AktuelnoVesti

Ferrari najavio V12 motor s preko 830 ks

1.42KPregleda

Trenutno je 812 Competizione najsnažniji V12 model iz Maranela, ali to će se promeniti u budućnosti.

 

S 830 ks i 692 Nm, ovaj model prednjači među „propetim konjićima“ s V12 motorima. Atmosferska 6,5 –litarska jedinica je snažnija od SUS motora LaFerrarija i pruža dodatnu „vatru“ u odnosu na 812 Superfast.

 

Kako se ispostavlja, Ferrari nije završio modifikacije na ovoj impresivno potentnoj mašini da bi izvukao još više snage. Tehnički šef u italijanskoj kompaniji, Mihael Lajters, najavio je da je moćniji V12 već u pripremi, ali nije obelodanio naziv modela koji će imati čast da ga ponese. „Radimo na tome“, sve je što je rekao.

 

Koji bi model mogao da usvoji pojačani V12? Mogućnosti i nije tako mnogo. Prva stvar koja pada na um je naslednik LaFerrarija, čiji se dolazak očekuje u godinama koje su pred nama. Nova perjanica bi mogla da bude povezana s Ferrarijevim Le Mans Hypercar programom, potvrđenog za sezonu 2023. To znači da bismo mogli da imamo neku vrstu elektrifikacije u igri, ali ne i „plug-in“ varijantu, koja bi dodala previše mase.

 

Šef marketinga Ferrarija, Enriko Galijera, obelodanio je da novi V12 neće biti korišćen u za trkačku stazu rezervisanom 812 XX. Ukoliko čitamo između redova, to samo može da znači  da će pogoniti regularan serijski model.

 

Purosangue SUV bi takođe mogao da iskoristi usluge snažnog V12, eliminišući na taj način problem dodatne mase, koja je osetljiva stavka kod tradicionalnih supersportista. Prvi Ferrarijev model s povišenim klirensom je još uvek u fazi testiranja pod modifikovanom karoserijom Maserati Levantea.

 

Treći mogući scenario čine ekskluzivne specijalne edicije u stilu Monze SP1 i SP2, koji su deo Icona serije, koja evocira na klasične Ferrarijeve modele. Nakon svega,  kada je ovaj atraktivni tandem debitovao na Salonu automobila u Parizu u oktobru 2018., posedovao je najmoćniju konfiguraciju V12 motora (810 ks).

 

Kada se  sve stvari uzmu u obzir, Ferrarijev slavni V12 će ostati s nama, uprkos sve strožoj ekološkoj regulativi. Elektrifikacija će verovatno biti neizbežna da bi 6,5-litarska jedinica bila u igri na dugoročnom planu.

 

Bravo za Italijane!

 

Vrele Gume

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery