970_250_eko
AktuelnoVesti

Honda Legend – prvi serijski automobil koji poseduje nivo 3 autonomne vožnje

5.36KPregleda

Možda su se neki sistemi pojavili ranije, ali ovaj će biti prvi koji će vozači moći da koriste

 

Čudna tehnološka bitka se vodi među proizvođačima automobila. Zašto „čudna“? Pa, dotična tehnologija je prisutna već izvesno vreme, a borba se više vodi na planu funkcionalnosti, legalnosti i toga ko će biti kriv u slučaju incidenta. Naravno, govorimo o tehnologiji autonomne vožnje i trci da se u ponudu stavi nivo 3, a u ovom članku se sve vrti oko Honde. Ono što je još važnije, ova japanska marka je na putu da bude prvi proizvođač automobila koji će da pređe liniju cilja i implementira sistem autonomne vožnje u serijski automobil.

 

U materijalu izdatom za medije, Honda je objavila da je „od japanskih vlasti dobila neophodnu dozvolu za oznaku tipa autonomne vožnje“. U prevodu, to znači da kompanija može da ponudi nivo 3 autonomne vožnje u svojim vozilima, i to za eksploataciju u izvesnim okolnostima. Tačni parametri vezani za mogućnosti samostalne vožnje nisu još uvek obelodanjeni, ali sudeći po pres kitu, regulativa koja odlučuje o upotrebi sistema je sledeća:

 

  • Oprema ne sme da bude uzrok bilo kakve zabrinutosti koja bi mogla da kompromituje bezbednost putnika ili drugih učesnika u saobraćaju u radnim uslovima
  • Oprema ne sme da bude u funkciji sem ukoliko svi zahtevani uslovi vezani za operativnost nisu ispunjeni
  • Pre nego što bilo koji od uslova radnog okruženja za vožnju postane nezadovoljavajući, oprema mora upozoriti vozača o primopredaji upravljanja, odnosno vraćanje kontrole vozaču i mora nastaviti bezbednu vožnju dok se primopredaja ne završi. Kada primopredaja ne može biti izvršena, oprema mora biti sposobna da bezbedno zaustavi vozilo.
  • Oprema mora uključiti funkciju monitoringa vozača, da bi se pratilo njegovo stanje.
  • Oprema mora usvojiti mere sajber bezbednosti, da bi se prevenirale pretnje u vidu neovlašćenog pristupa.

 

Pored navedenog, uređaj za skladištenje podataka mora sadržati informacije iz poslednjih šest meseci (odnosno 2.500 upotreba), koje pokazuju kada je sistem bio uključen ili isključen, kada izdaje upozorenja o primopredaji i kada su vozači bili u situaciji da primopredaja nije bila moguća. Automobili opremljeni ovim sistemom takođe moraju imati posebnu nalepnicu, kojom se identifikuju u smislu posedovanja sistema automatizovane vožnje.

 

Ako sve ovo zvuči pomalo komplikovano i zbunjujujće, evo i zašto. Nivo 3 autonomne vožnje pruža vozilu potpunu kontrolu nad vozačkim funkcijama. Ono što je još važnije, vozilo dozvoljava vozaču da skine ruke s volana i pogled s puta, ali on mora biti spreman da preuzme kontrolu u bilo kojem momentu. Određivanje momenta kada se ruke skidaju s volana, kako vozač reaguje i da li sistem može bezbedno da iskontroliše vozilo u različitim siutacijama, mesto je gde birokratija stupa na scenu.

 

Kao što smo prethodno spomenuli, ova tehnologija već sada postoji. Audi je nameravao da lansira nivo 3 autonomne vožnje u aktuelnom A8, ali to se nije desilo, jer se proizvođač iz Ingolštata suočio s brojnim pravnim preprekama. Nedavno, Mercedes je takođe najavio da će nova S klasa posedovati nivo 3 u leto 2021., pod imenom Drive Pilot. Ovaj sistem je ograničen na „stani-kreni“ saobraćaj ispod 60 km/h, i kompatibilan je samo s izvesnim nemačkim putevima.

 

S obzirom na to da  je dobila odobrenje od japanskih vlasti, Honda kaže da će njen sistem (Traffic Jam Pilot) biti u ponudi u limuzini Legend pre kraja ove fiskalne godine, koja se završava 31. marta 2021. Ukoliko se japanski proizvođač bude držao ovog roka i ako se ne suoči s nepredviđenim preprekama, pre Mercedesa će na tržište uvesti tehnologiju nivoa 3 autonomne vožnje.

 

Da li će posedovati ograničenja koja će imati S klasa, ostaje nam da vidimo, ali s obzirom da je odobrenje izdala vlada Japana, verovatno neće u skoro vreme biti u ponudi van matične zemlje. Očekujemo da će Honda dodatne detalje vezane za novu tehnologiju objaviti u mesecima koji dolaze.

 

Vrele Gume

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery