AktuelnoVesti

FCA Srbija završila proizvodnju u ovoj godini

4.45KPregleda

Proizvodili Fiat 500L ukupno 80 radnih dana a primili 13 plata!?

 

Dok mala i mikropreduzeća u Srbiji grcaju pod ekonomskim mačem korone i fiskalnih obaveza svih vrsta, u kragujevačkom FCA Srbija “alajbegove slame” ima na pretek. Zapravo, reklo bi se da je Marksova definicija komunizma “uzimati prema potrebi a raditi prema mogućnostima” u FCA Srbija doživela istorijsku potvrdu.

 

Kako saopštava Beta za ukupno 80 radnih dana tokom cele prorekle godine, ovaj radnu kolektiv je podelio 13 plata svojim zaposlenim u Kragujevcu.

 

Naime, predsednik Samostalnog sindikata FCA, Saša Đorđević, rekao je agenciji Beta da je četvrtak bio poslednji dan proizvodnje u ovoj godini, a da je u petak samo manji broj radnika bio angažovan na poslovima takozvane dorade.

 

Radnici FCA u Kragujevcu biće na plaćenom odsustvu do 23. decembra, a od 24. decembra do 12. januara 2021. godine na kolektivnom zimskom godišnjem odmoru.

 

Đorđević je rekao da je to u skladu sa Fijatovim planom proizvodnje za ovu godinu, iako je u 2020. bilo više dana plaćenog odsustva nego radnih dana.

 

„U ovoj godini smo imali do sada najviše neradnih dana, budući da zbog epidemije koronavirusa nismo ušli u fabriku od 12. marta do jula“, rekao je Đorđević.

 

On je ukazao da je u ovoj godini u FCA u Kragujevcu bilo oko 80 radnih dana za zaposlene u proizvodnji.

 

Prema rečima Đorđevića, za sindikat je najvažnije da se u 2021. godini sačuvaju radna mesta.

 

„Gajimo nadu u boljitak, uprkos teškim okolnostima zbog epidemije. Početak proizvodnje novog modela u našoj fabrici značio bi veliki zamajac za grad, ali i Republiku Srbiju koja je manjinski vlasnik fabrike“, rekao je Đorđević.

 

On je podsetio da se već par godina iščekuje početak proizvodnje novog modela u kragujevačkoj fabrici i poručio da „samo novi model može da nas vrati u kolosek“.

 

Đorđević je rekao da sindikat planira da održi sastanak sa predstavnicima Vlade Srbije na početku nove godine o perspektivi fabrike automobila u Kragujevcu.

 

Radnici FCA u Kragujevcu i ove godine primiće bonus uz platu 28. decembra, koji će biti isti kao prošle godine, odnosno 90 odsto od osnovice za obračun bruto zarade.

 

Đorđević u izjavi nije definisao izvor sredstava kojim se podmiruju redovna primanjs i bonusi za nerad i u kojoj su meri ona zavisna od državne kase!?

 

Vrele Gume

10 Komentara

  1. Sramota je i za autora i za neke komentatore da u situaciji u kojoj su radnici u Srbiji nekome smetaju radničke plate. Radnici nisu dobili ništa preko zakonskog minimuma. Zašto se ne spomene da je svaka ta plata bila debelo umanjena? Neko se pita odakle novca za plate? Budžet kao? Radnici FCA su ove godine proizveli 40000 vozila čija je tržišna vrednost najmanje 600.000.000€ a za plate i doprinose radnika je izdvojeno maximum 15.000.000€ . Računica je laka za onog ko želi da je proveri. Niko se ne pita koji je ugovor države sa fiatom ili,recimo,koji su uslovi rada ili kakav je kolektivni ugovor nametnut radnicima. Da li je moguće da smo toliko bogati (besni) da branimo hir multinacionalne korporacije sa nepojmljivim budžetom preko leđa radničkih plata? I ponoviću da su te plate umanjene i da su zakonski minimum obzirom da zaposleni nisu krivi za manjak radnih dana.
    P.S. „13. plata“ je samo za one bez dana odsustva.

    1. I što se ti radnici nisu pobunili za to smanjivanje plata, za netransparentan Ugovor (o čemu su VG pisale) nametnut Kolektivni ugovor, uslove rada, lošu upravu, politiku države prema FCA itd? Zato što je svima lepo da ne rade, a primaju koliku toliku platu. Pri tom, većina tih radnika sigurno ne sedi kući, već radi nešto „sa strane“, na „crno“ šteteći istoj toj državi iz čijeg budžeta sigurno ide nešto za FCA Srbija (da se ne lažemo, neće Fiat sigurno od svoje provizije davati plate ako je Ugovorom drugačije dogovoreno, a sigurno jeste).

      Ponavljam, vest nije usmerena na radnike u Kragujevcu, već na lošu državnu politiku i posmatrajte je kao apel da se stvari moraju pod hitno menjati!

      1. Tačno. Tu je fabriku trebalo zatvoriti pre 30 godina zbog proizvodnje škarta, pa da se Šumadija lepo bavi poljoprivredom, a ne da pod parolom POSAO VEKA i dalje proizvodi škart.

  2. Ти назови новинарчићи имају месечну плату као 3-4 плате радника Фиата у Крагујевцу, шта сте ви дооринели. Наравно да је заслужена 13-та плата која је у износу од око 23-24000 нето, боље пишите као Бајатовић даје 100000 динара 13-ту плату у Србија гасу.

    1. Pa doprineli smo itekako jer u najmanju ruku od naših poreza i doprinosa delite te plate a ne od svog rada ili sačuvajbože da FCA nešto izgubi u ovoj matematici.
      Inače za 80 radnih dana primili ste bar 300.000 dinara ličnog dohotka (neto bez poreza i doprinosa), tj ok 100.000 dinara (neto) mesečno za taj fond radnih sati.
      Šta više očekavati od ostatka Srbije da učini za FCA i Kragujevac?

    2. „Nazovi novinarčići“ sa završenim fakultetima u nerežimskim medijima imaju platu kao radnik FCA Srbija dok je na „prinudnom bolovanju (65% od 45.000 dinara, ako umete da izračunate). A deo njihovog poreskog doprinosa ide upravo i na te plate na bolovanju.

      U isto vreme to je odgovor i gospodinu Crnom na komentar ispod.

      Shvatite da ova vest nije usmerena na radnike u Kragujevcu već na državnu politiku u vezi problema zvanog FCA Srbija, te apel da se tamo pod hitno nešto mora promeniti!

  3. „Đorđević u izjavi nije definisao izvor sredstava kojim se podmiruju redovna primanjs i bonusi za nerad i u kojoj su meri ona zavisna od državne kase!?“ – ….a novinare nije pocesalo ni iza uvceta da pokusaju da iscackaju takvu informaciju na drugom mjestu. Da da…morali bi ustati od racunara i tastature, izaci napolje …a mozda se i kome zamjeriti. Neka…bolje ovako. Polovicne informacije koje samo potpiruju vatricu i stavljaju radnike pomenute fabrike u negativan kontekst. Malo vise istrazivackog novinarstva a malo manje prepisivanja i vi kao novinari bi se osjecali korisnim, a publika bi imala punu informaciju. Nije li to bit vaseg posla?

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery