Već smo izvestili da Audi zaustavlja razvoj motora s unutrašnjim sagorevanjem. Doduše, postojeće će unapređivati kako to budu zahtevala ekološka načela, i to je to. Međutim, „prva“ bavarska marka ne deli te stavove.
Naime, na društvenim mrežama je citiran šef BMW-a, Oliver Cipse, koji je rekao da kompanija ne planira da obustavlja razvoj motora s unutrašnjim sagorevanjem, jer „će potražnja za automobilima sa SUS motorima biti jaka još dugi niz godina“.
To su dobre vesti za sve one kojima „bela tehnika“ automobilski stil nije u srcu.
Mada tvrdnja CEO-a BMW-a ipak nešto znači, činjenica je da će ekološka regulativa biti u budućnosti samo sve stroža i stroža, a Bavarci će morati da iznađu način da se s njom izbore, što doduše i planiraju.
Trenutno BMW proizvodi nekoliko „plug-in“ hibrida i ima plan da u gamu uvrsti veliki broj električnih modela. Prekjuče, „pre roka“ je predstavljen novi i4.
Međutim, većina automobila bavarske marke, što je uostalom slučaj i sa svim ostalim etabliranim proizvođačima, i dalje je pogonjena motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Poput rivala iz Mercedes-Benza, i BMW je u fazi elektrifikacije, ali taj proces pre možemo nazvati sporim nego dinamičnim. Činilo se da će futuristički i3 i i8 poslužiti kao zamajac ka elektrifikaciji sredinom 2010-ih, ali nakon njih napori na tom planu teku prilično sporo. Zapravo, u velikoj meri je to razlog zašto je Harald Kriger zamenjen Oliverom Cipseom na čelu BMW-a.
U to vreme bi možda bilo čudno da Cipse da komentar u kojem potvrđuje budućnost SUS motora u BMW-u, ali čini se da on smatra da postoji prostor za obe tehnologije pod krovom bavarskog proizvođača.
Videćemo da li će ovakva izjava „opstati“ za 15 godina, do kada će brojna velika tržišta zabaniti prodaju novih automobila na fosilna goriva. Ukoliko ne bude tržišta za „benzince“ i „dizelaše“, i BMW će biti prisiljen da promeni kurs, s tim što bi u tom slučaju mogao prilično da kaska za konkurencijom.
Vrele Gume