Migel Oliveira je demonstrirao ubitačne performanse u trci za MotoGP Potugala, došavši do drugog trijumfa sezone
Franko Morbideli je s drugim mestom u Portimau ujedno osvojio i drugo mesto u šampionatu, dok je Ducati došao do naslova u konkurenciji konstruktora.
Portugalac je na domaćem tlu trijumfovao po drugi put ove sezone, „overivši“ pol poziciju (prvu u karijeri). Subotnje performanse je preneo u trku, i to na taj način da niko od rivala nije mogao ni da mu se približi.
Po krugu je ostvarivao prednost od čak 0,5 sekundi u početnoj fazi trke, da bi napravio razliku od više od dve sekunde do četvrtog kruga, odnosno više od četiri do desetog.
Nakon početnog sprinta je stabilizovao distancu i po drugi put ove godine kao prvi prešao liniju cilja za Tech 3 KTM, i to u mnogo dominantnijem maniru nego što je to bio slučaj s trkom u Štajerskoj. Naravno, ono što je nedostajalo je publika, da bi na kraju bio ispraćen zasluženim ovacijama.
Bez mogućnosti da na bilo koji način ugroze Oliveiru, za drugo mesto su „ljutu“ bitku vodili Franko Morbideli i Džek Mileri, koja se vodila do poslednjeg kruga.
Morbideli, koji je prošle godine uspeo da se odupre Mileru, morao je da „položi oružje“ pred Australijancem u poslednjem krugu u krivini 9, koji je izvršio savršen manevar preticanja, donevši Ducatiju titulu u konkurenciji proizvođača. Suzuki, koji je možda bio i favorit za ovaj naslov, imao je jednu od najgorih trka sezone, dok je Morbideli završio godinu kao najbolji Yamahin vozač.
Možda jedini vozač s potencijalom da prati Oliveiru je bio Pol Espargaro, ali se on našao „zaglavljen“ u sredini karavana, gde je izgubio previše vremena. Ipak, čim bi uspevao da se oslobodi, jasno je pokazivao do koje mere je brz. Španac je na kraju bio četvrti za fabrički KTM, čiji je najbolje plasirani vozač, uprkos tome što su njegove kolege na motociklima austrijskog proizvođača došle do tri pobede.
Takaki Nakagami, kao i obično, bio je sjajan u završnoj fazi trke, umalo pretekavši Espargara u borbi za četvrto mesto. Ipak, na kraju je morao da se zadovolji petom pozicijom.
Andrea Doviciozo, u svojoj poslednjoj trci pre pauze koju će napraviti, bio je šesti, ispred Štefana Bradla na Repsol Hondi (njegov najbolji lični rezultat još od 2014.).
Aleš Espargaro je takođe izjednačio lični najbolji rezultat sezone s osmim mestom, ispred Aleksa Markeza i Žoana Zarka, koji je s pete pao na desetu poziciju.
Maverik Vinjales i Valentino Rosi su odvozali tipičnu ovosezonsku trku za Yamahu, s 11. i 12. mestom, mada su istini za volju bili bolji od nepredvidivog Fabija Kvartara, koji je s petog potonuo na kraju do 14. mesta.
Kal Kračlou je bio usred akcije na početku trke, ali je trku završio tek kao 13., završivši na taj način svoju MotoGP karijeru.
Šampioni iz Suzukija će sigurno nastojati da što pre zaborave ovosezonsko finale. Đoan Mir, koji je startovao kao 20. se povukao zbog tehničkih problema, dok Aleks Rins nije ličio na sebe, padajući u poretku kako je trka odmicala, da bi na kraju bio tek 15. To znači da je Yamaha ugrabila drugo mesto u konkurencijij konstruktora.
Baksuzni Peko Banjaja je imao bolan završetak sezone kada ga je s boka udario Mir na Suzukiju u prvom krugu. Italijan je ostao na motociklu, ali je zadobio dislokaciju ramena, što ga je izbacilo iz trke.
Na kraju možemo reći da smo uživali u neverovatno uzbudljivoj sezoni prepunoj preokreta. Glavni favorit, Mark Markez, ispao je iz stroja već na početku zbog loma nadlaktice, da bi mnogi nakon toga Fabija Kvartarara videli kao novopečenog šampiona. Međutim, MotoGP piše trilere i drame, tako da se sve završilo kako verovatno niko nije očekivao. Ono što je takođe sigurno je da će Mark Markez sledeće godine ući na bojište koje će biti sasvim drugačije u odnosu na ono što je navikao. Kako će se u svemu snaći protiv čopora „mladih lavova“, ostaje nam da vidimo.
Vrele Gume
Pavle Barta
Poz. | Poeni | Br. | Vozač | Nac. | Tim | Motocikl | km/h | Vreme |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 164.7 | 41’48.163 |
2 | 20 | 43 | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 164.5 | +3.193 |
3 | 16 | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 164.5 | +3.298 |
4 | 13 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 163.9 | +12.626 |
5 | 11 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 163.9 | +13.318 |
6 | 10 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 163.7 | +15.578 |
7 | 9 | 6 | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 163.7 | +15.738 |
8 | 8 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 163.7 | +16.034 |
9 | 7 | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 163.5 | +18.325 |
10 | 6 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 163.5 | +18.596 |
11 | 5 | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 163.5 | +18.685 |
12 | 4 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 163.5 | +18.946 |
13 | 3 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 163.5 | +19.159 |
14 | 2 | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 163.1 | +24.376 |
15 | 1 | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 162.9 | +27.776 |
16 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 162.5 | +34.266 | |
17 | 82 | Mika KALLIO | FIN | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 161.6 | +48.410 | |
18 | 53 | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 161.6 | +48.411 | |
Bez plasmana | ||||||||
32 | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 162.6 | 3 kruga | ||
36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 161.3 | 10 krugova | ||
33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 157.4 | 23 kruga | ||
Nije završio prvi krug | ||||||||
63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 0 krugova |
Vremenski uslovi:
| Staza: suva| Temp. vazduha: 22º| Vlažnost vazduha: 46%| Temp. staze: 28º
Rekordi:
Pol pozicija: | Miguel OLIVEIRA | 1’38.892 | 167.1 Km/h | |
---|---|---|---|---|
Najbrži krug trke: | krug: 9 | Miguel OLIVEIRA | 1’39.855 | 165.5 Km/h |
Rekord kruga u trci: | 2020. | Miguel OLIVEIRA | 1’39.855 | 165.5 Km/h |
Apsolutni rekord kruga: | 2020. | Miguel OLIVEIRA | 1’38.892 | 167.1 Km/h |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI VOZAČA | ||
---|---|---|
POZ | VOZAČ | POENI |
1 | Joan Mir | 171 |
2 | Franco Morbidelli | 158 |
3 | Alex Rins | 139 |
4 | Andrea Dovizioso | 135 |
5 | Pol Espargaro | 135 |
6 | Maverick Vinales | 132 |
7 | Jack Miller | 132 |
8 | Fabio Quartararo | 127 |
9 | Miguel Oliveira | 125 |
10 | Takaaki Nakagami | 116 |
11 | Brad Binder | 87 |
12 | Danilo Petrucci | 78 |
13 | Johann Zarco | 77 |
14 | Alex Marquez | 74 |
15 | Valentino Rossi | 66 |
16 | Francesco Bagnaia | 47 |
17 | Aleix Espargaro | 42 |
18 | Cal Crutchlow | 32 |
19 | Stefan Bradl | 27 |
20 | Iker Lecuona | 27 |
21 | Bradley Smith | 12 |
22 | Tito Rabat | 10 |
23 | Michele Pirro | 4 |
24 | Mika Kallio | 0 |
25 | Lorenzo Savadori | 0 |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI KONSTRUKTORA | ||
---|---|---|
POZ | KONSTRUKTOR | POENI |
1 | Ducati | 221 |
2 | Yamaha | 204 |
3 | Suzuki | 202 |
4 | KTM | 200 |
5 | Honda | 144 |
6 | Aprilia | 51 |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI TIMOVA | ||
---|---|---|
POZ | TIM | POENI |
1 | Team Suzuki ECSTAR | 310 |
2 | Petronas Yamaha SRT | 248 |
3 | Red Bull KTM Factory Racing | 222 |
4 | Ducati Team | 213 |
5 | Pramac Racing | 183 |
6 | Monster Energy Yamaha MotoGP | 178 |
7 | Red Bull KTM Tech 3 | 152 |
8 | LCR Honda | 148 |
9 | Repsol Honda Team | 101 |
10 | Esponsorama Racing | 87 |
11 | Aprilia Racing Team Gresini | 54 |