AktuelnoOdržavanje vozilaTehnika

Čipovanje motora: da li postoje benefiti i da li može doći do oštećenja?

24.9KPregleda

Za istinskog ljubitelja automobila uvek postoji prostora za više snage.

 

Dobar deo nas koji volimo automobile je u nekom momentu svog života unapređivao svoje limene ljubimce, da li po pitanju snage, izgleda, opštih performansi…

 

Ne tako davno, oni koji nisu mogli da priušte kovane klipove i klipnjače, veći turbopunjač i druge komponente za poboljšavanje performansi, odlučivali bi se za „čipovanje“ radi dobijanja više konja. U većini slučajeva, ovaj proces je uključivao zamenjivanje fabričke ECU jedinice onom iz postprodaje, programirane da „pojača vatru“.

 

 

Danas je sve evoluiralo, podignuto na viši nivo, tako da umesto zamene ECU-a, tjuneri mogu jednostavno remapirati fabrički čip bez bilo kakvih fizičkih izmena na vozilu. Jednostavno priključite laptop na priključak za dijagnostiku (OBD) i „presvučete“ softver proizvođača individualizovanim, koji omogućava da motor isporučuje više snage.

 

Kolika će biti dodatna „konjica“ zavisi od nekolio faktora, ali generalno, turbomotori mogu dobiti između 10 i 50 ks, samo uz pomoć intervencije na ECU-u.

 

Pored dobitka u snazi, da li postoje druge prednosti?

 

Pa, ne baš, ali mnogi vozači koji su remapirali ECU u svojim automobilima su primetili poboljšanje na planu ekonomičnosti. Teoretski, povećanje obrtnog momenta znači eksploataciju motora u nižim obrtajima, tako da u normalnim okolnostima, trebalo bi da primetite izvesnu uštedu goriva.

 

„Problem“ često može da bude što nakon čipovanja ljudi ne voze „normalno“ kao ranije, tako da je mnogo češće potrošnja veća a ne manja, jer na kraju krajeva, niko ne dodaje konjske snage da bi štedeo gorivo, zar ne? Dobitak u snazi je primetan i teško mu je odoleti, tako da onaj ko kaže da „štedi gorivo“ nakon čipovanja, u najmanju ruku govori „poluistine“.

 

Naravno, i dalje stoji da se u teoriji zaista može uštedeti izvesna količina goriva.

 

Što se ostalih pogodnosti tiče, one uključuju otključavanja različitih funkcija poput režima imobilizatora ili „sluge“, što može biti veoma korisno. Ukoliko ste vlasnik flote, remapiranjem se može limitirati brzina vozila, tako da sprečavate potencijalna „ludovanja“ zaposlenih.

 

Da li čipovanje može oštetiti motor i uticati negativno na pouzdanost?

 

Ovaj postupak dodatno opterećuje motor, to je očigledno. Ipak, remapiranje urađeno kako treba ne dozvoljava da opterećenje prevazilazi krajnje mogućnosti agregata.

 

Većina proizvođača automobila limitra potencijal motora iz različitih razloga. Na prvom mestu, uvek na umu imaju lansiranje restilizovane verzije, odnosno novog modela (s istim motorom), tako da mora da se ostavi prostor za dodatne „konje“ i ostala unapređenja.

 

 

Takođe, ako se odlučite za „čipovanje“ motora samostalno, uz pomoć YouTube tutorijala, a nemate prethodnog iskustva s ovom praksom, veoma je visoka verovatnoća da će se desiti nešto loše. Isto se odnosi i na „kvazitjunere“ ili prijatelje „entuzijaste“ s laptopom i OBD kablom.

 

Ukoliko se ipak odlučite na „čipovanje“, mudar izbor bi bio da se odlučite za dokazane profesionalce, ljude koji imaju iskustva u ovome i znaju šta rade.

 

Još jedan važan faktor koji treba da razmotrite je da remapiranjem možete poništiti garanciju. Naravno, vraćanje na fabričke parametre je uvek moguće, ali će tehničari u ovlašćenom servisu verovatno otkriti modifikacije na ECU-u.

 

Vrele Gume

2 Komentara

  1. Ja nisam znao a trebaosam ranije da posetim ove stranice čipovanja nebih sad ostao bez auta a popravka će me koštati da ni sam neznam.
    Čipovaosam u šabac pezo 407sw hdi 1.6/2009/80kw/110ps
    Od beodrada do lranja slivenije gdeje i izdahnuo motor prešaosam oko 900km posle čipovanja i zbogom pameti počeli nesto da kucka,kuca,udara sve više i više,jače i jače i gotovo samo se ugasio i sad mogu samo da plačem,zato razmislite dobro o čipivanju auta

  2. Treba znati istinu. Šta mislite da poznate fabrike ne umeju da izvuku iz motora nešto više? Odnos snage i brzine je u vašem automobilu je nešto naj optimalnije. Tjuning je drogiranje vašeg motora. Motor posle toga sleduje što i narkomana. Brz život, brza smrt. Zar mislite da bi neki naš upišanko mogao da prevaziđe ferarijeve inženjere? Vozite svoje automobile i uživajte u njima.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery