AktuelnoTESTOVI

Dacia Sandero Stepway 1.0 Eco-G 100

27.1KPregleda

Germanizacija Rumuna

 

Treća generacija modela Sandero Stepway dolazi u trenutku kada je ne samo automobilsko tržište već i čitava svetska ekonomija pa i društvo na staklenim nogama. Ako ne računamo one koji se u u ovakvim uslovima hvale kojekakvim ekonomskim “pobedama” i čudima, većina u otvaranju novih poglavlja uglavnom stvari drže pod “ručnom”. Igra se samo na sigurno.

 

Dacia Sandero Stepway

Dacia se, bar kada je u pitanju politika novih modela, drži svog plana. To zapravo ima i smisla jer svaka kriza vodi ka sveobuhvatnom stezanju kaiša ali i pruža ogromnu šansu za one koji pametno odigraju.

 

Dacia Sandero Stepway

 

Sa Sanderom Stepway treće generacije sigurica je zagarantovana, neizvesna je samo dobitna kombinacija.

 

Najbolje da krenemo redom sa posebnom pažnjom na detalje za koje nije bilo vremena ili su ostali nejasni u TV recenziji koja se radi u jednom dahu, emotivno i bez naknadne pameti, što mnogi zloupotrebljavaju.

 

Dacia Sandero Stepway

 

Dizajn

Za razliku od standardne škole dizajna, da se izrazim potpuno šablonizirano, novi Sandero najavljuje verovatno i sasvim novi pravac kretanja rumunskog proizvođača. Konačno se pobeglo od socrealističnog izgleda kroz nekoliko već oprobanih fazona dizajnerskih biroa najvećih proizvođača.

Nekada okrugli farovi sada se u LED tehnologiji (dnevno svetlo) spljošteni su, razvučeni u blatobran, gril probuđen i živ sa zanimljivim off road metalnim aplikacijama ispod branika.

 

Dacia Sandero Stepway

 

Profil je dinamičan, zadnji deo konačno da se niko ne postidi. Da ne bude zabune, ipak je jasno sa kilometar da je ovo Dacia, ali sa nekim drugim šmekom. Tehnički gledano novi Sandero Stepway je postavljen na tehnološku ideju Renaulta Clio V, ali na novu platformu grupacije koja je pružila velike mogučnosti “igranja” sa gabaritima i tehnikom. Po dužini ostalo se na nivou ranijih generacija a najveći je benefit došao iz veće širine karoserije.

 

Dacia Sandero Stepway

 

Klirens je takođe povećan u odnosu na prethodnika i sada iznosi 17,4 cm . Ostaće nejasno zašto proizvođač u zvaničnim tabelama iskazuje njegovu vrednost od 20 cm.

 

Dacia Sandero Stepway

 

Najkraće rečeno, dopadljiv automobil!

 

Dacia Sandero Stepway

 

Enterijer

Koliko se otišlo daleko spoljašnjim dizajnom, toliko ako ne i više stvari su se pomerile i u kabini. Unutrašnjost Sandera je sada šira, prostranija i vrlo lako pristupačna na svim pozicijama. 

Organizacija prostora je korektna, materijali robusni i očekivano ne preterano kvalitetni, uz odličan dizajn koji čak ima i šarma. Poslednje što bi na ovom mestu očekivao. Dominiraju oštre linije koje su iznenađujuće slične VW školi oblikovanja enterijera. Meni to baš ne smeta, dapače. Unutrašnjost novog Sandera Stepway uspešna je kombinacija novih generacija Clia i Captura, neočekivano disciplinovanih germanskim duhom.

 

 

Upotreba multimedije je jednostavna, novi monitor smešten po “ostrvskom” principu je kooperativan i pregledan. Instrumenti klasični i pre svega jasni! Rešenje USB priključnice na prednjoj konzoli tik pored istrument table uz fabrički nosač mobilnog telefona je odličan štos (kod jeftinijih opcija koje nemaju monitor). Pohvalno prati duh vremena, a i komunikacija telefona i komandi na upravljaču je podrazumevajuća.

 

Dacia Sandero Stepway

 

Sedišta su prostrana i rekao bih maksimalno udobna za jednu Daciju, pa i više od toga. Kod njih se vidi francuski pečat Renault grupacije i možda i najveći napredak u pogledu na stare Dacije.

 

Zadnja klupa je komforna, ali za osobe koje nisu previsoke. Mojih 190 cm su rekao bih maksimum preko kojeg plafon napada glavu.

 

Dacia Sandero Stepway

 

Ovaj komfor zadnje klupe od +4cm u odnosu na prethodnika nosi kao posledicu “problematičan” prtljažnik zapremine 328 litara, kojem je rezervoar za TNG zasigurno oduzeo dosta korisnog prostora. Ipak, zlu ne trebalo, sa spuštenim sedištima kapacitet je solidnih 1,200 litara.

 

Trebalo bi još pohvaliti i zaista genijalno rešenje šina na krovu koje se za svega nekoliko trenutaka pretvaraju u klasične noseće „mostove“.

 

 

Zvučna izolacija kabine je korektna, zapravo u proseku brenda. Nešto je slabija kod motorskog prostora ili je trocilindarski motor premašio standarde buke koju nije lako utišati. Preglednost sa vozačke pozicije je loša zbog debelog “A” stuba i velikih retrovizora koji ipak znatno pomažu sigurnoj vožnji.

 

Dacia Sandero Stepway

 

Motor

U sklopu globalnog proterivanja dizela, na scenu se vraća TNG kao zaboravljeno, a sada aktuelno, rešenje. Novi Sandero Stepway na raspolaganju ima samo trocilindarski 999 ccm benzinac različitih snaga koji može biti kombinovan i TNG energentom (plinom, odnosno gasom, odnosno LPG-om).

 

Testirani model je upravo taj sa oznakom Eco-G 100.

 

Pogonjen na benzin ostvaruje 90 dok je u plinskoj varijanti na 100 KS uz nekih 160/170 Nm obrtnog momenta. Maksimalna snaga i obrtni momenat se postižu na prilično velikom broju obrtaja, pa sada primedba o zvučnoj izolaciji motora dobija svoj epilog.

 

Dacia Sandero Stepway

 

Suštinski, osim u fazi dok ne postigne radnu temperaturu ovako kombinovan motor zadovoljava namenu gradskog i regionalnog karaktera. Pored teškog hladnog starta zapažam da nije baš veseo kada kreće sa mesta. Traži više obrtaje i nešto agresivniji stil što u gradskoj vožnji smeta. Jednostavno ne podnosim da se svaki put borim za njegovo zaletanje do sledećeg semafora.

 

Dacia Sandero Stepway

 

Na otvorenom putu je stvar potpuno suprotna. Sve radi kao “Singerica” do dozvoljenih 130 km/h. Ovde valja zahvaliti i zaista odličnom šestostepenom manuelnom menjaču i duuuugoj šestoj brzini koja baš prija na duge staze. Zbog svega, nikako ne bih preporučio agregat manje snage.

 

Manipulacija benzin/TNG je automatska (pretežno TNG dok ima gasa u rezervoaru) a moguće je odabrati pogonsko gorivo i manuelno. Rezervoar benzina je 50 a TNG 40 litara, što nudi i solidnu autonomiju od 1.000 i više kilometara.

Potrošnja je nešto iznad očekivanja, prosečno oko 8 litara, što nije malo. Ali kroz drastično nižu cenu TNG dolazimo do baš fine ekonomske računice isplativosti za one koji prave kilometražu. Doplata za TNG opciju je oko 700 evra, pa računajte sami.

 

Dinamika i performanse

Novi Sandero Stepway je pre svega udoban i koristan automobil. Neće nikoga fascinirani performansama sa svojih 12 sekundi do stotke, ali to nije ni svrha ovog automobila.

 

Zbog eventualnog off roada, produženi hod amortizera je činilac pomenute udobnosti ali i kamen oko vrata brzoj vožnji kroz krivine i preciznosti upravljanja.

 

Dacia Sandero Stepway

 

Najkraće, u krivinama zna da se zaljulja ako se precene njegove mogućnosti ali i vozačko umeće. Upravljač će svakoga ko se iole razume u automobilizam ostaviti ravnodušnim uz napomenu da je prijatan u rukama.

 

U gradu je okretan a gore pomenuti klirens je savršen za ležeće policajce i udarne rupe. Ipak, zbog tromijeg starta i frustrirajućih nižih brzina, ovaj model zapravo nije idealni gradski već više međugradski i „village friendly“ automobil.

 

Što se terenskih vožnji tiče, samo oprezno, jer više obećava od realnih mogućnosti pre svega trakcije. Đene-đene neki tvrdi makadamski put, sve ostalo ipak savetujem da protegnete noge ili kupite Duster.

 

Kada je reč o bezbednosti, citiraćemo jednog od naših YouTube gledalaca: „postavlja se pitanje aktivne i pasivne sigurnosti. Za sad imamo podatke samo sa papira, čekamo crash testove da vidimo kako to izgleda u praksi“. Istina, Dacia je uz prošlosti imala problema sa NCAP testovima, ali novi Sandero Stepway i Logan obećavaju promenu i ove tendencije.  U vezi sa tim dodajmo i da nismo primetili potencijalne probleme sa kočnicima, iako i dalje imamo doboše pozadi.

 

Dakle, šta reći na kraju? Najbolje je ništa ne očekivati jer tada iznenađenje bude prijatnije. Od novog Sandera Stepway nisam ništa očekivao, pa sam i prijatno iznenađen većinom elemenata koje uvek provučem kroz parametar cene koja se kreće od 10.990 do 14.000 evra.

 

Nesumnjivo, ova “germanizacija” Dacije prija našim navikama.

 

 

VRLINE: 

Dizajn, komfor, udobnost, cena, TNG opcija, praktičnost, klirens, menjač, krovni nosač…


MANE:

Ograničen izbor agregata, stabilnost, performanse, potrošnja, prtljažnik, preglednost

 

 

Dacia Sandero Stepway 1.0 Eco-G 100

Tip karoserije: Kompaktni SUV
Vrata: 5
Sedišta: 5

Dimenzije ( DxŠxV): 4.099 x 1.848 x 1.587 mm;

Međuosovinsko rastojanje: 2.604 mm;

Klirens: 174 mm;

Zapremina prtljažnika 328 l;

Masa praznog vozila: 1.154 kg;

Agregat: 1.0 benzinski/TNG 3 cilindra;

Radna zapremina: 999 cm3;

Snaga: benzin 90 KS pri 4.800 o/min; TNG 100 KS pri 4.609; 

Maks. obrtni moment: benzin 160 Nm pri 2.100 o/min; TNG 170 Nm pri 2.000 o/min;

Maksimalna brzina: 173 km/h;

Od 0 do 100 km/h: 11,9sec;

Pogon: prednji;

Menjač: manuelni 6-stepeni;

Ogibljenje napred: McPhearson

Ogibljenje nazad: nezavisno;

Kočnice: Diskovi napred, doboši nazad;

Pneumatici napred/nazad: 205/60 R16;

Gorivo: Benzin; TNG (LPG – plin);

Prosečna potrošnja benzina – fabrička/test: 6,6 / 8,0 l na 100 km;

Prosečna potrošnja plina: 9 l na 100 km;

Zapremina rezervoara: benzin 50 l; TNG 40 l;

Emisija CO2: 106 g/km;

Početna cena u Srbiji: 10.990 evra

Cena testiranog modela: oko 13.500 evra.

 

ŠTA KAŽU OCENE?

Dizajn
Eksterijer: 8
Enterijer: 8
Ukupno 8,0

Kvalitet izrade
Karoserija: 8
Kabina: 8
Ukupno 8,0

Praktičnost
Karoserija: 9
Kabina: 8
Ukupno 8,5

Komfor
Napred: 8
Pozadi: 7
Ukupno 7,5

Vozne osobine
Upravljivost: 7
Performanse: 7
Ukupno 7

Šasija
Ogibljenje: 8
Kočnice: 7
Ukupno 7,5

Motor
Performanse: 7
Potrošnja: 7
Ukupno 7,0

Menjač
Preciznost: 7
Efikasnost: 8
Ukupno 7,5

Cena
Prihvatljivost: 8

KONAČNA OCENA: 7,66

 

Tekst: Miodrag Piroški;

Foto: Lara Piroški;

Video: Miroslav Šosberger.

 

16 Komentara

  1. Velik korak napred u svakom pogledu, lepo je što su preko TNGa smanjili emisiju štetnih materija. Loše u Srbiji, što su nam akcize na TNG prevelike ( ali ima se može se ), time država pokazuje svoju ekološku stranu, akcize su 332eur na 1000l, dok je BIH sledeća od EX SFRJ sa oko 190eur. Crna gora sa oko 150, Makedonija sa oko 140eur.

    Svako ko pomisli da pređe na TNG, mora da zna da se troši oko 0,5-0.8L benzina/100km, i oko 25% TNGa više od potrošnje BMBa, zato što mora, i zato što nam je kvalitetan TNG. Tako da NIJE duplo jeftinija vožnja na TNG, već oko 20%. Ušteda je zapravo mala, TNG 87din, BMB 150din.
    npr benzinac koji troši 6L BMBa
    6×150=900din/km na benzin
    na TNG 0,5×150+7,5×87=730din ušteda oko 20%

    ovo su cene za zimski / skuplji TNG, polako će padati u toplijim mesecima

    1. Kažes skup, mozes li da kažeš koji je jeftiniji a da je ovakve koncepcije, T-cross je bar 50% skuplji u slicnoj opremi….koji auto je povoljniji od ovog a da je nov, ne polovna kanta koja je prešla samo 250.000km

  2. Standardno odlično. Zanimljivo iskreno i što je najvažnije bez previše podilazenja.

    Samo da Vas ispravim za taxi vozilo je potrebno ispuniti jedan od 2 uslova: Zapremina gepeka ili međuosovinsko odstojanje. Ne mora oba, tako da ćemo ipak viđati novi Stepway sa taxi tablom.

  3. Hm, sa jednim ne mogu da se složim. Posedujem stari Stepway od 2010. godine. U ovom sam sedeo, čak i provozao par minuta. Ja sa svojih 195cm i 125kg na vozačkoj poziciji nemam mesta, pogotovo levo rame i lakat!!! I sam sam, po nekim fotografijama i fabričkim podatcima, očekivao prostraniju kabinu ali nije. Ili je vozačko sedište preterano pomereno ka vratima?!? Ručica za nagib sedišta, koja je sa leve strane sedišta, je bezmalo nedohvatljiva tj ruka ne može prići od “spojenosti” sedišta sa B stubom.

    1. Evo pokrenut Vašim komentarom, seo sam opet u testirani new Sandero Stepway. Što se tiče poluge za naslon, ništa lošije i bolje nije pozicionirana od većine modela u klasi. Sa 190 cm visine, sedište sam pomerio napred dva-tri „zuba“ tako i da to nije problem. U perjanoj jakni sedim bez neke teskobe,… Sedišta bi mogla biti šira.
      Ostaje jedina mogučnost da ipak stanete na vagu pa da diskutujemo 🙂
      Ja sam se merio pre korone :))
      Svakako hvala na komentaru i pokretanju teme u detaljima. Ne zamerite na šali!

      1. Izvinjavam se, tek sad videh odgovor. Možda je razlika baš u ta “dva-tri zuba” napred pomerenog sedišta. Meni je levo rame udaralo baš u B stub. Možda i za nijansu više nagnut naslon u nazad. U starom Stepway-u ne mogu do B stuba nikako. A za ručku za naslon ste verovatno u pravu. Zaglavljen sam u vremenu sa svojom Dačijom gde je točkić sa desne strane, a druge aute jako retko vozim. A za merenje možda i nije vreme, ovih dana sam sve bliže 130!

  4. Ne znam da li je i jedan domaći auto novinar ovoliko napadan kao Piroški. Pratim reakcije na YT (botova sa svih strana) i ne mogu da verujem da pre početka emitovanja priloga već ima tri unlike!!!
    E kada se pročita ovaj test i pogleda video može se spoznati puna razlika između njegovog šaljivo/stručno ubitačnog stila, hrabrosti da sruči svakome svoje kroz satiru da većina ni ne kapira i svih ostalih crno-belih medijskih pudlica auto scene Srbije. Dok cela Britanija se klanja tom stilu klarksona i čuva ga kao svetinju, Piroški je zbog sličnog stila često omalovažavan i vređan. Sklon sam pomisliti ko to i generiše.
    Šatagod bilo evo upoznali smo i ovaj Stepvej na mestima koja su najvažnija!
    Samo napred Miodraže. Sve su to „curice“

  5. Baš dobro izgleda! Dačije stvarno postaju sve bolje, a sandero uopšte ne zaostaje za ostalim automobilima iste klase. Voleo bih da ga probam. Nažalost, nemam para i da ga kupim, ali ću ga iznajmiti kod mms auta, tek da osetim kakav je na putu.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery