PredstavljamoVesti

Ferrari SF90 Stradale – novi “propinjući konj” sa plug-in hibridnim pogonom!

Ferrari je juče i zvanično predstavio svoj prvi, serijski plug-in hibridni automobil

Ferrari SF90 Stradale
2.5KPregleda

Novi hibridni automobil proizvođača iz Maranela, nazvan je Ferrari SF90 Stradale. Reč je o automobilu koji će se serijski proizvoditi, a koji je nastao u čast 90. rođendana “konjušnice” Ferrari. Takođe, on predstavlja jaku vezu koju imaju trlački automobili i automobili legalni za javne puteve te kompanije.  

Ferrari SF90 Stradale

Najveća vest je naravno plug-in hibridni pogonski sklop

Naravno, ono što najviše privlači pažnju kod modela SF90 Stradale jeste njegov pogonski sklop. Naime, njegov pogonski sklop se sastoji od četvorolitarskog turbo V8 agregata koji razvija 769 KS (574 kW) i 800 Nm obrtnog momenta. On je u hibridnom sistemu povezan sa tri elektromotora. Jedan elektromotor je smešten između V8 agregata i novog, osmostepenog DCT menjača, dok su druga dva elektromotora smeštena na prednjoj osovini.

Elektromotore napaja litijum-jonska baterija od 7,9 kWh. Oni ukupno razvijaju 217 KS (162 kW). Zahvaljujući tome, Ferrari SF90 Stradale ukupno razvija 986 konjskih snaga (735 kW).

Kada je reč o performansama, SF90 Stradale iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 2,5 sekundi. Takođe, on iz mesta do 200 km/h stiže za 6,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 340 km/h. Ono što je zanimljivo jeste da ovaj model sa jednim punjenjem, samo na električnu energiju, može da pređe do 25 kilometara puta. Naravno, tada se snaga prenosi samo na prednje točkove.

Ferrari SF90 Stradale

Težina

Iako plug-in hibridni modeli nisu poznati po tome da su laki, Ferrari SF90 Stradale teži svega 1.570 kilograma. Zahvaljujući tome, odnos snage i težine kod ovog modela iznosi čak 1,59 KS po kilogramu!

Predstavnici italijanskog proizvođača su priznali da je najveći izazov bio učiniti automobil što lakšim. “Samo hibridni sistem je težak 270 kilograma”, naveli su oni. Međutim, tu “prepreku” su uspeli da prevaziđu konstruisanjem karoserije i šasije od nekoliko različitih materijala. Te komponente su izrađene od ugljenikovih vlakana i novi aluminijumskih legura. Međutim, promene na šasiji nisu dovele samo do manje težine, već je ona sada bolja od prethodnih platformi.

Ferrari SF90 Stradale

Ferrari SF90 Stradale poseduje i novi eManettino prekidač montiran na volanu. On omogućava vozaču da lako izabere između četiri različita režima rada pogonskog sistema. To su eDrive, Hybrid, Performance i Qualify režimi.

eDrive režim omogućava automobilu da se nečujno kreće gradskim ulicama, i koristi samo električnu energiju. Hybrid mod vožnje je namešten po “Default”-u i na najbolji način kombinuje rad V8 agregata i elektromtora. Performance mod podrazumeva da je V8 agregat konstatno uključen, te da se na taj način prikuplja električna energija koja se aktivira kada je potrebna. I na kraju, ali nikako najmanje važan, jeste Qualify režim. On oslobađa pun potencijal automobila i orijentisan je na performanse na uštrb punjenja baterije. On takođe izvlači maksimum ii z tri elektormotora koji su takođe uključeni.

Dizajn spoljašnjosti

Kada je reč o dizajnu, Ferrari SF90 Stradale se opisuje kao “radikalna evolucija” sportskih automobila proizvedenih tokom poslednjih 20 godina. Forma karoserije je već na prvi pogled prepoznatljiva. Međutim, ovaj model je dobio nove LED Matrix farove, zakrivljenije vetrobransko staklo i tanje A stubove. Tu su i komponente koje su zaslužne za bolju aerodinamiku. Tu mislimo na pragove, visoko pozicionirane usisnike za vazduh i slično. Na uadnjem delu automobila, koji je najradikalniji, vidimo masivni difuzor, dve izduvne cevi i svetlosne jedinice koje podsećaju na one sa modela Chevrolet Camaro.

Ferrari SF90 Stradale

Dizajn zadnjeg dela će se možda pokazati kao kontroverzan, međutim, postoji razlog zbog kog je on izrađen tako kako je izrađen. To su naravno aerodinamika i sila prijanjanja (downforce). Kakos u objasnili predstavnici kompanije, poklopac motora je podeljen u dve sekcije. Niža sekcija sa još jednim stop svetlom je fiksirana, dok je druga, visa sekcija “mobilna”. Navedeno je da se na taj način generiše sila prijanjanja od čak 390 kilograma pri brzini od 250 km/h.

Ferrari SF90 Stradale

Enterijer

Futuristički pravac se nastavlja i u kabini automobila. Naime, u njoj se ističe “kokpit inspirisan aeronautikom” sa digitalnom instrument tablom čiji ekran ima dijagonalu od 16 inča. Na sredini tog ekrana se nalazi tahometar, a sa njegovih bočnih strana su navigacija i infotejnment.

Ferrari SF90 Stradale

U kabini se ističe još i volan u obliku slova “D” i nove kontrole na dodir koje omogućavaju lak pristup nekim drugim funkcijama (klima…) Ferrari SF90 Stradale ima i Head-Up ekran (HUD).

Ferrari SF90 Stradale

Šta vi mislite o novom modelu kompanije Ferrari? Da li vam se dopada njegov dizajn, i šta mislite o novom plug-in hibridnom pogonskom sklopu? Pišite nam u komentarima…

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery