AktuelnoVesti

Mazda ima za cilj da se transformiše u premijum marku

1.1KPregleda

Čini se da u današnje vreme ima više marki koje imaju aspiracije da uđu u premijum segment. Razlog je jasan, a on se zove „više profitne marže“.

 

Nije sve u tome ko prodaje više automobila, jer ako pitate računovođe, jednako važno je koliko se zarađuje na prodatom vozilu. Mazda, sa svoje strane, postepeno se penjala na lestvici prestiža sa svojim novim proizvodima, a finalni skok će uraditi lansiranjem modela sa zadnjim pogonom.

 

Džeremi Tomson, šef japanske marke za Veliku Britaniju, izjavio je da je cilj da se „Zoom-Zoom“ kompanija transformiše u istinskog proizvođača luksuznih automobila: „Naše aspiracije su da postanemo kredibilna alternativa tradicionalnim premijum proizvođačima, što znači da nećemo biti imitacija nemačkih marki, jer su one etablirane i nemoguće ih je pobediti u njihovoj sopstvenoj igri.“

 

Drugim rečima, Mazda ne želi da postane još jedan „Mercedes“, „BMW“ ili „Audi“, već da ponudi nešto sveže, što će kupci premijum automobila koji žele neku promenu, znati da prepoznaju. On je dodao da ima prostora u „gusto naseljenom“ premijum segmentu za japanske luksuzne automobile, priznajući da Lexus ostvaruje oko trećine Mazdine prodaje, ali je za njegovu kompaniju imperativ da „zauzme nešto drugačiji prostor“.

 

Na pitanje da li Mazda želi da bude sledeći Lexus, šef britanskog ogranka proizvođača iz Hirošime je odgovorio „zašto da ne“, dodavši da je Toyotina luksuzna divizija jedina japanska marka koja se takmiči s nemačkom trojkom. S tim u vezi, ne smemo zaboraviti da su Acura i Infiniti u „premijum ligi“, mada se ne radi o globalnim brendovima.

 

Ovo nije prvi put da Mazda ima za cilj da se popne na prestižnoj lestvici. Neki se verovatno sećaju podbrenda „Amati“ iz ranih devedesetih. Nije se ostvario jer je japanska ekonomija 1992. doživela pad, što je rezultiralo lošom likvidnošću Mazde. Amati je trebalo da stupi na scenu u proleće 1994., ali su Japanci ukinuli projekat.

 

Ukoliko premotamo stvari do 2022., uvidećemo da će novi modeli od CX-60 do CX-90 SUV/krosovera počivati na novoj platformi sa zadnjim pogonom, s rednim šestocilindarskim motorima i PHEV pogonskim sklopovima, što će Mazdi omogućiti da se nosi s „nemačkom trojkom“. Neko će možda reći da je ovo zakasneo potez, budući da elektromobili preuzimaju dominaciju, ali ne treba zaboraviti da japanska marka takođe ulaže velika sredstva i u tu oblast.

 

Vrele Gume

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery