The Eagle Lightweight GT, lagana kreacija iz prošlosti ili povratak u budućnost
Eagle, specijalista za posebne verzije britanskog Jaguara E-Type, otkrio je svoju najnoviju kreaciju za model nazvan Lightweight (laki, lagani) GT.
Inače, The Eagle je kompanija specijalizovana za posebna izdanja izmenjenih ili originalnih modela Jaguara E-Type i njegovih jedinstvenih prototipova, nešto poput firme Singer za Porsche 911, ali sa mnogo manje proizvedenih jedinica, pa samim ti i više unikatna.
Kao i Singer 911, novi Lightweight GT nije samo restauracija klasičnog modela, već promišljena i pažljiva modifikacija u retro-modernom kontekstu. Ovaj automobil je dobio inspiraciju od originalnog Lightweight E-Type-a iz 1963. godine. I zaista, redovni E-Type serije 1 koristi se kao početna tačka, uz značajnu doradu.
Eagle želi da njihova verzija „laganog“ bude za Lightweight E-Type, ono što je Jaguar XKSS za D-Type trkački auto.
Rezultat je automobil sa Lightweight stilskim karakteristikama i performansama, ali sa GT „usavršavanjem“, sa nežnom kožnom u unutrašnjosti, savršeno stilizovanim izduvnim otvorima, pa čak i klimom u istom retro fazonu.
U Eagle-u kažu da proces modifikacije započinje zamenom svakog panela laganim aluminijumom moderne klase pogodnijim za upotrebu na putu od tankih, lomljivih materijala iz originalnog Lightweights-a. Više od 2.500 sati rada potrošeno je samo u oblikovanje karoserije, a majstori uz pomoću tzv. „engleskog točkića“ kreiraju kompaktne, ali mišićave krivine automobila. Promene spolja uključuju i revidiran branik sa zadnje strane, spuštene pragove (što znači niži položaj sedenja i više prostora za glavu), te nešto povećanu prednju i zadnju staklenu površinu.
Snaga dolazi iz Eagle-ovog 4,7-litarskog evoluiranog Jaguarovog XK rednog šestocilindarskog agregata, koji je bio prilagođen Jaguar modelima iz pedesetih, E-Type, C-Type i Le Man pobedniku iz tog vremena D-Type. Maksimalna snaga je 380 kS pri 5.750 o/min, a obrtni moment na 510 Nm pri 4.000 obrtaja.
Performanse su u izobilju, s obzirom na to da automobil teži svega 1.017 kilograma i da je u potanju GT putna „krstarica“, a ne trkački auto.
Krajnji rezultat je zaista predivan, kako u svojoj estetskoj lepoti, tako i, poput Singe, Alfaholika i drugih, u specifičnosti brend rešenja i načinu izvršenje svog inženjeringa. Eagle nije javno ne objavio cenu ovog unikatnog modela, ali s obzirom na njihov dosadašnji rad procena je da će verovatno cbiti potrebna suma od oko 800.000 funti da bi se bolje upoznali sa ovim lepotanom.
Činjneica da su automobili iz prošlosti lepši, možda i bolji nego današnji baš i ne ide u prilog modernoj auto industriji…