BMW se suočava s tužbom grupe građana u Kaliforniji.
Naime, prošlog četvrtka je Okružnom sudu u Orindž Kauntiju pokrenut slučaj u kojem se tvrdi da BMW X7, a verovatno i neki drugi bavarski modeli, imaju grešku u dizajnu, koja uključuje i držače za čaše. Naime, oni nipošto ne smeju da se pokvase.
Prilično opširno opisan prigovor vlasnika se može svesti na sledeće saopštenje: „Držači za čaše su defektni i nisu odgovarajuće dizajnirani da bi držali čaše napunjene tečnošću, što im je osnovna namena.
Kada se tečnost prospe, ožičenje kontrolnog modula SRS-a (vazdušnog jastuka), koje se nalazi odmah ispod, može da se ovlaži i ošteti, što uzrokuje štetu na sistemu vazdušnih jastuka. Posledice se mogu ogledati u iznenadnom aktiviranju.“
Tužilac u dotičnoj parnici je BrightK Consulting Inc., kojeg predstavlja Eti Hovanes Margarijan. On smatra da na postoji na desetine hiljada vozila koja imaju istu grešku u dizajnu.
„Način na koji su držači za čaše aranžirani dovodi do mogućeg kvara u slučaju da dođe do kvašenja ili stvaranja kondenzacije u njima“, rekao je Margarijan.
U okviru tužbe je navedeno nekoliko slučajeva. Većina prijavljuje kvar na SRS kontrolnom modulu nakon nenamernog izlivanja tečnosti u držače za čaše, koja zatim prodire u električne elemente ispod. Troškovi zamene i popravka modula prelaze 2.000 dolara, što je u nekim slučajevima BMW odbio da pokrije garancijom.
U jednoj od žalbi, iz marta 2021., stoji sledeće: „Stavio sam bezalkoholno piće u držače za čaše BMW-a X7 iz 2020.. Poklopac nije bio dobro pričvršćen i nešto gaziranog napitka se prosulo na centralni greben kod ručice menjača. Količina je bila mala a čaša nije ispala iz držača ili nešto slično, samo se nešto tečnosti izlilo tokom vožnje. Čaša je i dalje bila 95 odsto napunjena. Međutim, automobil je aktivirao zaustavljanje u slučaju nužde u levoj traci auto-puta, tako da nije mogao da se pokrene. Menjač je ulazio u poziciju parkiranja ali ne i u režim vožnje ili „rikverc“, dok je na instrument tabli počivalo upozorenje da se vozilo odmah odveze u servis. Automobil je prebačen u BMW servis, gde mi je tehničar rekao da je tečnost oštetila deo ispod menjača, kao i da popravka košta 2.900 dolara i nije pokrivena garancijom.“
Vrele Gume
Ja decenijama tvrdim da je BMW odlična drešina od auta a malo ko mi veruje.