuriranje mapa, stanje u saobraćaju u realnom vremenu, Google prikaz ulica i prikaz cena goriva. Navigacija Door-to-door je takođe dostupna kroz aplikaciju uključujući funkciju My Car Finder (pronađi moj automobil).

 

 

U mogućnostima povezivanja mogu da uživaju svi putnici jer je središnja konzola sada opremljena USB-A i USB-C utičnicama napred i pozadi.

Udobnost na nivou

 

Novi Qashqai nastavlja vozačima da pruža nenadmašan nivo svesti o okruženju, zahvaljujući većoj preglednosti prednjeg, bočnog i zadnjeg dela. Poboljšanja uključuju širi ugao vetrobranskog stakla, tanji prednji nosač krova i retrovizore postavljene na vrata, umesto na A stubu, čime su smanjena nepregledna područja.

 

 

Duže međuosovinsko rastojanje novog Qashqaija i efikasna organizacija prostora oslobađaju još više prostora za putnike. Prostor za kolena namenjen putnicima na zadnjim sedištima povećan je za 28  na 608 milimetara, što stvara veću distancu s vozačem i suvozačem. Prednji i zadnji naslon za glavu povećan je za 15 milimetara zahvaljujući manjem povećanju spoljašnjih dimenzija.

 

Oličenje praktičnosti

 

Električna vrata olakšavaju pristup prtljažniku kada su vam ruke pune. Ukupna korisna zapremina povećana je 50 litara u odnosu na model prethodne generacije, delimično zbog spuštanja poda prtljažnika za 20 milimetara kao posledice poboljšanog dizajna zadnjeg ogibljenja.

 

Popularne karakteristike prethodnika, na primer bočni pretinci za odlaganje iznad unutrašnjih lukova blatobrana i prilagodljivi razdelnik prtljažnog prostora, poboljšani su u novoj generaciji, kao i izdržljivi dvostrani tepih čija je druga strana od plastike koja se lako čisti.

 

 

Poboljšana ergonomija i dizajn vrata znači da je novi Qashqai lakši za ulazak i izlazak u poređenju sa prethodnom generacijom, a to je posebno očigledno u ograničenim prostorima kao što su višespratna auto parkirališta. Tamo gde prostor dozvoljava, roditelji će ceniti mogućnost otvaranja vrata do 85 stepeni, što će omogućiti lakši pristup bebama i mališanima u sedištima za decu.

 

Elektrifikovani pogonski sklopovi

 

Podržavajući Nissanov cilj da dostigne 50% prodaje elektrifikovanih vozila u Evropi do 2024. godine, novi Nissan Qashqai neće biti dostupan samo sa 1.3 DiG-T benzinskim motorom opremljenim blagom hibridnom tehnologijom, već će takođe u Evropi debitovati uvođenjem sistema e-POWER, Nissanovog inovativnog i nagrađivanog pogonskog sklopa koji crpi tehnologije iz pionirskog kompanijskog električnog vozila Nissan LEAF.

 

 

Sa varijantama 2WD i 4WD, 6-stepenim ručnim ili novim Xtronic menjačem, zahvaljujući sistemu e-POWER, potpuno nove opcije pogonskog sklopa Qashqaia zadovoljavaju sve zahteve kupaca i pružaju im zadovoljstvo u vožnji.

 

1.3 DiG-T benzinski motor 138 ks/156 ks i 12V blagi hibrid 

 

12V blagi hibridni sistem dostupan na novom Qashqaiju je pristupačnija hibridna tehnologija koja donosi više obrtnog momenta, duže zaustavljanje motora u praznom hodu, brže ponovno pokretanje motora i zaustavljanje vozila [samo Xtronic], a uz to obezbeđuje nižu potrošnju goriva i emisije CO2 (-4 g/km).

 

Pozitivan uticaj upravljanja energijom blagog hibrida na CO2 je konkurentan, a 1,3-litarski motor isporučuje više snage i obrtnog momenta u poređenju sa ključnim konkurentima, čineći verziju sa benzinskim motorom privlačnom ponudom. Blagi hibridni sistem dodaje samo 22 kilograma ukupnoj masi vozila.

 

 

Pri usporavanju, energija se obnavlja regeneracijom i skladišti u litijum-jonskoj bateriji. Prikupljena energije se zatim koristi kada je vozilo zaustavljeno u praznom hodu, prilikom zaustavljanja (samo verzije Xtronic) i za dodatni obrtni moment.

 

Kod zaustavljanja, pri brzinama manjim od 18 km/h i sa pritisnutom kočnicom motor će se isključiti, a uskladištena energija iskoristiti za napajanje električne opreme vozila. Ovo omogućava da se produži zaustavljanje motora, a kao rezultat smanjenu potrošnju goriva. 

 

Blagi hibridni sistem je uparen sa rafiniranim i renomiranim benzinskim motorom 1.3 DiG-T koji je uveden na Qashqaiju 2018. Motor je dodatno poboljšan za novi model sa 50 novih komponenti i sada ispunjava normu Euro6- D Full.

 

 

1.3 benzinski motor biće ponuđen u dva nivoa snage – 138 ks i 156 konja – sa šestostepenim ručnim menjačem ili novim Xtronic menjačem (samo sa 156 ks). Motor najveću snagu razvija pri 5500 o/min, a najveći obrtni moment od 270 Nm dostupan je već od praktičnih 1750 o/min u verziji sa 156 ks Xtronic menjačem i snažnijim verzijama sa ručnim menjačem.

 

Ručni menjač je poboljšan i sada se odlikuje bržim, direktnijim i naglašenijim sportskim osećajem prilikom promena stepena prenosa. Nova generacija Xtronic menjača ostvaruje bolju ekonomičnost goriva i snažnija ubrzanja zahvaljujući poboljšanjima koja uključuju sistem podmazivanja sa dve pumpe sa novom električnom pumpom za ulje.

 

Prednji pogon je dostupan u verzijama sa 138 ks i 156 ks, dok će pogon na četiri točka biti dostupan sam na Xtronic modelima sa 156 ks. Novi sistem upravljanja pogona na četiri točka i izbor načina vožnje je intuitivniji i inteligentniji. Prilagođava se spoljnim uslovima sa pet načina vožnje – Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road. Vreme reakcije pogona na četiri točka u slučaju proklizavanja točkova je pet puta kraće i sada iznosi oko 0,2 sekunde.

 

E-POWER

 

Novi Qashqai donosi prvo uvođenje Nissanovog inovativnog pogonskog sistema ePOWER na evropsko tržište. Ekskluzivan Nissanov sistem i jedan od najvažnijih elemenata njegove strategije inteligentne mobilnosti, sistem e-POWER je jedinstven pristup elektrifikaciji čineći svakodnevnu vožnju zabavnom.

 

Novi e-POWER sistem Qashqaia čine snažna baterija povezana sa benzinskim motorom od 154 ks, najvećeg stepena kompresije u klasi, generator snage, inverter i elektromotor od 140 kW dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. Ovo je jedinstveno rešenje koje kombinuje linearna ubrzanja karakteristična za električna vozila, ali bez potrebe za punjenjem vozila na punjaču.

 

 

Da bi se ispunile svakodnevne potrebe evropskih kupaca, sistem e-POWER je značajno poboljšan za novi Qashqai. Primenjen je u vozilu Note – najprodavanijem japanskom vozilu poslednjih godina – za 1.2 benzinski motor koji puni bateriju ukupne  snage 106 ks. Za evropsko tržište ugrađen je 1.5-litarski benzinski motor ukupne snage 140 kW (188 ks).

 

Jedinstveno obeležje sistema e-Power je to da se benzinski motor koristi samo za generisanje električne energije, dok točkove pokreće isključivo električni motor. Ovo znači da motor uvek radi u svom optimalnom rasponu obrtaja, što dovodi do superiorne efikasnosti u potrošnji goriva i niže emisije CO2 u poređenju sa konvencionalnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Zahvaljujući isključivo električnom pogonu, nema kašnjenja u reakcijama kao kod motora s unutrašnjim sagorevanjem ili tradicionalnih hibrida. Trenutni odziv pruža uzbudljiv osećaj velikog obrtnog momenta i snažna ubrzanja pri različitim brzinama kako bi preticanje ili uključivanje na auto-put bilo jednostavnije i sigurnije.

 

 

Kao i LEAF, novi Qashqai sa sistemom e-POWER nudi doživljaj vožnje samo jednom pedalom, poznatijom pod nazivom e-Pedal. Vozači mogu da pokreću vozilo, ubrzavaju i koče upotrebom samo pedale gasa.

 

Platforma CMF-C 

 

Novi Qashqai je prvi novi model na evropskom tržištu koji koristi platformu CMF-C, koja spaja naprednu automobilsku strukturu i tehnološku arhitekturu.

 

Ključno za inženjerski koncept bilo je zadržavanje idealnih proporcija kojima aktuelni Qashqai duguje svoj uspeh. Naime, one omogućavaju jednostavno kretanje gradskim putevima i parkiranje, a istovremeno nude odličan unutrašnji prostor.

 

Kada je reč o konstrukciji, gola karoserija izrađena je od još lakšeg materijala, a naprednim tehnikama utiskivanja i zavarivanja povećana je čvrstoća i smanjena masa vozila. Qashqai je po prvi put opremljen vratima prtljažnika izrađenim od kompozitnog materijala koji smanjuje masu za 2,6 kilograma.

 

 

Prednja i zadnja vrata, prednji blatobrani i poklopac motora sada su izrađeni od aluminijuma koji smanjuje masu Qashqaieve karoserije za 21 kilogram u odnosu na prethodni model.

 

Naprednim tehnikama proizvodnje ukupna masa gole karoserije lakša je za 60 kilograma, dok je krutost povećana za 41% u odnosu na odlazeći model. Time je obezbeđena uglađenost, udobnost i odziv karakterističan za modele više klase, izuzetna zaštita u slučaju nesreće, kao i veća efikasnosti automobila.

 

Novi dizajn sistema vešanja i upravljača

 

Novi Qashqai nastavlja da pruža zadovoljstvo u vožnji. Udobnom i uglađenom vožnjom kao i zabavnim voznim karakteristikama na vijugavim putevima opravdava ugled svojih prethodnika.

 

CMF-C platforma je omogućila novom Qashqaiju ugradnju MacPhersona na prednjem i zadnjem delu. U Qashqai sa pogonom na dva točka i naplacima od 19 cola, ugrađena je torziona zadnja osovina. Verzije s naplacima od 19 cola i pogonom na sva četiri točka biće opremljene naprednim multilink zadnjim ogibljenjem.

 

 

Poboljšan je i servo upravljač tako da sada nudi bolji odziv, bolji osećaj na upravljaču oko središnjeg položaja i smanjeno trenje.

 

Poboljšan sistem za pomoć u vožnji ProPILOT 

 

Novi Qashqai biće opremljen najnovijom generacijom sistema za pomoć u vožnji ProPILOT da bi pružio još bolju podršku vozaču u svim uslovima. Sistem ProPILOT sa navigacijom Navi-link osmišljen je da smanji umor i stres tokom vožnje, a istovremeno jednostavan je za upotrebu. [Dostupno samo sa Xtronic menjačem].

 

ProPILOT sa navigacijom Navi-link pomaže pri ubrzavanju i kočenju tokom vožnje jednom trakom autoputa. Sistem može da ubrza vozilo do podešene brzine i potpuno ga zaustavi u saobraćajnim zastojima. ProPILOT automatski pokreće vozilo nakon tri sekunde kada se saobraćaj ponovo pokrene.

 

 

Poboljšan sistem potpuno novog Nissana Qashqai samostalno prilagođava brzinu automobila uslovima na putu: kada vozilo na autoputu uđe u zonu nižeg ograničenja brzine, sistem automatski očitava ograničenje i analizira podatke iz navigacionog sistema kako bi prilagodio brzinu Qashqaija na odgovarajuću brzinu, što znači da vozač ne mora ručno podešavati tempomat.

 

Sistem može takođe da koristi podatke iz navigacionog sistema kako bi prilagodio brzinu prilikom ulaska u krivine ili na uskom izlazu sa autoputa.

 

Pored toga, ProPILOT sa navigacijom Navi-link sada je povezan sa Qashqaijevim radarima za nadzor mrtvog ugla koji ispravljaju upravljač kako vozač ne bi promenio voznu traku dok je vozilo u mrtvom uglu.

 

Ostala poboljšanja uključuju “bočnu zaštitu” koja je posebno korisna u gradskim uslovima vožnje, jer vozača upozorava na prisutnost prepreka sa bočnih strana vozila, najčešće prilikom ulaska na parkiralište supermarketa. Novi Qashqai može takođe da interveniše kako bi sprečio sudar prilikom vožnje unazad zahvaljujući poboljšanom sistemu za otkrivanje pokretnih objekata: kada prepozna pokretni objekat u svojoj blizini, vozilo automatski koči ili se zaustavlja.

 

 

Dodatna sigurnost dolazi u obliku Nissanovog inteligentnog sistema automatskog kočenja u slučaju nužde s funkcijom predviđanja. Zahvaljujući naprednoj radarskoj tehnologiji, senzori su u stanju da očitavaju put iznad automobila koji se kreće ispred da bi se otkrilo da li vozilo iznenada koči. Sistem će aktivirati kočnicu da bi se smanjila verovatnoća sudara.

 

Još jedna funkcija paketa sigurnosnih tehnologija u kabini novog Qashqaija je novi središnji vazdušni jastuk, koji se postavlja između dva prednja sedišta kako bi sprečio putnike u prvom redu da stupe u kontakt u slučaju bočnog sudara. Središnji vazdušni jastuk dopunjuje vazdušne jastuke za vozača i suvozača kao i bočne vazdušne jastuke i zavesice standardno ugrađene u novi Qashqai.

 

Inteligentna LED prednja svetla

 

Nissanovi inženjeri su za novi Qashqai razvili naredni sistem prednjih svetala koji prilagođava svetlosni snop prema uslovima na putu i ostalim učesnicima u saobraćaju. Snop je podeljen na 12 pojedinačnih svetlosnih elemenata koji se selektivno deaktiviraju kada se približava drugo vozilo. Zahvaljujući ovoj inovaciji, poboljšani su domet, širina i jačina svetlosnog snopa. On se takođe brzo prilagođava da ne bi zaslepeo vozače iz suprotnog smera.

 

 

Izvor: Nissan

 

TEHNIČKE SPECIFIKACIJE*

 

1.3-benzin

blagi hibrid

e-POWER

(1.5-benzin)

6MT 6MT Xtronic
2WD 2WD 2WD/4WD e-POWER
Snaga   KS (kW) 138 (103) 156 (116) 188 (140)
Obrtni moment Nm 240 260 270 330
Pogon 2WD 2WD 2WD / 4WD 2WD
Ukupna dužina mm 4425 (+35)
Ukupna visina mm 1635 (+10)
Ukupna širina mm 1838 (+32)
Međuosovinsko rastojanje mm 2666 (+20)

 

*predmet homologacije

2 Komentara

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery