BMW će zadržati V12 agregat do 2023. godine!
Takva odluka doneta je zbog velike potražnje za modelima sa tim motorom
S obzirom da sve više i više proizvođača prihvata trend „downsizing-a“, te odbacuje V12 agregate zbog manjih, efikasnijih pogonskih jedinica, pomislili bismo i da su dani perjanici BMW Serije 7 odbrojani. Međutim, ispostavilja se da smo pogrešili.
Navodno će BMW svoj model Serije 7 sa V12 agregatom zadržati najmanje još četiri godine. Tako bar navodi Majkl Bajer, šef odeljenja koje se bavi pogonskim sklopom BMW-a Serije 7.
„Zadržaćemo V12 bar u još ovoj generaciji, do 2023. godine“, rekao je Bajer.
Iako bi ovo mogla biti poslednja verzija modela Serije 7 sa V12 agregatom, Bajer je dodao da postoji mogućnost kreiranja velikog twin-turbo 6.0-litarskog agregata i nakon 2023. godine koji bi ispunjavao nove standarde o emisiji štetnih gasova.
Posvećenost BMW-a V12 agregatu možda deluje kao nešto što je uzaludno, pogotovo zbog aktuelnih dešavanja u svetu automobilske industrije. Međutim, kada pogledamo tržište, vidimo da je potražnja za M760Li modelom veća nego ikad. Pogotovo na tržištu Kine i Bliskog Istoka.
Zapravo, i sam BMW je iznenađen brojem klijenata koji naručuju najperformantniji model Serije 7. Iznenađenju doprinosi i činjenica da su porezi za 6.0-litarski agregat u zemljama kao što je Kina, ogromni. Ipak, Kinezi koji imaju novca da kupe novu Seriju 7 se odlučuju za najskuplji model, umesto da se zadovolje slabijim varijantama.
„Od kada smo predstavili ovaj model, proizvodnja V12 agregata je uvek na maksimumu“, naveo je jedan od zvaničnika kompanije BMW.
Međutim, restilizovani M760Li neće više biti najsnažniji model u gami bavarskog proizvođača. Za to su uglavnom zaslužni novi standardi i filteri za čestice. Sa njima, BMW M760Li razvija 577 konjskih snaga umesto 602 KS, koliko je razvijao ranije.