AktuelnoPredstavljamo

Električni sportski krosover stupio na scenu: VW ID.4 GTX

2.12KPregleda

Od sada pa nadalje, GTX oznaka će biti korišćena za sva visokoperformantna električna vozila.

 

Volkswagen je prošle jeseni predstavio ID.4, a sada je ovoj EV SUV porodici pridodao i performantnu verziju, inaugurišući u isto vreme GTX bedž, koji će biti rezervisan za brze elektromobile. Da podsetimo, ovu oznaku je VW koristio i ranije za sportske varijante Golfa, Jette i Sciroccoa na nekim tržištima.

 

 

Za razliku od standardnog ID.4, koji raspolaže jednim elektromotorom i snagu šalje na zadnje točkove, GTX dodaje i prednje postavljen motor obezbeđujući na taj način pogon na sve točkove. Snaga s 204 konja skače na 300 (220 kW), što je zapravo nešto manje od 306 ks s koliko raspolaže ID.6 s tri reda sedišta, za sada rezervisan za kinesko tržište.

 

Dodatna snaga za rezultat ima sprint do stotke koji s 8,5 sekundi pada na samo 6,2, dok je maksimalna brzina sa 160 km/h porasla na 180 km/h. Ono što je možda važnije je parametar bitan za svakodnevnu vožnju, a to je ubrzanje do 60 km/h, koje iznosi samo 3,2 sekunde.

 

 

Kao što je i očekivano, VW ID.4 GTX koristi automatski podesiv ADW sistem, jer ovaj SUV ostaje u postavci sa zadnjim pogonom sve dok senzori ne detektuju da je neophodno dodatno prijanjanje. Integralni pogon takođe stupa na snagu kada vozač odluči da snažnije pritisne papučicu gasa, što su u Volfsburgu etiketirali kao „sportski stil vožnje“. Prebacivanje sa zadnjeg na pogon na sva četiri točka se dešava u milisekundama, a VW tvrdi da je do te mere uglađeno da ga vozač ni ne primećuje.

 

ID.4 GTX standardno počiva na naplacima od 20 cola, dok su opcione jedinice od od 21 cola, s kočnim diskovima od 358 milimetara napred. Neki će možda biti razočarani činjenicom da pozadi počivaju doboš kočnice, čak i na performantnoj verziji, ali to nije iznenađujuće, budući da i Audi A4 e-tron koristi sličnu postavku.

 

 

Dostupan po dodatnoj ceni, opcioni Sports paket spušta karoseriju za 15 milimetara bliže tlu i dodaje progresivni sistem upravljanja za dinamičniju vožnju. Adaptivni amortizeri takođe zahtevaju dodatno zavlačenje ruke u džep, kao deo Sports Plus paketa, koji balansira između sportske orijentacije i komfora. Vozač takođe može da bira između Eco, Comfort, Sport, Individual i Traction režima.

 

Baterija od 77 kWh ima masu od 486 kilograma, a reč je o istom litijum-jonskom paketu koji koristi i regularni ID.4. Kod GTX-a, pruža 480 kilometara dometa po WLTP-u, što znači da nešto zaostaje u odnosu na 520 kilometara standardne verzije, ali to je bilo i za očekivati s obzirom na prirast u snazi i većoj masi performantnog modela koji poseduje dodatni elektromotor. Kada struje ponestane, sistem brzog punjenja od 125 kW može da obezbedi 300 kilometara vožnje za pola sata.

 

 

Kada je o stajlingu reč, VW se potrudio da napravi jasnu distinkciju između GTX derivata i „mejnstrim“ modela. LED svetla u tri tačke vertikalno aranžirana u lažnim usisnim otvorima, ekskluzivan su detalj prisutan kod sportiste, baš kao i sjajno crni finiš maske. LED matrični farovi su standardni, uz „fensi“ LED zadnju signalnu grupu s 3D efektom.

 

ID.4 GTX u novom Metalic Kings crvenom finišu dominira atraktivnošću, a crveni detalji su prisutni i u unutrašnjosti automobila, s jakom „GTI“ porukom. Kao što i priliči jednoj perjanici, GTX je opremljen grejanjem obruča volana, LED ambijentalnim svetlom u 30 boja, individualno podesivim prednjim naslonima za ruke i razdvojenim zadnjim sedištima. Tu su i brojni opcioni paketi, koji dodaju stvarčice kao što su „head-up“ displej s proširenom stvarnošću i unapređeni 12-inčni ekran info-zabavnog sistema, koji zamenjuje standardnu jedinicu od 10 inča.

 

 

ID.4 GTX prodajom kreće ovog leta u Evropi. Startna cena u Nemačkoj iznosi 50.415 evra, pre zaračunatih 7.500 evra subvencije.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery