DS Automobiles je skinuo veo s četvrtog modela, nazvanog DS 4. Reč je o vozilu iz C segmenta, koje sjedinjuje atribute hečbeka i kupe krosovera.
Ovo nije prvi model francuske marke koji nosi dotični naziv, a mehaničku platformu deli s Citroenom C4, baš kao i nekadašnji DS 4.
To znači da novajlija počiva na EMP2 arhitekturi novoformiranog Stellantis konglomerata, ali u verziji za koju se tvrdi da poseduje sedamdeset odsto novih ili ekskluzivnih delova. Dolazi u „plug-in“ hibridnoj formi, ali će takođe u ponudi biti i čisto električna verzija, koja bi trebalo da pristigne 2024. Počev od debija DS 4 E-Tensea, francuska marka postaje čisto električni brend.
DS 4 za 2022. će u prodaju krenuti krajem 2021. godine. Cena još uvek nije objavljena, a inicijalno će biti dostupan s izborom od četiri motora plus hibridna varijanta. Ulazni primerak će biti pogonjen turbomotorom, Pure Tech mašinom sa 130 ks, nakon kojeg sledi dizelaš iste snage ali štedljiviji od benzinca. U ponudi je i verzija sa 180 konja.
Upravo te snage je i SUS motor u „plug-in“ hibridnom izdanju, ali kompletan pogonski sklop u njegovom slučaju isporučuje 225 ks. Baterija je kapaciteta 12,4 kWh, i nudi autonomiju od 55 kilometara po WLTP testnom ciklusu, a do 100 km/h ubrzava za samo 7,7 sekundi.
Jedna od najinteresantnijih stvari kod novog DS 4 je što je 95 odsto napravljen od materijala koji se mogu ponovo koristiti, odnosno 85 odsto od obnovljivih i reciklažnih materijala. Dvadeset odsto armaturne table, primera radi, proizvodi se od konoplje. Brojni vlaknasti i reciklažni materijali su upotrebljeni i za zvučnu izolaciju.
Ponuda se sastoji od tri verzije od koje kupci mogu započeti kreiranje sopstvene konfiguracije. To znači da su dostupni DS 4, DS 4 Cross i DS 4 Performance Line. Svaka od ove tri verzije poseduje adekvatne pakete opreme, tako DS 4 može da se naruči u Bastille, Bastille +, Trocadero i Rivoli nivoima opreme, a inicijalni model je dostupan i u limitiranoj La Premiere seriji.
Cross verzija dolazi u Trocadero i Rivoli paketima opreme, dok treća verzija pod imenom Performance Line, može da se naruči u istoimenom i Performance Line + paketu (DS je ovde mogao biti malo kreativniji). Kupci će takođe moći da biraju između sedam boja karoserije.
Većina verzija DS 4 dolazi s naplacima od 19 cola, ali dostupne su i jedinice od 20 cola. Budući vlasnici će takođe moći da uživaju u autonomnoj vožnji SAE nivoa 2. To znači da će vozilo moći da održava distancu u odnosu na automobil ispred, i ukoliko je potrebno u potpunosti se zaustavi, a zatim se samostalno ponovo pokrene.
Ovaj sistem takođe može izvršiti poluautomatsko preticanje, podešavati brzinu za prolazak krivina, kao i prilagođavati brzinu u skladu sa saobraćajnom signalizacijom.
Francuska kompanija je takođe u novajliju implementirala sistem pod imenom DS Active Scan Suspension, koji je jedinstven za C segment. Reč je o tehnologiji baziranoj na kameri, koja aktivno podešava ogibljenje. Poseduje četiri senzora klirensa, tri akcelerometra i kameru, uz pomoć kojih menja „mekoću“ amortizera u zavisnosti od vozne podloge.
Vrele Gume