AktuelnoPredstavljamoVesti

Novi Ford F-150

Eh, da smo u SAD sigurno bismo ga vozili

5.05KPregleda

Ford F-150 kreće u budućnost sa novim dizajnom i brutalnom tehnologijom

 

Megalomanija je pojam koji decenijama unazad pokreće, ili motiviše, američku privredu . Nakon 43 godine bestseler statusa u segmentu, novi Ford F-150 je napravljen da bude najrobusniji i najproduktivniji primerak u dosadašnjoj istoriji ovog modela. U Fordu ističu da je 100 % proizveden u Americi, što je još jedan način da se upakuje  trampovski slogan „kupujmo domaće“.

 

 

Spoljni izgled 14. generacije (!?) F-150 ne razlikuje se dramatično od modela koji smo svi dobro upoznali prethodnih godina. Ipak, napravljene su dovoljno očigledne promene kako u dizajnu spoljašnjosti, tako i u unutrašnjosti jednog od najpopularnijih pickup-ova svih vremena.

 

 

U osnovi je čelična sasija na koju se montira školjka od legure aluminijuma, izrađena prema standardima za vojna vozila. Pošto je personalizacija imperativ, Ford nudi izbor od čak 11 opcija grila za novi F-150.

 

 

Ovogodišnje izdanje F sto pedesetice postavlja nove standarde u segmentu na planu aerodinmičnosti. Uz aktivan sistem zatvranja prikolice, novu geometriju kabine i sanduka, tu je i vazdušna „brana“ koja se automatski aktivira. Svi ovi elemeti rade zajedno kako bi se kroz optimalnu seču vazduha popravile brojke potrošnje goriva, ali i druge performanse.

 

 

Jedini pogonski agregat koji je Ford za početak najavio je potpuno novi 3,5-litarski V6  PowerBoost hibrid , koji će biti dostupan u svim varijantama ponude F-150, od XL do Limited verzije. Ovaj pogonski sklop kombinuje Fordov provereni EcoBoost agregat sa električnim motorom od 47 kS integrisanih u prenosu. Rekuperativno kočenje je uključeno kao deo pogonskog sklopa kako bi se omogućilo ponovno punjenje litijum-jonske baterije od 1,5 kWh. Povezan je naravno sa 10-stepenim automatskim SelectShift menjačem kalibrisanim za grubu ekspolataciju. Sa punim rezervoarom goriva ovaj pogonski sklop omogućuje domet vožnje od preko 1.125 kilometara.

 

 

Novi F-150 osposobljen je da povuče prikolicu ukupne težine i do 5,5 tona.

 

 

Snaga kod novog F-150 nije bitna samo ispod poklopca motora. Takozvani Pro power onboard opcija omogućuje da pick-up bude pokretan generator za elekrtičnu energiju na gradilištima, u kampovima ili za svakodnevni život. Sa utičnicama kako u kabini tako i u sanduku, ovaj sistem omogućuje da se tokom vožnje između dva posla dopunjavaju baterije alata na struju i slično.

 

Mnogo značajnih promena uneto je u unutrašnjost i tehnologiju legendarnog pickup-a. Na primer, par digitalnih merača od po 4 inča dolazi standardno pored dva analogna merača, dok XL i XLT standardni i modeli srednje serije koriste i novi 8-inčni ekran multimedijalnog sistema osetljiv na dodir. Skuplje XLT visoke serije i ostale varijante u punoj opremi imaju integrisan 12-inčni infotejment ekran. Digitalna instrument tabla dostupna je u konfiguracijama od 8 ili 12,3 inča. Nova generacija  SYNC 4 Ford multimedijalnog sistema omogućava pristup bazama podatka od 10.000 sati materijala za striming, satelitskom radiju, kanalima sa muzikom bez reklama, programima uživo, vestima i sadržajima po preporuci Fordovog medijskog tima .

 

U nastojanju da novi F-150 postane vrhunski funkcionalan i praktično pokretna kancelarija, Ford je na centralnoj konzoli integrisao opcionu Interior Work Surface (Unutrašnju radnu površinu) koji pruža fantastičan prostor za rad, dok je vozilo parkirano naravno. Na još veću praktičnost ovog malog kamiona uticalo je i dodavanje posebnih sedišta Mak Recline koja su dostupna na izdanjima F-150 King Range, Platinum i Limited. Ova sedišta se mogu preklopiti na gotovo 180 stepeni, pri čemu se donji deo uklapa sa tadnjim, a gornji oslonac okreće napred do 10 stepeni za maksimalnu udobnost.

 

 

Za kraj, iz Forda poručuju da na posebnim za to predviđenim deonicama auto puteva kroz Sjedinjene Američke Države i Kanadu, F 150 omogućava autonomnu vožnju praktično bez ruku na volanu. To obezbeđuje sistem kamera u vozilu koje prate položaj glave vozača i usmerenost njegovih očiju. Kada softver proceni da vozač prati situaciju na putu, nagradiće ga opuštenom vožnjom bez potrebe da se angažuje na volanu. Zvuči idealno, zar ne?

 

Nećemo vas zamarati sa cenama i tržišnim detaljima, ostavićemo vas da uživate u ovoj multifunkcionalnoj legendarnoj grdosiji, uz nadu da će se bar negde u Evropi pojaviti po koji primerak.

 

 

 

 

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery