
Zamena baterija umesto punjenja – GAC, BAIC i drugi proizvođači predvode trend
Kineski proizvođači automobila ne miruju dok se ostatak sveta tek privikava na električna vozila, Kina već uveliko radi na sledećoj velikoj stvari: sistemu za brzu zamenu baterija.
Ovaj sistem, koji omogućava vozačima da zamene prazne baterije za pune za samo nekoliko minuta, mogao bi da redefiniše način na koji koristimo električne automobile.
Jedan od pionira u oblasti zamene baterija je BAIC grupa.
Ovaj sistem, razvijen u saradnji sa kompanijom Aulton New Energy, omogućava zamenu baterije za samo 60 sekundi!
Sistem za zamenu baterija, kompatibilan je sa različitim modelima BAIC električnih vozila, a kompanija planira da izgradi mrežu stanica za zamenu baterija širom Kine.
Ali BAIC nije jedini igrač na ovom polju. NIO, još jedan kineski proizvođač električnih vozila, takođe je razvio sopstveni sistem za zamenu baterija. NIO sistem, zamena traje samo 3 minuta.
Kompanija NIO ima preko 1.000 stanica za zamenu baterija u Kini i planira da ih proširi na druga tržišta.
Feng Xingya, predsednik i generalni direktor kineskog automobilskog giganta GAC Group, pozvao je na veću podršku državne politike Kine, za model poslovanja zamene baterija kao jedan od svojih predloga za predstojeće dve sednice u Kini. Godišnje sednice najviših zakonodavnih i političkih savetodavnih tela Kine, poznate kao dve sednice, počinju danas. Ukoliko ovi predlozi i zahtevi za državnom podrškom budu podržani, možemo da očekujemo ubrzani razvoj poslovnih modela zamene baterija.
Kineski proizvođači su ispravno razumeli frustracije vozača električnih automobila u vezi sa dužinom trajanja punjenja baterije. Osim toga na taj način kontrolišu cenu električne energije, i prevazilaze problem i troškove transporta energije velike snage.
Zamena baterija nudi nekoliko ključnih prednosti u odnosu na tradicionalno punjenje:
- Brzina: Zamena baterije je mnogo brža od punjenja, što štedi vreme vozačima.
- Fleksibilnost: Vozači mogu da izaberu bateriju sa različitim kapacitetom u zavisnosti od svojih potreba.
- Dugovečnost: Zamena baterije može da produži životni vek baterije, jer se ona ne puni i prazni do kraja.
Iako se sistemi za zamenu baterija još uvek nalaze u ranoj fazi razvoja, potencijal je ogroman.
Ako kineske kompanije uspeju da ih popularizuju, i naravno masovno dodatno investiraju u ove sisteme, to bi moglo da dovede do nove revolucije u svetu električnih vozila.
Zaključak
- BAIC i Aulton planiraju da do 2025. godine izgrade 100 stanica za zamenu baterija u Kini.
- NIO je do sada zamenio preko 10 miliona baterija u svojim stanicama.
- Kineska vlada aktivno podržava razvoj sistema za zamenu baterija, ali očigledno ne dovoljno za omasovljenje ovog poduhvata.
- Prema našim informacijama, investicija za jednu stanicu za zamenu baterija iznosi oko pola miliona evra.
Lidija Piroški