Nakon dugog razvoja i višemesečnog objavljivanja tizera, dugo očekivani Aston Martin DBX za 2020. godinu predstavio se službenim slikama u potpunosti… Sada više nema tajni u vezi sa ovim luksuznin krosoverom.
Još u septembru Aston Martin je potvrdio da će njihov prvi model u ovom segment ikad ispod haube imati četvorolitarski twin-turbo AMG V8 agregat. Potvrđeno je i da će on razvijati 542 konjske snage, uz 700 Nm obrtnog momenta. U pitanju je ista pogonska jedinica koja se već nalazi u modelima Vantage i DB11 V8. Međutim, on je snažniji i brži od njih. Najavljeno da do “stotke” stiže za 4,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 291 km/h.
Uparen sa datim motorom je devetostepeni automatski menjač. On komunicira sa sistemom pogona na sve točkove sa aktivnim diferencijalima, uključujući aktivnu blokadu centralnog diferencijala i zadnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem.
Britanski uglađeno
Iako su tek nedavno objavljene fotografije enterijera, o spoljašnjosti modela DBX moglo se samo spekulisati. Kao što date oficijalne fotografije pokazuju, DBX je poprilično luksuzan i uglađen SUV. Spreda, jasno je prepoznatljiv kao jedan od modela britanske marke zahvaljujući prisustvu široke rešetke i ovalnih farova. Tu je i par pravougaonih LED dnevnih svetala sa zakrivljenim ćoškovima, koji daju na šmeku novog britanskog krosovera.
Aston Martin DBX predstavljen je na ovim slikama obojen je crveno, ali se donji delovi karoserije, uključujući zadnji difuzor, prednji branik i bočne strane, završavaju crnom bojom, što čini da ovaj automobile deluje više.
Sa zadnje strane, dizajneri brenda inspirisani su modelom Vantage, sa LED zadnjim svetlima uklopljenim u svetlosnu traku koja se proteže širinom čitavog zadnjeg dela.
Kada je reč o enterijeru, već smo znali da će ovaj krosover imati kožom presvučen volan, u dve boje. Iza volana je smeštena potpuno digitalna instrument tabla sa velikim ekranom. Na centralnoj konzoli, izrađenoj od drveta, ističe se naravno veliki ekran infotejnment sistema, otvori za vazduh, fizičke kontrole klimatizacije i slično.
Za ponos
Sve u svemu, Aston Martin DBX teži 2.245 kilograma. On standardno dolazi sa adaptivnim trostrukim vazdušnim ogibljenjem koristeći 48-voltni električni upravljački sistem protiv prevrtanja i elektronske adaptivne amortizere. To znači da se visina DBX prilikom vožnje može povećati za 45. ili smanjiti za 50 milimetra, u zavisnosti od terena.
Govoreći o modelu DBX izvršni director kompanije Aston Martin, Andi Palmer, rekao je da je „DBX automobil koji će mnogima pružiti prvo iskustvo vlasništva Aston Martina. Kao takav, morao je ostati predan osnovnim vrednostima utvrđenim u našim sportskim automobilima, a istovremeno pružiti životnu raznovrsnost koja se očekuje od jednog luksuznog SUV-a. Kompanija Aston Martin je posebno ponosno što je uspela da proizvede jedan tako lep, ručno izrađen, a tehnološki napredan automobil“.
Skuplji od Bentlija
Od ranije se znalo, a sada je i potvrđeno. Aston Martin DBX u Evropi, tačnije u Nemačkoj, prodavaće se po ceni od 193.500 evra. U Velikoj Britaniji će koštati 158 hiljada funti, a u Americi će imati uvodnu cenu od 189.900 dolara. To dakle znači da će DBX biti značajno skuplji od modela Bentley Bentayga.
1 Komentar
Comments are closed.
[…] Napokon je stigao kompletan: Aston Martin DBX! […]