Potpuno električna Mazda MX-30 postigla 91% i 87% uspešnosti u zaštiti odraslih i dece prema Euro NCAP proceni
Euro NCAP je u svojoj najnovijoj seriji testova dodelio maksimalnih pet zvezdica električnoj Mazdi MX-30, sa ocenom 91% i 87% u odgovarajućim kategorijama za zaštitu odraslih i dece. Prvi skor od 91% je najbolji rezultat zaštite odraslih putnika postignut ove godine među svim testiranim vozilima.
Mazda MX-30 postigla je maksimalne bodove u testovima bočnog udara, kao i pune ocene za performans pri testu sudara za kategoriju dece od 6 i 10 godina i za frontalni i za bočni udar. MX-30 prva je Mazda koja je postigla ukupnu ocenu od pet zvezdica prema novim strožim Euro NCAP testovima. Evropska bezbednosna agencija je od 2020. godine uvela nove testove kako bi udovoljili dugogodišnjim potrebama savremene zaštite putnika i poboljšanoj zaštiti od sudara, kao i u svrhu promocije najnovije napredne sigurnosne tehnologije.
Nastavak niza
Potpuno električni SUV za male porodice pridružio se modelima CX-5 (2017), Mazdi6 (2018), Mazdi3 i CX-30 (obe 2019) u postizanju rejtinga Euro NCAP ocene s pet zvezdica.
Mazda MX-30 impresionirala je u sve četiri Euro NCAP testne kategorije. Odrasli – 91%, Deca – 87%- Učesnik u saobraćaju (sigurnost pešaka) – 68%. Sigurnosna pomagala – 73%.
Ovakv Ocena rezultat je tri ključna činioca, trvde u Mazdi. Kao prvo, primene najnovije arhitekture vozila Skyactive, koja se odlikuje visokom krutošću lagane karoserijske strukture koja apsorbuje udarce. Drugo, širokog raspona naprednih sigurnosnih tehnologija i-Activsense koje pomažu vozačima da prepoznaju potencijalne rizike i smanje verovatnoću oštećenja ili povreda. Konačno, i visokog nivoa zaštite pešak.
Istaknuti element dizajna električnog kompaktnog SUV-a su njegova Freestyle vrata, nasleđeno rešenje sa Mazde RX-8 iz 2003. godine. To, međutim, očigledno ne utiče štetno na sigurnost. Zapravo, „analiza lomljenja deformabilnog elementa pri ispitivanju frontalnog naleta sa pomeranjem pokazala je da struktura MX-30 nije predstavljala visok rizik za putnike pri takvoj vrsti sudara“, rekli su ispitivači.
Isti rezultat primećen je i pri testu naleta s boka. Simulirajući sudar sa drugim vozilom uz snažni bočni udar, zaštita svih kritičnih područja tela bila je dobra i automobil je postigao maksimalni broj bodova za ova dva testa.