TESTOVI

Jaguar F-Type 3.0 V6 Cabrio

877Pregleda

Instinkt predatora

Klasična britanska lepota sportskog automobila ne poznaje vremenski okvir

Iako sam izgubio opkladu i čitavih 100 dinara, najpre sve čestitke onome ko je stisao „ono“ u gaćama i iz palete uobičajenih boja izabrao upravo ovaj ŠERPA PLAV Jaguar. Ta možemo sada nazvati i „slovački“ plava boja, koja mene lično uvek više podseća na fasade od keramičkih pločica na fasadi kuća u Staroj Pazovi ili Bačkom Petrovcu sa kraja sedamdesetih nego na boju jednog Jaguara. Srećom, Jaguarovim žilama teče upravo plava krva i njeno prolivanje po aluminijumskom telu nekako ujednačava utisak. Dakle, izbor boje SAVRŠEN!

Kakav iznutra,takav i spolja 
Nema sumnje, ispred nas je gotovo ikona sportske britanske škole dizajna i uopšteno elitističkog prilaza životu.

 

stil, agregat, kočnice, dinamika vožnje, performase, udobnos

prtljažnik, funkcionalnost, potrošnja, rekreativna sedišta, zaštita kabine od vetra

Jaguar F-Tyupe nudi čistu aristokratsku formu, koja se savršeno igra sa zaobljenim linijama u agresivnom izdanju kupe/kabrioleta

Doduše, možda će nekima u poređenju sa sportskom konkurencijom tipa Porsche, Mercedes ili Corvette izgledati previše staromodno, ali njegova draž baš i jeste u tome. Imperativ je kristalno jasan! Nikako, ali nikako ne koketirati sa primitivusima i njihovim novokomponovanim manirima, već biti svoj i samo svoj i odbiti dalje od sebe sve sumnjivoi što miriše na folk paradu. Ta novokomponovana horda će ga čak porediti i sa recimo BMW filozofijom, ali to mu dođe isto kao porediti performanse vrhunske motorne sportske jahte i recimo regatnog jedrenjaka. Jeste, oba plove ali su sasvim u drugom fazonu.

Upravo zato i jeste enterijer baš takav. Naizgled vrlo sportski i negostoprimljiv, ali nedugo nakon upoznavanja, po principu dobrog domaćina nudi gostima osmeh pre svega a onda i svu udobnost toplog doma.

Sedišta liče na sportske kadice, ali ona to zapravo nisu

Previše su ta sedala plitka, previše su ona mekana i slabo ukurućena po bokovima. Ali svi vi automobilski sladokusci ne berite brigu, kontak sa konstrukcijom je savršen samo ga treba poželeti. Dovoljno je posegnuti za regulatorom kontrole vazdušnih komora u sedištima i za svega nekoliko sekundi ona drže telo da se disati ne može. I što bi rekli sve je spremno za ludovanje, u mom slučaju ludovanje pod stare dane.

Inače ovaj kabriolet koji nosi ime Jaguar F-Type uspeva još u jednom.

Retke su prilike kada kabriolet izleda bolje od kupea

Izuzetna konstrukcija platnenog krova nije mu umanjila dopadljivost kao recimo Carreri, već naprotiv, učinila ga je mlađim nego što on zapravo jeste. Zapravo teško je reći koja su lepša od ova dva njegova lica? Ipak, ako ne pada kiša i nije ispod 10 stepeni Celzijusa (ili preko 30C) ne vidim ni jedan razlog zašto bih držao krov raspakovanim! Osim recimo anonimnosti radi! Upozoravam, ukoliko želite biti anonimni onda ovaj automobil ne vozite. Pojava u njemu je ravna ako ne i veća senzacija onom da ste se pojavili goli na ulici. Verujte, nema tog oka ni muškog ni ženskog koje se neće zakačiti na „njega“.

Staromodna ležernost
A ta staromodnost u duhu, očitava se i u enterijeru. Kvalitet materijala je na nivou originalne Chapman sofe. Što starije to bolje, mada ima od toga i lepše! Dizajn i funkcionalnost takođe mogu biti diskutabilni, ukoliko funkcionalnost jednog dvoseda uopšte možemo ocenjivati i porediti sa bilo čime. U skladu sa time ide i upotrebljivost prtljažnika. Ne shvatam gde su ga izgubili ali gotovo da i ne postoji osim za jednu sasvim malu sportsku torbu ili daj Bože dizajniran Jaguar kofer adekvatan prostoru.

Na prostor za stvari u kabini ne računajte, mesta nema ni za zimsku jaknu

Dakle iz svega, sasvim je očigledno da je F-Type začet pre 5 ili 6 godina, što se očitava i u njegovim drugim detaljima. Klasična analogna komandna tabla sa središnim ( iznuđenim) digitalnim info displejom „smrdi“ na milenijumski stil, ali sasvim iskreno rečeno, mnogo mi prija i dobro ide uz svu ovu raspomamljenu silu ispod haube.

Gotovo nevidljivi multifunkcionalni displej, osim za navigaciju nisam uopšte ni pogledavao a kamoli koristio

Ni na kraj pameti mi nije da na 8 inčnom monitoru trljam tražeći radio stanice kako bi slušao jutarnji program Mice i Cice? A ne drugari, u ovakvim spravama, radio se drži na off! Jedina prava stereo muzika je ona koja dolazi iz motora i naravno iz auspuha

A kod ovog Jaguara plave krvi, tog uglađenog divljaštva ima i na pretek. Zapravo odličan je i za uživanje u muzici, ali jedino uz leptir mašnu i na prakingu ispred opere.

Mala noćna grmljavina
Od tih već viđenih stvari kojima se može komandovati putem prekidača na središnjoj konzoli su onaj koji bira jedan od dva moda vožnje, što bi rekli mod za klasičan stil i onaj dinamik, za one neiživljene. Iskreno, bolje da su ga nazvali „dinamit“, adekvatnije bi bilo.

Jaguar F-Type 3.0 V6 Cabrio

Motor: turbo-benzinski, V6
Zapremina: 2.995 cm3
Snaga: 250 kW/ 340KS, pri 6.500 o/min
Obrtni moment: 450 Nm pri 3.500 o/min
Menjač: automatski ZF, 8 stepeni
Pogon: na zadnje točkove
Karoserija: kupe kabriolet, 2 vrata
Dimenzije: 4.482 x 1923 x 1308 mm
Međuosovinski razmak: 2.622 mm
Prečnik punog okreta: –
Zapremina prtljažnika 207 litara
Pneumatici: 255/35R20 napred, 295/30R20 nazad
Kočnice: napred samoventilirajući disk 338 mm/ nazad disk 328 mm
Masa: 1.597 kg
Rezervoar za gorivo: 70 litara
Ubrzanje 0-100 km/h 5,3 sekunde
Vešanje: dvostruka poprečna ramena
Maksimalna brzina 260 km/h
Prosečna potrošnja na testu 12,7 litara
Nivo izduvnih gasova: 199 gr/km
Cena testiranog modela: 105.000 evra

Pažnja! Sav oprez pri rukovanju dinamitom nije na odmet.

Osim tastera za izbor moda vožnje, tu je naravno i prekidač za vremenske uslove, koji ratobornog Jaguara po suvom, pretvara u malu macu kada padne kiša ili se spusti temperatura asfalta. I dugme koje sam najviše koristio je tu negde u blizini poluge menjača. A ono služi da podgreje dušu i doda još decibela i niskih tonova ionako preglasnom izduvnom sistemu. Priznajem, tunel na Mišeluku je odzvanjao i odzvanjao, pogoto u gluvo doba noći jer nije mi bilo teško razbuditi se za takvu uživanciju. A suštinski baš ta „igračka“ je vrlo mudro osmišljena. Želite ludovanje, sportsku grmljavinu i osećaj nenadjebivosti (očaravajuć, neponovljiv, besprekoran,..) u vremenu i prostoru? Evo vam ga, ali na pristojnoj i dozvoljenoj brzini, nije potrebno jurcati ulicama ili predgađima i ugrožavati sve oko sebe. Klapna na auspuhu grmi za sve pare! Bićete zapaženi i na 60 km/h. Još ako podignete zadnji spojler i u retrovizoru ugledate logo Jaguara, pomenuta nenadjebivost sada dobija globalni karakter.

Dinamit
Inače ovaj klasičan V6 turbo šestak, poznat nam je sa različitih strana!
Mašina nudi 340 KS i 450 Nm. Ništa više nije ni potrebno za automobil ove klase i težine (1.600 kg)

Lepo startuje, snage ima na pretek i suštinski mnogo je težak zadatak iskoristiti je nego joj nešto prigovarati. Sa ovom divljim zveri se bore i vozač i elektronika, a ZF automatski menjač sa 8 brzina radi kao singerica. Pa milina jedna. Upravljiv je adekvatno motorizaciji i menjaču, dakle prilično precizno ali sa nešto lošijom povratnom informacijom od one koja bi bila na nivou jednog 911. Ma, da, čemu bre toliko stresa!?

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,5

Napred

4,4

Funkcionalnost

Pozadi

Kvalitet izrade

4,3

Ukupno:

4,40

Ukupno

4,40

Ponašanje u vožnji

 

Enterijer

 

Vozne osobine

4,5

Funkcionalnost

Performanse

4,5

Dizajn

4,1

Kočnice

4,6

Ponuda prostora

4,3

Ukupno:

4,53

Kvalitet materijala

4,4

Motor

4,5

Završna obrada

4,5

Menjač

4,5

Ukupno:

4,32

Cena

4,2

Prosečna ocena: 4,407

Elektronska asistencija zadnjeg pogona srećom radi savršeno, pa su i sva „ludovanja“ skoro pod punom kontrolom

A šta tek reći za svetlosnu grupu? Adaptivni, pametni LED farovi rade da ja to do sada još nisam sreo. Od Novog Sada do Beograda i nazad po mrkloj noći, dobio sam samo jedno „blicanje“ od vozila koje dolazi u susret a da nisam ni dotakao kontrolu duga/oborena svetla. Mikro procesor i senzori prepoznaju sve, pa čak i svetla pored puta i vožnju po gradu kada se snop skraćuje ali i proširuje kako bi osvetlio ivičnjake, pešake, bickilste! Strašno dobra stvar! Jeste tako nešto ponudio i Opel u LED Matriks tehnologiji ali nije došao ni do kolena ovom u Jaguaru.

Dakle, sve u svemu, jeste ovo sprava ispod koje se usoešno krije instinkt predatora. A krzno svakog pravog predatora je uvek bilo na ceni ! Svega 105.000 evra! Verujte mi na reč, kažem SVEGA!

Test-ekipa Vrele Gume
Tekst: Miodrag Piroški
Foto: Igor Pejović, Branko Avramović
Kamera i režija: Miroslav Šosberger
Montaža: Jovica Grujin
WEB: Zoltan Balzam

Ostavite komentar