AktuelnoEco GreenVesti

BMW-ovi električni modeli radikalno drugačiji od 2025.

3.11KPregleda

BMW grupa će ući u treću fazu tranzicije ka elektrifikaciji, počev od 2025., do kada planira da proda dva miliona elektromobila širom sveta.

 

Pod nazivom „Neue Klasse“ (nova klasa), što evocira na popularne BMW limuzine i kupee iz šezdesetih i sedamdesetih, nova era će iznedriti novu generaciju električnih pogonskih sklopova, usvojiti „radikalno novi“ pristup po pitanju održivosti i uvesti novu softversku platformu.

 

Prva faza u BMW-ovom procesu transformacije je započela s lansiranjem „Project i“ programa, u okviru kojeg su plasirani prvi elektrifikovani modeli i istražene nove teritorije u oblasti softvera i „digitalne interakcije s vozilom“. Druga faza je uključivala „Power of Choice“ (moć izbora) strategiju, unutar koje su svi BMW-ovi modeli dostupni s različitim pogonskim sistemima, od konvencionalnih, preko hibridnih, do čisto električnih.

 

Sada, u trećoj fazi, BMW će razviti i u ponudu staviti „potpuno novo korisničko iskustvo, koje nikada nije viđeno u serijskim vozilima“. Usredsređivaće se na novi pristup platformama, koji podrazumeva „regionalizovane tehnološke blokove“, što će omogućiti prilagođavanje tehnološkog sistema svakog vozila u skladu s regionom u kojem će se prodavati.

 

BMW će takođe predstaviti novi „prvi digitalni“ pristup, koji će ponuditi individualno skrojena ažuriranja i nove funkcije tokom životnog ciklusa vozila, u okviru čega će kompanija ostvarivati dodatne prihode. Prvi korak u ovom procesu biće ovogodišnje predstavljanje novog iDrive sistema kompanije osme generacije u iX SUV-u, koji pruža brza bežična ažuriranja.

 

Do kraja ove godine, u BMW-u kažu da će imati najveću svetsku flotu „vozila sposobnih za instaliranje novih ili ažuriranje postojećih funkcija bežičnim putem“.

 

Neue Klasse modeli će se drastično razlikovati od aktuelnih BMW-ovih automobila po pitanju dizajna, s „proporcijama koje se razlikuju od prošlih“ i naglaskom na aerodinamičkoj optimizaciji i većem unutrašnjem prostoru u odnosu na trenutne elektromobile bavarske marke.

 

Kompanija će takođe primeniti modularni pristup diferenciranju pogonskih sklopova, s varijacijama istog sistema koji se koristi za najpristupačnije modele, pa sve do performantnih perjanica s „M“ oznakom. Sistem će se zasnivati na novorazvijenom konceptu baterija, koji koristi „optimizovani“ dizajn ćelija u cilju ostvarivanja značajno poboljšane efikasnosti i smanjenja proizvodnih troškova.

 

BMW nagoveštava da će zadržati „tipično vozačko iskustvo karakteristično za BMW“ i kada je o novoj generaciji elektromobila reč, ali će sve biti pojačano upotrebom naprednih sistema asistencije i sposobnošću autonomne vožnje.

 

Proizvodnja konvencionalnih pogonskih sistema će se postepeno ukidati u skladu s ambicijama BMW-a vezanih za elektrifikaciju, dok će broj čisto električnih modela rasti za 20 odsto godišnje između 2025. i 2030. Do ovog trenutka, kažu u koncernu, najmanje 50 odsto globalne prodaje će se odnositi na elektromobile.

 

Kompanija je takođe nagovestila nastavak posvećivanja razvoju vodoničnog pogona, tako da će krajem godine lansirati ograničenu seriju X5 s dotičnim sklopom, koji će isporučivati 375 ks. Ipak, šef kompanije, Oliver Cipse, rekao je da vidi potencijal da ovaj model postane serijski u budućnosti. BMW će nastojati da smanji razvojne troškove FCEV tehnologije na vreme, do vremena kada će na globalnom planu biti proširena i poboljšana infrastruktura, kako bi se na viši nivo postavila izvodljivost i održivost ove tehnologije kada je o tržištu serijskih automobila reč.

 

„BMW grupa nikada nije zadovoljna postignutim, to je ono što je izdvaja od ostalih. Ovaj duh će karakterisati i „Neue Klasse“: visoka tehnologija na četiri točka za kupce koji žele da za samo pet godina iskuse kako će izgledati mobilnost u 2030.“, kaže Oliver Cipse.

 

Do 2023., grupa će imati 12 čisto električnih modela u prodaji na globalnom planu, nudeći najmanje jedan električni automobil u 90 odsto svojih trenutnih tržišnih segmenata. U okviru ove strategije, Mini će postati čisto električna marka do ranih 2030-ih, lansirajući poslednji SUS model 2025., dok u isto vreme možemo očekivati i čisto električne modele Rolls-Roycea.

 

Održivost će odigrati ključnu ulogu u revidiranoj strategiji po pitanju modela. Automobili iz „Neue Klasse“ programa će koristiti reciklirane materijale u što većoj meri, gde god je to moguće. Da bi se izbeglo mešanje materijala tokom procesa reciklaže vozila, kompanija će takođe povećati upotrebu „monomaterijala“, što će osigurati da veći procenat sastava vozila uđe u krug reciklaže.

 

Koncept koji će biti vesnik novog pristupa proizvodnji vozila, biće prikazan na Salonu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine.

 

Do 2030., BMW planira da smanji emisiju ugljen-dioksida po kilometru za 40 odsto, i to za svaki od svojih modela, u skladu s čim će ujedno izvršiti restruktuiranje lanca snabdevanja, kako bi ublažio negativan uticaj na životnu sredinu koji vrši proizvodnja baterija za električna vozila.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery