Da li ste znali da u SAUDIJSKOJ ARABIJI, nadomak peščanih dina, prevoja i baš velikih peskovitih uvala postoje predeli koji podsećaju na kamenjar Argentine i Južne Amerike?
Svaki DAKAR RELI nam je pored fotografija neobično konstruisanih automobila pružao i zaista božanstvene prikaze prosto nezamislivih predela. Bez obzira da li je u pitanju Afrika, Amerika ili sada Azija.
Zbog toga, a i zbog mnoštva drugih stvari fantastično je ako sebi možemo priuštiti puitovanja u daleke krajeve. Tu sreću upravo ovih dana imaju novinari MIODRAG i LIDIJA PIROŠKI koji krstare nama nepoznatom KOSTARIKOM, u Centralnoj Americi, i možemo samo zamisliti kakve će nam zapise uskoro doneti.
Ipak, učesnici najluđeg auto-moto-kvad-kamion maratona, RELIJA DAKAR 2020. sasvim je sigurno ne uživaju u prirodnim lepotama SAUDIJSKE ARABIJE. Oni se u punoj brzini bore za goli opstanak na točkovima i bezbednim stizanjem do cilja.
Treća etapa 42. DAKAR RELIJA bila je perfektna za svetsku legendu relija, verovatno za najuglednijeg majstora volana u istoriji ove discipline, a to je istinski gospodin 55. godišnji Španac KARLOS SAJNC.
Popularni EL MATADOR je danas dominirao u svom MINIJU sa brojem 305. Pobedio je na specijalu i preuzeo vodeću poziciju u generalnom poretku. Posle SAJNCA, danas je najbolji bio AL ATIJA, sa TOJOTOM, dok je šampion formule jedan FERNANDO ALONSO, takodje sa TOJOTOM, zablistao i specijal završio na 5. mestu, sa samo 6.14 minuta kašnjenja za svojim zemljakom SAJNCOM.
Potpuno drugačiju sudbinu danas su imali šeik KHALID AL KASIMI i Rus VLADIMIR VASILIEV.
AL KASIMI je odustao posle višestrukog prevrtanja. VASILIEV je takodje završio ovaj DAKAR pošto je njegov MINI izgoreo u trećoj etapi. Srećom, obe posade nisu povredjene…
U kategoriji motociklista došlo je do velikih promena. Do juče vodeći Britanac SANDERLEND, sa motorom KTM danas je zaostao čak 39 minuta i sada je u generalnom poretku tek na osmom mestu sa + 39 minuta u odnosu na aktuelnog lidera a to je pobednik ove treće etape, Amerikanac RIKI BRABEK, sa HONDOM.
HONDA je u ukupnoj konstalaciji na prve tri pozicije koje zauzimaju BRABEK, FLORIMO i BAREDA BORT.
Zaostaje puno i favorit TOBI PRAJS ( KTM ), dok odvažna španjolka LAIA SANC( KTM ), zbog jučerašnjeg pada, kasni za liderom čak 1 sat i 44 minuta.
Hrabri Portugalac GONKALVES ima još veći minus. Čekao je punih šest sati da mu njegov tim HERO zameni motor, nastavio je da vozi a zbog svega ga čeka debela penalizacija.
Naš „BIG MEN“, naš šampion GABOR SAGMAJSTER gura lagano ali se popravlja u plasmanima. SAGMAJSTER ima dragoceno iskustvo, posle čak 11 DAKAR RELIJA za njega praktično nema tajni. Svestan je da je ovo tek početak…
Podrška SAGMAJSTERU je upravo stigla iz Slovenije od poznate „pustinjske lisice“ i najuspešnijeg motocikliste SLOVENIJE, MIRANA STANOVNIKA, koji je čak 18 puta bio na DAKARU, a više puta u timu sa SAGMAJSTEROM..
„Veliki pozdrav iz Ljubljane, svima u Srbiji. Ovaj najnoviji DAKAR mi se dopada, tereni su raznovrsni, brzo se vozi, uz malo komplikovaniju navigaciju, ali za GABORA ne brinem…želim mu sve najbolje i verujem da će ući u cilj, on je neverovatno uporan borac“.
Prema sadašnjim podacima GABOR SAGMAJSTER je završio i treću etapu. U cilj je ušao kao 113. sa zaostatkom za pobednikom + 2 sata, 49 minuta, 40 sekundi. Konačni plasman u generalnom znaće se po obradi rezultata svih pristiglih.
U teškoj kategoriji pravi rat vode KAMAZ i MAZ, odnosno RUSIJA i BELORUSIJA. Treću etapu je dobio KARGINOV sa svojim fantastičnim KAMAZOM , medjutim, u generalnom poretku sa + 2.18 minuta vodi SIARHEI VIAZOVICH, sa MAZOM. VIAZOVICH je već sedam puta bio na DAKAR RELIJU a pretprošle godine se našao na podijumu – na DRUGOM mestu. Verujemo da znate da su kamioni na DAKARU prava čuda tehnike i snage. Imaju V8 dizel agregat, oko 1000 KS , kubikažu oko 16 litara ,masu od 10,5 TONA, neverovatni obrtni moment od skoro 4000 Nm. a do stotke stižu za 11.5 sekundiPosadu uglavnom sačinjavaju vozač, suvozač i mehaničar.
Sutra je na redu etapa broj 4. NEOM – AL ULA, 393 km. sa 367 km. specijalnog brzinskog ispita.
Izvor: Moj Svet Brzine / Đorđe Đenić
1 Komentar
Comments are closed.
Upalila kritika 😉
Hvala za informacije 👍