AktuelnoTehnikaVesti

Kako je VW unapredio 2.0 TDI da bi bio u skladu s Euro 6d standardima?

9.86KPregleda

Još od vremena dizel skandala, koji je uzdrmao temelje automobilske industrije 2015. godine, Volkswagen demonstrira svoju posvećenost ekološki podobnim vozilima, formirajući sve širi portfolio električnih modela s ID oznakom

 

Pored toga, nemački proizvođač je u ponudu uveo izdašnu ponudu hibridnih pogonskih sklopova, u isto vreme unapredivši SUS motore. Najpopularniji agregat VW-a, 2,0-litarski TDI, poslednji je u nizu koji je „ažuriran“, što mu je dodatno spustilo emisiju izduvnih gasova.

 

Mada mu je popularnost u velikoj meri oštećena nepredviđenim udarcem 2015., koji je za posledicu imao ogromne finansijske izdatke po kompaniju, 2.0 TDI ostaje najuspešniji pogonski agregat u ponudi nemačkog proizvođača, posebno u Evropi. On se može naći u brojnim modelima koncerna, počev od Golfa i Passata pa do Audija A4 i Q5, uključujući sve  ono „između“, da ne spominjemo Škodine i Seatove proizvode.

 

Prvi četvorocilindarski TDI s međunarodnom EA 288 oznakom je predstavljen u Volkswagenovim vozilima 2012., a nakon šest godina konstantnog razvoja, visokounapređena verzija dobila sufiks „evo“.

 

Najnovija evolucija donosi smanjenu potrošnju goriva, nižu emisiju štetnih gasova, bolju akustiku i značajan prirast u snazi i maksimalnom obrtnom momentu, dok je u isto vreme optimizovana za primenu kod hibridizovanih pogonskih sklopova. Ovo VW-u omogućava da nastavi da ima svoj popularni dizel u prodaji, s tim što je u skladu s najnovijom evropskom ekološkom regulativom.

 

Počev od sledeće godine, sva nova vozila kojima će biti neophodna inicijalna odobrenja za učešće u saobraćaju na „Starom kontinentu“, moraće da budu u skladu s novim Euro 6d standardima, koji emisiju azotnih oksida ograničavaju na 80 miligrama po pređenom kilometru. Da bi stvari bile jasnije, podsetićemo da je Euro 3 standard početkom 2000-ih dozvoljavao emisiju do čak 500 miligrama po pređenom kilometru.

 

Da bi ispoštovao strože standarde, dvolitarski dizel motor je dodatno unapređen, s tim što se nemački proizvođač odlučio za „dvostruku“ strategiju.

 

Naime, Volkswagen je optimizovao proces sagorevanja, da bi redukovao sirovu emisiju, u isto vreme uvodeći najnoviju tehnologiju dvostrukog doziranja u okviru izduvnog sistema vozila, gde se veći deo azotnih oksida pretvara u bezopasne supstance.

 

Što se prvog dela strategije tiče, efikasnost hladnjaka za recirkulacioni sistem izduvnih gasova niskog pritiska, poboljšana je za 25 odsto, smanjujući na taj način stvaranje azotnih oksida u komori za sagorevanja u situacijama velikog opterećenja.

 

Brizgaljke goriva su optimizovane tako da konstantno funkcionišu s visokom preciznošću, isporučujući do devet ubrizgavanja po ciklusu sagorevanja, dok me maksimalni pritisak ubrizgavanja povećan na 2.200 bara.

 

Volkswagen je takođe razvio naprednu tehnologiju dvostrukog doziranja na planu tretmana izduvnih gasova, kao deo sopstvene strategije redukovanja štetne emisije.

 

Pored dva SCR katalizatora koji rade zajedničkim snagama da bi „razbili“ azotne okside na vodu i azot uz pomoć AdBlue tečnosti, emisija svih 2.0 TDI varijanti, bez obzira na izlaznu snagu, je sada ispod restrikcionih nivoa koje nalaže Euro 6d standard.

 

Prvi SCR katalizator je smešten direktno „nizvodno“ od motora i funkcioniše kao filter čestica, konvertujući više od 90 odsto azotnih oksida kada je temperatura izduvnih gasova između 220 i 350 stepeni Cezijusa. Zbog svoje pozicije, on odmah započinje s radom nakon hladnog starta, kada se upravo i stvara velika količina štetnih gasova.

 

Drugi SCR katalizator, koji deli zadatak konvertovanja azotnih oksida zajedno s prvom SCR jedinicom, instaliran je nešto dalje od motora, na pod vozila. On je podeljenog dizajna i ima zapreminu od 2,5 do 3,0 litra, u zavisnosti od tipa vozila i izlazne snage.

 

Kada pristignu u katalizator, izduvni gasovi, koji mogu da dostignu temperaturu preko 500 stepeni Celzijusa, hlade se na nekih 350 stepeni, što omogućava visoku stopu konverzije.

 

Ovi usavršeni 2.0 TDI motori, s unapređenim tehnologijama tretmana izduvnih gasova, već sada pogone najnovije modele Volkswagena, uključujući Golf, Tiguan, Passat i Arteon.

 

Volkswagen obećava da će intenzivno nastaviti da razvija svoj uspešan turbodizel motor, s tim što je glavni cilj da ga u ponudu stavi u kombinaciji s 48-voltnim blagim hibridnim sistemom u bliskoj budućnosti.

 

Vrele Gume

3 Komentara

  1. Mjah…Platili su ceh u US …u EU su prosli ozljedjeni i nastavili prodavati maglu. Ima novo istrazivanje koje potvrdjuje sumnje a to je da su promjene kozmeticke prilike. Malo proceprkajte o tome. Ne ulazu njemci dzaba u elektriku preko noci.
    Medjutim, u nedostatku bolje ideje a u nemogucnosti da se sami uklope u postojecu EU regulativu, da ne kazem – kad vec ne znaju sami napraviti motor kako treba, mogli su zatraziti motore od PSA koncerna. Siguran sam da bi im izasli u susret. Ipak su oni bili jedina firma koja je ponudila svu dokumentaciju i motore na testiranje kad je krenuo dieselgate i jedna od rijetkih koja se nije koristila prevarantskim software-om.
    Toliko o njemackom moralnom kompasu i poslovnoj etici. Dokaz da su pod lupom cak i njemci jednaki prevaratni kao i, skoro, svi ostali.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery