„Petominutno punjenje litijum-jonske baterije se smatralo nemogućim“, kaže CEO StoreDota, dr Doron Majersdorf
Nova baterija za električne automobile, koja može biti napunjena za pet minuta, po prvi put je proizvedena na regularnoj proizvodnoj liniji u Kini, bazirano na solucijama izraelske kompanije StoreDot.
Ovo dostignuće bi moglo da neutrališe glavnu prepreku za vozače električnih automobila, a to je gubitak vremena na stanicama za punjenje.
„Mi ne predstavljamo javnosti laboratorijski prototip, već gotove primerke s linije za masovnu proizvodnju. Ovo je jasan pokazatelj da je stvar izvodljiva i spremna u komercijalnom smislu“, dodao je doktor Majersdorf.
Kompanija je proizvela 1.000 uzoraka baterija u saradnji s partnerom Eve Energy u Kini. Ovi uzorci, koji su u skladu sa sertifikatima za litijum-jonske baterije, proizvedeni su u regularnom proizvodnom pogonu, tako da će poslužiti za demonstraciju tehnologije drugim kompanijama.
Takozvana „anksioznost izazvana dometom“ je problem broj jedan kada je reč o masovnom usvajanju električnih vozila, kaže dr Majersdorf.
Brzo punjenje litijum-jonskih baterija predstavlja značajan problem za proizvođače elektronske opreme i programere, a indikativno je da su kompanije poput Samsunga i Daimlera investirale u StoreDot.
Nove baterije kompanije su dizajnirane na drugačiji način u odnosu na standarne jedinice, jer je grafit zamenjen poluprovodnim nanočesticama baziranim na germanijumu, mada je namera da se on zameni silicijumom u budućnosti.
Budući da je brzina punjenja bazirana na bateriji, više nego na punjaču, pronalazak StoreDota bi mogao da izvrši značajan uticaj na masovnije usvajanje električnih vozila, koja doživljavaju „uska grla“ u zemljama s ograničenim brojem stanica za punjenje.
Postoji više od 30.000 stanica za punjenje u Velikoj Britaniji na preko 11.000 lokacija, s tim što ih je 10.000 dodato samo u 2019. Međutim, istarživanje Deloittea sugeriše da će Ujedinjeno Kraljevstvo morati da potroši 1,6 milijardi funti za još 28.000 javnih punionica za procenjenih sedam miliona elektromobila, koji će biti na putevima u ovoj zemlji do 2030.
U 2019. je bilo 37.850 registrovanih baterijski pogonjenih vozila na „ostrvu“, što je porast od 144 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, na njih se i dalje odnosi tek 1,6 odsto tržišta.
Hibridna električna vozila, koja kombinuju SUS i elektromotor, trenutno su popularnija i zauzimaju 4,2 odsto tržišnog udela, ali će postepeno biti ukinuti do 2035.
Vrele Gume