Dijego „El Diez“ Maradona nas je napustio u šezdesetoj godini života. Legendardni Argentinac će ostati upamćen kao jedan od najboljih fudbalera u istoriji, ali ono što je manje poznato je njegova „automobilska priča“.
Porsche 924
Ovo je bukvalno početak. Mnogi od nas su svoju „vozačku“ karijeru započeli u „fićama“, „stojadinima“ i „jugićima“, ali je Maradona imao tu sreću da njegov prvenac bude Porsche 924. Kupio ga je kao polovnjaka, a same specifikacije ovog automobila su bile posebne – smeđa karoserija s dvotonskim smeđim enterijerom.
Ovaj Porsche je kupljen 1980. u Argentini, kada je Maradona imao 19 godina. Nije ga posedovao dugo, 1982. se „El Diez“ pridružio redovima FC Barcelona i preselio u Španiju. Nakon toga je 924 bio u rukama brojnih kolekcionara, od kojih je jedan čak tražio „suludih“ 500.000 dolara za ovaj 924.
Fiat 128
Mlad ste fudbaler i upravo ste potpisali ugovor s FC Barcelona. Šta radi većina današnjih „klinaca“ koja se nađe u sličnoj situaciji? Pa, kupuje što „brži“, „veći“, „skuplji“ automobil. Maradona je sebi priuštio skromni Fiat 128. Kupio ga je u Španiji, „ganc“ novog. Dokaz da je Maradona voleo automobile i vozio je ono što bi mu zadovoljavalo potrebe. Kasnije je posedovao Renault Fuego, Ford Sierru (XR4) i MINI Cooper.
Ferrari Testarossa i priča o F40
Zatim su usledile neke lepe stvari. Dijego se 1987. preselio u Italiju, gde je igrao za SSC Napoli. U zemlji Ferrarija, došlo je vreme i za jedan Ferrari. Maradona je želeo Testarossu, ali crnu. Međutim „il Commendatore“, Enco Ferari, pokušao je Dijegu da objasni da svaki Ferrari treba da je crvene boje. Međutim, Argentinac je bio uporan, sugerišući da Testarossa treba da bude u „Glasurit Nero“ metalik finišu. Sve se završilo time što je Maradona imao jedini „ne-crveni“ Ferrari, pored Silvestera Stalonea. „Roki“ je takođe želeo – crni.
Kada je o Ferrariju reč, postoji još jedna priča vezana za F40, za koji je Maradona pokazao varljivo interesovanje. Naime, primetio je da automobil nema tapacirung vrata, kao i da nema radio uređaj. Biznismen Giljermo Kopola, koji je obavljao pregovore za Argentinca, mogao je po „El Diezu“, da „stavi automobil u svoju zadnjicu“ zbog ovog nedostatka „luksuza“.
Scania 113H
Možda je najbizarnije vozilo koje je legendarni fudbaler posedovao Scania 113H s „torpedo nosem“ u američkom stilu. Naravno, i iza ovog vozila postoji interesantna priča. Maradona se 1993. vratio u rodnu Argentinu, da bi 1994. bio suspendovan sa Svetskog kupa. „El Diez“ je naravno postao omiljena ličnost novinara s obzirom na kontroverzu koju je širio oko sebe. Trudio se da se pojavljuje u različitim automobilima da bi ih izbegao, ali ni to nije bilo dovoljno. Rešenje je došlo u „ekstremno visokoj poziciji sedenja“, koju je pružala Scania 113H.
Overcomer Hunta
U novije vreme, Diego Maradona je vozio „skromnije“ modele, Rolls-Royce, BMW i8, ali je jedno bizarnije vozilo mnogo interesantnije. Reč je o Overcomeru Hunti. Ova 4×4 amfibija je ultimativni terenac, koji je bio pomalo „vickasta“ najava za njegov dolazak u Dinamo iz Bresta u Belorusiji.
Počivaj u miru, legendo.
Vrele Gume
Урбане легенде и њихово ширење… ОК таблоиди и слични “медији“, али специјализовани сајтови треба да држе до чињеница. У овом случају: Ферари Тестароса се, од почетка производње могла купити у ОСАМНАЕСТ различитих боја каросерије, од којих су две биле црне (стандардна и метализирана). Седишта са облогама и теписи су се могли изабрати међу шест расположивих боја. Чињеница је да их је убедљиво највише поручивано у “корса-црвеној“ боји, али остале нису биле забрањене. Осим ако не мислите и да је Батистута стварно возио Југо-кабрио. Извор: http://www.red-headed.com/testarossa_colours.html