AktuelnoVesti

Hyundai odbacio tvrdnje da je stopirao razvoj SUS motora

1.21KPregleda

Tokom vikenda između Božića i Nove godine, većina ljudi je ostala kod kuće, puneći baterije za 2022. Međutim, to nije bio slučaj s Business Korea i The Korea Economic Daily publikacijama.

 

Oba medija iz matične zemlje Hyundaija, objavila su izveštaje u vezi s odlukom ovog proizvođača automobila da prekine istraživanje i razvoj u oblasti motora s unutrašnjim sagorevanjem.

 

Ispostavilo se, po rečima višeg menadžera grupacije iz Hyundai Motor America, Majkla Stjuarta, da kompanija nije obustavila razvoj tradicionalnih pogonskih sklopova. Čak, „grupacija je posvećena obezbeđivanju jakog portfolija pogonskih sistema za kupce na globalnom planu, što uključuje kombinaciju visokoefikasnih SUS motora i elektromotora s nultom emisijom.“

 

Dakle, Hyundai nije raskrstio s tradicionalnim agregatima. Ova odluka nije iznenađujuća, uzimajući u obzir oficijelnu objavu plasiranu prošlog septembra, kada je korejski konglomerat saopštio da će postati čisto električni proizvođač ne pre 2035. (u Evropi). Stari kontinent će verovatno biti prvi region u svetu koji će odbaciti benzinske i dizel motore u oblasti putničkih auotmobila, jer, podsetimo na predlog EU u vezi sa zabranom konvencionalno pogonjenih vozila, koji će verovatno biti prihvaćen.

 

Ipak, 2035. je relativno daleko, a s Euro 7 regulativom koja stupa na snagu u drugoj polovini ove dekade, Hyundai mora i dalje da radi na SUS motorima da bi ih učinio čistijim i efikasnijim. Ukoliko premotamo dešavanja do 2040., azijski proizvođač ima za cilj da prodaje isključivo električna vozila na većini tržišta. Za 18 godina, na baterijski električne  i automobile na gorivne ćelije, trebalo bi da se odnosi 80 odsto globalne prodaje.

 

Kada smo već kod vodonika, u odvojenom izveštaju objavljenom u finalnim danima 2021. (The Chosun Ilbo), tvrdi se da je Hyundai zaustavio razvoj nove generacije vodoničnih gorivnih ćelija. Međutim, ispostavilo se da ni ta vest nije tačna, budući da je poslovni dnevnik Maeil Business, dobio zvaničan odgovor od portparola kompanije, koji je demantovao glasine: „Hyundai odbacuje spekulacije, jer razvoj nove generacije gorivnih ćelija i elektrifikacije Genesisa ostaju neizmenjeni.“

 

Drugim rečima, Hyundai je aktivan na svim frontovima, nudeći širok spektar pogonskih sklopova, u skladu s preferencama tržišta. Ipak, SUS motori žive na pozajmljenom vremenu, ali neće nestati preko noći.

 

Vrele Gume

1 Komentar

  1. Dobar deo Azije, Afrika i južna Amerika svakako ne mogu da odbace vozila sa SUS motorom. Pa čak ni istočna Evropa neće biti spremna za brz prelazak na druge vidove pogonske energije.

    Elektrifikacija će zahvatiti pretežno gradove velike i srednje veličine i njihova satelitska naselja. Ostatak sveta će i dalje sipati nešti u rezervoar.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery