AktuelnoOnline plusVesti

„Nissan je tako sjeban čoveče“

24.1KPregleda

Nešto je trulo u državi Nissan

 

Poštovani čitaoci uz dužno izvinjenje na naslovu, koji je citat naslova na uglednom portalu Jalopnik, u prilogu dostavljam analizu poslovanja kompanije Nissan na globalnom tržištu kao i na tržištu Srbije u formi odgovora kompaniji Adriatic Auto doo na niz optužbi koje su izneli povodom našeg pisanja o aktuelnim problemima brenda Nissan. Sve analize su zasnovane na navodima Bloomberg, Jalopnik i na osnovu podataka iz arhive Vrele Gume kao i na osnovu statističkih podataka dobijenih od Asocijacije Uvoznika Automobila u Srbiji.

 

 

Poštovani predstavnici kompanije Adriatic Auto doo, koju zastupa direktor Vladimir Nikčević,

 

u kontekstu vaše reakcije na tekst „Kako je propao Nissan“ objavljen na ovom portalu, koja je prepuna ličnog i profesionalnog prezira, uvreda, arogancije, pretnji i naravno izdvajanja iz konteksta mnogih navoda pomenutog teksta, smatram potrebnim da na istu odgovorim iz poštovanja prema objektivnom informisanju ali i svog ličnog i profesionalnog integriteta.

 

Osim što je takva zvanična reakcija potpuno neuobičajena jer otkriva vaše „šupljine“ u informisanosti, ali i u poslovnom i ljudskom kontekstu, ona je i dokaz kako se lično prenosi na poslovno i kako se lepo skrivati u hladovini iza velikog brenda i pečata korporacije i verovati da si ti baš taj brend.

 

Vladimire ti i tvoje kolege, sedite tu gde jeste između ostalog i zahvaljujući temeljima kompanije koje je pre više od dve decenije postavila mala ali snažna ekipa. Ken,Stanko, Boba,Brena, Lidija i mnogi drugi  stvarajući tadašnji Grand Motors uz podršku vodećih medija među kojima je i ovaj koji satanizujete a čiji sam urednik. Sama ta činjenica, ako zanemarimo naše vodeće rejtinge u regionu, bi već bila dovoljna za minimum poštovanja u obraćanju najstarijem i najpopularnijem automobilsko-nautičkom profesionalnom novinaru, takođe u regionu.

 

To je Vladimire deo opšte a ne poslovne kulture, kao i onaj da najmanje deset godina izbegavaš da me pogledaš u oči, da kažeš dobar dan i pružiš ruku. Zašto? To znaš samo ti!

 

Čitaoci i gledaoci treba konačno da spoznaju da tamo gde si ti (od predstavništva Renault-Nissan grupacije do Adriatic Auto), nema ni test automobila ni bilo kakve razmene informacija između nas, tačnije tvoje Nissan kuće i medijske organizacije Vrele Gume, kultne automobilske redakcije koja postoji 32 godine. U izrečeno ne računam ovaj tvoj dopis koji je i prva naša (i zvanična i nezvanična) komunikacija u najmanje deset godina. Verovatno je i to deo tvog shvatanja profesionalizma na koji se pozivaš? Pa još pretnja TUŽBOM!

 

Da se razumemo Vladimire, sve prošle i ove sada akuelne modele Nissana sam itekako vozio, testirao, snimio i napravio recenzije. Nisam emitovao upravo zbog profesionalizma, jer mi nismo skup uličnih trkača i baba tažvaka koji ponavljaju otrcane fraze iz recenzija već ozbiljni ljudi, profesionalci, što dokazuje i čitanost spornog članka koji je imao doseg veći nego mesečna čitanost svih specijalizovanih auto medija u Srbiji (zajedno). Jer princip „Mistery shopper“ nisam ja izmislio ali sam ga primenio u slučaju Nissana.

 

Da se vratim ipak na  suštinu, na Nissan. Za razliku od tebe i tebi sličnih koji brend posmatrate i doživljavate kao nakupci u skupim odelima, koji kupuju jeftinije da bi prodali skuplje ja i još hiljade ljubitelja automobilizma Nissan doživljavamo srcem. E to je tema teksta! Emocija Vladimire a ne Excell tabela! Trenutne brojke Nissana su jako loše, prodaja se kao pojas za spasavanje pumpa na razne načine, u ovom slučaju samoubilačkim popustima i rabatima a najverovatnije su i labudova pesma ovog brenda. O tome nešto kasnije!

 

Krenimo redom

 

1.Svima, pa i tebi je jasno da Nissan više nije onaj Nissan sa početka ovog veka i upravo sada se opet nalazi na litici na kojoj je već bio pre dolaska Carlosa Ghosna. Da te podsetim, 1999. Louis Schweitzer ondašnji CEO Renaulta je poslao Ghosna na čelo Nissana jer je Renault pokrio dug dobavljačima Nissana od 5,4 milijarde (ondašnjih) dolara i na to ime preuzeo 36,6% vlasništva kompanije. Dalje je sve istorija…

 

2. Iako ništa više nije kao što je nekada bilo, umesto tradicionalne originalnosti i prepoznatljivosti brenda dobili smo automobilsku konfekciju koja se ni po čemu ne razlikuje od jedne Kia ili Škode i koju će Kina, na moju veliku žalost u narednih pet godina verovatno oduvati sa svetske automobilske mape. Ukoliko se naravno nešto ne promeni u pristupu. Ovo je moja slobodna procena iz analize globalnih Nissan brojki.

 

Naravno, tvoje korporacijske hvalospeve o sopstvenoj uspešnosti i procente rasta prodaje u Srbiji ja vidim drugačije.

 

 

 Nedostajala ti je samo kineska elektronska tabla da objasniš, da narod shvati, budući da si očigledno poprimio iste manire odnosa prema medijima.

 

 

3.  Kada smo već kod brojki, traženih dokaza i argumentacije kao novinar sa 32 godine iskustva ne bi sebi dozvolio da pišem bez analize i argumenata, a u mojim beleškama stoji:

 

SRBIJA*

– Nissan 2018 godina, prodatih 740 komada, učešće u tržištu 2,4%

 

-Nissan 2023 godina, prodatih 504 komada, učešće u tržištu 1,6 %

 

 

– Toyota 2018 godina, prodatih 1.351 komada, učešće u tržištu 4,39%

 

-Toyota 2023 godina, prodatih 2.546 komada, učešće u tržištu 8,3 %

 

-MG i Chery 2024. zbirno prodatih u 2024, 550 komada, učešće u tržištu  2,1%

 

*Izvor: Vrele Gume arhiva/Asocijacija uvoznika

 

 

GLOBALNO*

– Nissan Kina prodaja u 2024 : Pad prodaje u iznosu od -24%

 

– Nissan Globalno 2024 :  -5,5% u avgustu (to je peti uzastopni mesec pada prodaje)

 

– Nissan III kvartal 2024:  pad operativne dobiti 99%

 

*Izvor: Bloomberg

 

 

 

4. Nissan u ovom trenutku ima dva ključna žarišta zbog kojih se opasno ljulja, da upotrebim blagu reč, jer moje ugledne kolege iz Amerike su značajno direktniji u naslovu* (*citat u Google prevodu). Uzrok tome je pre svega dešavanje na tržištima Kine i Amerike koje su Nissanu osnova  strategije i gde je plasirao čak 50% automobila u globalu. Samo ove godine u Kini su izgubili četvrtinu planiranog plasmana (-24%) što sa smanjenjem proizvodnje ranijih godina rezultira da se uskoro zatvara njihova fabrika u Kini. Razlog je jednostavan, kineski kupac traži sufisticirani EV, a Nissan je bar 3-4 godine daleko od njega, ako ikada do toga i može da dođe, jer će tada biti još sufisticiranijih verovatno autonomnih modela.

 

 

5. Dodatni problem Nissana je političko napuštanje tržišta Rusije i zatvaranje tamošnje fabrike koja je bila globalna zlatna koka ovog brenda. Pogodi ko sada u toj fabrici dovršava svoje automobile? Kineski Chery koji je preuzeo, procenjuje se oko 20% tržišta Rusije!

 

 

6. Za to vreme, crni oblaci iz Kine koji su se nadvili nad celu automobilsku industriju, kao uragan pete kategorije kose sve pred sobom a naročito „rovite“ brendove. Nissan je jedan od njih zbog činjenice da NEMA adekvatan električni model kojim bi konkurisao u Kini (tamo niko ne kupuje više klasična vozila) i da trenuitno NEMA dokazan hibridni model  koji je neophodan za opstanak u Americi. Evropa za Nissan nikada nije bila dobitna karta.

 

Ovako veliki pad globalne operativne dobiti (ključan pokazatelj poslovanja) je samo vrh ledenog brega koji ne sluti na dobro po Nissan,a zadatak nezavisnog novinara je da to istraži, obradi i plasira kao informaciju, jer publika to treba da zna pa da i time vaga kada kupuje automobil.

 

 

7. Ovde dolazimo i do vaše pravne „trik“ tvrdnje Adriatic Auto DOO da ja, Miodrag Piroški iz Srbije, Novi Sad, snižavam kreditni rejting kompanije navedenom objavom.

Realno ako vaši kreditori ne znaju, sada ih obaveštavam, (kako piše Bloomberg) da su tokom 2024. Nissan-ove deonice izgubile gotovo trećinu vrednosti (27%) zbog gore iznetih činjenica.

 

Kreditni rejting Nissana svetski analitičari na ovu temu označavaju alarmantnim naslovima, dok je S&P Global (vodeća svetska institucija za finansijske informacije i analitiku) smanjio Nissanov kreditni rejting na „JUNK“ (značenje potražiti u rečniku).

 

 

Dodatna „teškoća“ za Nissan je što po sporazumu o rebalansu sa Renaultom, moraju u ovoj situaciji investirati u otkup svojih deonica i to u vrednosti od skoro 80 milijardi jena, ili oko 500 miliona USD. Da sam ja vaš poverilac, ozbiljno bi se zapitao šta će biti sa vama ako Nissan „pukne“. Dovoljno da povučem ručnu u trezoru! Ali Vladimire, nismo deca i mi bolje obavešteni znamo da vama novci nisu problem! Jel tako? Neka sada zna i publika!

 

 

8. Da se malo osvrnem i na Srbiju i objavim par rečenica koje sam u izvornom tekstu džentlmenski prećutao, kao i gore navedene globalne problematične trendove. Dobar primer gde je danas Nissan na tržištu Srbije su recimo dva brenda iz Kine (MG i Chery) koja pre dve godine nisu ni postojala. Oni su u zbiru ove godine prodali više vozila nego ceo Nissan u Srbiji. Zašto je to tako? Zato što već ova generacija recimo MG ni po čemu nije lošija od Nissana Qashqai a pri tome imaju i odličan električni MG4. Najbolji u klasi! To garantujem glavom i bradom!

 

O Chery modelima da ne govorim, oni su već sada jedna druga dimenzija automobila a karakteristike dolazeće generacije Cheryja, za ovakav Nissan će verovatno biti nemoguća misija. Naravno i tu brojke imaju šta da kažu, jer otkako se „upisao“ na prodajnu tabelu Srbije (jun 2023.) do septembra 2024. kineski brend Chery (sa jako lošom istorijom u Srbiji) je plasirao 306 komada ili više nego polovinu prodaje Nissana u istoj godini. Da podsetim Nissan je brend koji postoji od 1930 godine.  Dalje, iz ovih trendova, očekujem da u 2025. Chery prodajni rezultat bude na nivou prodaje Nissana. A 2027. recimo…? Strah me i da pomislim.      

 

 

Da završim, za razliku od tebe Vladimire ili vas u kompaniji Adriatic Auto DOO, meni Nissan nije posao već neprežaljena ljubav, jer kada sam ga želeo nisam mogao da ga imam.

 

Svaki novi Nissan na ulici, sa punim pravom obraduje njegovog vlasnika, moje srce, i tvoj, odnosno vaš novčanik u koji zaista nemam nameru da zavirujem u duhu stare jevrjeske poslovice „živi i pusti drugog da živi“.

 

 Upravo zato, naši pogledi na svet i Nissan su sasvim različiti. A moj posao jeste da publiku informišem, da utičem na svest potrošača. Na toj publici je da veruje ili ne veruje, jer (još) nismo postali Severna Koreja da bilo ko određuje šta ću i kako ću da pišem.

 

 

Zato Vladimire, ti kao osoba na čelu vašeg Nissan profesionalnog tima, skuvaj kafu, pruži ruku, pogledaj me u oči i spremi Nissan test automobile da i naša saradnja nakon decenije i više zaživi, jer đavo je za Nissan odneo šalu, a lepa reč i gvozdenu kapiju otvara. Ili kreni drugim putem, svaka odluka će biti tvoje ogledalo.

 

 

 

Do tada, zavali se u fotelju, pusti NovaS kanal danas, i uživaj u 1.260-toj po redu epizodi TV emisije čiji sam ja autor i takođe urednik (dužina trajanja tog serijala je oko 315 dvočasovnih filmova). Posebno ti preporučujem prilog nastao u gastronomskom krugu po Mađarskoj, sa  Renaut Rafalom na njegovoj e-Tech hibridnoj tehnologiji. Takođe jedan od modela iz drugog sazvežđa u odnosu na Nissan.

 

Da li si se zapitao zašto  hibridna e-tech tehnologija nije u Nissan automobilima? Ja jesam a znam i zašto…

 

 

Naravoučenije iz svega: Ako želiš da letiš sa orlovima, ne možeš večerati sa (medijskim) kokoškama!

 

Iskreno: Miodrag Piroški

 

p.s. ovaj tekst možeš smatrati mojim odgovorom na tužbu, ukoliko se odlučite na nju.

 

40 Komentara

  1. Поштовани лично сам био власник нисам Навара коју сам купио са две године старости и свега 65.000км значи скоро нов , сигурна је километража била јер је скинут са лизинга, плаћао сам као луд сервисе код Радуловића као за Ролс ројса а кварова је било милион, да не причам да су на три године почеле да пуцају ручке унутрашње за отварање врата до дугог низа глупости , нико ме никад неби у едио да га купим више а био сам јако поносан кад сам га купио док ми један другар није рекао па то је Рено какав Јапанац, нажалост био је у праву, оставићу контакт мејл ако некога из представништва и тересује да ме контактира

    1. Problem Nissana nakon ulaska u grupaciju sa Renoom je jedna stvar i to je već polako istorija. Problem sa kojim se čitava grupacija i uopšteno svi drugi proizvođači suočavaju na globalnom nivou je dolazak kineskih EV na velika vrata.

      I to se sada razlikuje od ranijeg proboja „kineza“ jer su sada pomognuti velikim investicionim fondovima koji napuštaju tradicionalne proizvođače automobila i ulažu u kineske. Sa novim sredstvima i uz pomoć kineske vlade praviće sve bolje EV i nastaviti da osvajaju globalno tržište. Otpor Toyote je samo zbog hibrida i verovatno kratkotrajan ako propisi nastave da „teraju“ ljude ka EV.

      Po meni je to političko pitanje. Auto industrija je strateški važna za svaku ekonomiju. Zašto odjednom veliki investitori sa Zapada ulažu novac u kineske automobile, umesto u svoje?

  2. Ja sam kupio nov Qashqai krajem 2018.Mesec dana nakon isteka garancije od 5 godina,nakon predjenih 65 hiljada kilometara,otisao je klip u motoru.Naravno da je auto bio mesec ipo dana na popravci koja je kostala 2.000 eura.Pisao sam gospodi iz Nissan Adriatic auto grupe,i naravno da je njihov odgovor bio ‘bas nas briga’….ne vodeci ni malo racuna o ugledu svoje firme i brenda Nissan.

  3. Poštovani Miodraže,
    Hteo bih da vam kažem da sam vrlo neprijatni iznenadjen zbog nepristojnih i neprofesionalnih komentara koje ostavljate čitaocima koji komentarišu vaše članke (ovo se odnosi na komentare koje sam čitao u vezi Nissan-a). Kao novinar, vaša uloga je da informišete i edukujete javnost, a ne da omalovažavate i vređate one koji se ne slažu sa vašim mišljenjem.

    Važno je da pokažete poštovanje prema svim čitaocima, bez obzira na njihove stavove. Konstruktivna kritika i dijalog su ključni za napredak i razumevanje, dok nepristojni komentari samo narušavaju vaš ugled i kredibilitet. Ne želim da zalazim u to da li ste vi u pravu ili ne sa vašim stavom o Nissanu,reč je o profesionalnom odnosu prema profesiji i čitaocima.Kod mene i ljudi iz mog okruženja ste ga svakako izgubili,jer takav stav i odnos ne priliči jednom novinaru koji se bavio profesionalno svojom profesijom.

    Nadam se da ćete u budućnosti pokazati više profesionalizma i poštovanja prema svojim čitaocima.

    1. Poštovani, da bi diskutovali na bilo koju temu pa i ovu, morate se predstaviti punim imenom i prezimenom kao i ja.
      Što se profesionalizma tiče, istraživanje teme Nissan je upravo PROFESIONALIZAM a ne oportunizam kojem teže oni i slični njima.
      Osim toga u tim komentarima nisu nikakvi čitaoci već regrutovana ekipa botova, koja ne preza od uvreda, izvlačenja iz konteksta, uznemiravanja pa i pretnji. E sa takvima, pa još anonimnima, drugog načina razgovora nema.
      Možda da ipak moj profesionalizam i edukaciju publike procenjujete na drugim temama, poput najnovijeg testa Renaulta 5 e-Tech ili još bar 2.000 raznih pisanih i video pričoga koje sam u karijeri objavio.
      Nije tema Nissan referentna ali ne možet niko da mi oduzme pravo da se branim jezikom i načinom na koji sam napadan.
      Čak i vaš komentar ide u pravcu sličnih jer ne postoji rečenica „šta je izazvalo vašu reakciju“
      Jednostavno ovde ljudi ne žele čuti istinu pa je transformišu skladu sa svojom ličnošću. To je bar jasno kao dan

  4. I vidim da profesionalno ne objavljujes sve komentare, nego smo one koje tebi odgovaraju Miodraže.

    1. Oprosti, vozimo Renault 5 e-Tech po Azurnoj obali, nemamo baš vremena da se dopisujemo sa svim gubitnicima ovog sveta i botovima.

      1. Sve mogu da razumem, i da, eventualno, nissan nije nesto (volim renault vozio sam kadjar bosse edition i scenic isto bosse, provozao austral full hybrid) ali reci da je mg4 dobar auto, najbolji, to ipak malo prevazilasi pitanje dobrog ukusa i realnog testiranja. MG je proglasen kao prva najgora auto kompanija sa najvise vracenih novih automobila u garantnom roku. Doduse i nissan je na visokom mestu. Imao sam priliku da se vozim u mg4, valjda je imao manju bateriju. Putovali smo od austrije do Srbije uz tri stajanja da je napunimo, kostalo je kao ferarijem da smo stigli, a putovali smo 4 sata duze. Onda amo morali da brzo nadjemo u beogradu punjac, trzni centar nekj, gde su nas ponovo odrali na punjenju. Auto koji mora 4 puta da se puni u 900 kilkmatara nije auto vec klasicna budalastina. Voznja u njemu je kao u nekom indijcu, a nije bas ni da je lep.

        1. Dobar deo vaših zamerki na MG4 se odnosi na infrastrukturu i realne probleme EV na dužim deonicama.
          https://youtu.be/tw14N2e_aFM

          Zasigurno je bolje fabrikovan i ekonomičniji od brata ID.3 i mnogih u toj klasi.

          Naveo sam moja iskustva iz testiranja i iskustva iz upotrebe u taxi službi koji dnevno prelazi par stotina km u gradskim uslovima.

  5. E moj Miodraže mali vraže…

    Više puta sam vozio i se vozio u X-Trail e-power, to je pravi i jedini hibridni auto koji se vozi kao potpuno električni. Tišina, dobra izolacija, dupla stakla, kvalitetan enterijer, menjač ne razmislja nego je uvek u pravoj (jedinoj) brzini. Nema nabijanja u obrtaje i buke kao kod Toyote moj Miodraže mali vraže. Potrošnja 6l kombinovano. Zašto ga nisam kupio, 48 hiljada je malo previše za moj budžet i to je jedini razlog.

    Taj čamčić kojim ploviš moj Miodraže mali vraže ti je skroz promašio kurs, samo se pazi ledenih bregova, da ne završiš kao Titanik. Što tvoj časopis već jeste.

    1. Prvi „lični“ deo tvog komentara je izbačen jer nemam tvoju adresu da ti uputim pismo ODGOVORA. Što se X-Trail tiče, predlažem da ga izvezemo na auto put, i „zakucamo“ tempomat na 130 km/h. Ako bude trošio ispod 10 litara/100 km povlačim svaku reč i slovo i izvinjavam se Nissanu. U slučaju da premaši tu potrošnju, red bi bio da ti popiješ sve preko 10 litara?
      Dalje, pošto je X-Trail terenski model, da uđemo u malo dublju vodu? Nije ni to problem za mene, za njega, ne znam možda…
      Kao što rekoh sve sam to testirao i snimio. Nešto razmišljam i da objavim.
      Za 48 hiljada stvarno ima mnogo sposobnijih modela u toj klasi.
      Svi smo mi na Titaniku.
      Inače za tvoju info u proteklih 10 dana portal je imao preko 300.000 poseta sa 170.000 jedinstvenih čitalaca.
      YT kanal u isto vreme isto toliko pregleda sadržaja.
      Očigledno sve to „đubre“ neko čita i prati!

      1. Miodraže, Miodraže…vidi se da nisi u materiji.

        Prvo, 48 hiljada za top opremljen SUV C klase sa svime sto može i što ne može da ti padne na pamet je skroz konkurentna cena u današnje vreme. Ima ih i za nesto preko 30 hiljada, samo sa osnovnom opremom. Nije problem u ceni, nego u mom novčaniku.

        Drugo, kako ćeš izmeriti trenutnu potrošnju na hibridu koji ne prikazuje trenutnu potrošnju? A da, ono tvoje čuveno, reći ću vam jednom. Izgleda da si već popio nešto Miodraže mali vraže, a da to nije taj benzin koji nudiš. Hibrid svoj potencijal sto se tiče potrošnje pokazuje u gradu i na magistrali, gde ima što više promena tempa vožnje i rekuperacije. Tu ovaj Nissan ima ptrošnju od 5-6 l, što je više nego korektno. Na auto putu pri konstantnoj brzini troši kao klasični benzinac moj Miki, jer nema rekuperacije. A koji to benzinac od 2 tone i 4,7 m sa aerodinamikom trafike ne troši na auto putu? Bukvalno svaki moj Miki. S tim što ovako glatku vožnju pravog električnog auta nema ni jedan hibrid. Toyota je nešto bolja u potrošnji, ali lošija u vožnji, jer se prenos odvija malo preko elektro-motora, malo preko SUS motora. Ovde je konstantno samo elektro prenos, sto dovodi do manjeg gubitka energije, ali mnogo lepše vožnje. Pa kome šta odgovara.

        Treće, toliko hvališ Renault a podcenjuješ Nissan, dva proizvodjača pod istim krovom sa istom cenom. Pa jel moguće, da je jedan najbolji na svetu a drugi najgori u univerzumu. Nisam siguran da je VW najnajnajbolji a recimo Škoda toliko lošija na primer.

        Četvrto, preglede koje navodiš imaš iz gluposti a ne iz stručnosti. Ljudi dodju da pročitaju tvoje senzacionalistične naslove u smislu napada vanzemaljaca na Tower Bridge ili novog dečka Maraje Keri i da se malo nasmeju, a ne da dobiju neku stručni informaciju.

        Peto, nemoj da ti žena piše tekstove a ti lupaš komentare. Za pohvalu je što se tako dobro razumete (barem neko da tebe razume) ali ipak nije profesionalno moj Miki Miodraže mali vraže.

        Uživaj na Azurnoj, i pozdravi mi Macrona.

        1. Pa potrošnja se meri od čepa do čepa. Naspemo do vrha, obrnemo stoku, naspemo do vrha.
          Taj hibridni sistem je celokupna stručna javnost ocenila kao loš za veliki auto jer se veliki auto vozi na auto putu a manje po gradu.
          Treće, Renault je danas JEDINI brend ili jedan od retkih koji prati tehnološku revoluciju čak bolje od Toyote koja se zanima vodonikom.
          Četvrto, meni žena ne piše ništa.
          Peto, ti si budala i bot. Predstavi se ako nije tako ili više neće biti objavljen ni jedan komentar.
          Evo ti da vidiš šta je ideja i realizacija
          https://vrelegume.rs/renault-5-e-tech-ubica-fiata-grande-panda/

  6. Odgovor godina Paroskog je na nivou Hegela.Svaka čast!Usudio bih se reći čak da je vrlo prefinjen i kulturan.Ali,treba shvatiti da je gdin Nikcevic odgovorio korporacijski.Ne sa emocijama ili mozgom,ili što bi Paroški rekao…sa mudama.Mislim da sam dovoljno pozvan da dam komentar jer ja radim u Nissan Austrija i znam mnogo više nego ovi iz Adriatica DOO.Istina je mnogo gora nego što ju je prezentovao Piroski.Mnogo mnogo gora.Takodje gledam ispred sebe tabele prodaje po zemljama.Srbija je nažalost statistička greška.Prijasnji uvoznik Renault Nissan Srbija,gde je gdin Nikcevic radio,a doprineli su urusavanju brenda.No,to sada nije od važnosti.Nissan je uništen od strane Renaulta,to znaju u Japanu u centrali ali se teško mogu izboriti,iako pokušavaju, iz ralja birokratije Renaulta.Kada kupite Nissan za EU,da to je Renault sa Nissan znakom.Kao što je rekao Piroski,nisu napredovali u tehnologiji a kupac Nissana neće Renault….a dizajn je diskutabilan,kako se uzme.Medjutim,modeli po kojima je Nissan bio poznat,kao što je Pathfinder ili Patrol,nisu dostupni za tržište EU.Klijentela neće ući u salon gde imaju tri modela brenda.Naravno,kao što reče Piroski,kineski brendovi su u naponu okupacije i osluškuju tržište.Izgled,tehnologija,cena,sve je na njihovoj strani i nažalost desiće se ono što je neizbežno.Kineski zmaj će progutati mnoge evropske i japanske brendove.U svetu Auto industrije se to već zna.A želim da kažem, pratim Piroskog već duži niz godina,sviđa mi se pristup koji ima i apsolutno su mu i ocene a i kritike na mestu.Nigde nije pogrešio.Za razliku od svih ostalih novinara iz auto sveta,iz Srbije,ne viri nikome iz džepa.O svim otima mogao bih devizno napisati za koje brendove rade.No,to sada nije tema.Podrska svim srcem za našeg srpskog Jeremy Clarkson-a.

  7. dobar tekst. Ne bih komentarisao da se nisam vozio u novom X-Trailu. Ono je odlican auto… ALI ( nastavak dole ) . Odlucim da se raspitam oko kupovine samo benzinske verzije. I tu saznam da motor ima ozbiljan problem zbog dve bregaste ( varijabilne ) a da je automatski menjac i dalje prilicno neubedljiv. Pa jel morao bas trocilindras sa nekom novotarijom ? Jel Toyota luda sto stavlja uvek proverene motore, u svoje hibride i ne hibride ? Tako da na zalost, odustajem od X-Traila koji je odlican auto … kada vam ga da na koriscenje firma koja ga je uzela na operativni leasing koji ne zivi od prodaje automobila vec od rente koju naplati korisnicima. A polovan tek ni u ludilu. Tako da, dobar tekst.

  8. Vozim Nissan Kaskai,od 2022.godine,sasvim fin auto,ali ne stižu više da prate tehnologiju.
    Elem,bila sam ceo septembar u Japanu i upalo mi je u oči da ga nema puno na ulicama,ali videla sam neke druge brendove (za neke nisam znala ni da postoje),kako preuzimaju tržište.
    Mislim i da im je u Srbiji cena previsoka.

  9. Pogledati ocene pouzdanosti MG modela u Britaniji a pogotovo MG4 modela, katastrofa blago rečeno. Koliko ima problema klasifikovan je kao auto za izbegavanje. Tako da nije baš sve kao u tekstu a naše tržište ko uopšte smatra relevantnim.

    1. Tačno, postoje određeni problemi sa jednim elektronskim delom u MG4 koji se bar prema rečima onih koji su imali taj problem u Srbiji (City Taxi) rešilo bez problema. U tekstu i poređenju sa Qashqai pre svega mislim na benzinski MG ZS

      1. Proverio sam i MG ZS i novi Qaskai necu komentarisati motore samo enterijer i kvalitet zavrsne obrade kao i touch skreen display zaista ne moze da se meri koliko je Nissan kvalitetniji a na MGu sta god pritisnes samo sto se ne polomi pod prstom sto je je i u skladu sa cenom kod nas

  10. Problem je u prvom tekstu koji je trebao da bude upravo ovakav, argumentovan i dobro potkrepljen dokazima. Sada je novi tekst verovatno lektorisan i sa pravne strane i to treba biti praksa jer u svom zanosu Piroski zna da bude i prilicno lican.
    Inace, ovo hvaljenje Kineza mi lici na dobar popust koji je imenovani dobio prilikom kupovine istog-nema ni kod babe za dzabe.

    1. Niti sam kupio Kineza niti oni plaćaju bilo kakvu reklamu. Jednostavno, to je tako. Mi smo obezbedili finansiranje (preživljavanje) od strane drugih, povezanih sponzora, što nam je dalo lepu slobodu, jer njima ne odgovara nezavisno mišljenje. Ovo što se vidi je samo vrh ledenog brega.
      Prvi tekst nije to sadržavao jer sve duže od 15 redova niko danas ne čita. Možda još važnije, nisam hteo da ih baš skroz blamiram ciframa

  11. Mislim da je ovaj „rat“ objavama otišao predaleko. Nama kao kupcima ili potencijalnim kupcima finansijski bilansi nisu stvar kojima ćemo se baviti, ali priča o neadekvatnoj tehnologiji i pogrešnim odlukama sa vrha Nissana je sasvim očigledna. Meni npr. zaista nije problem da priuštim novi auto iz kategorije X-Traila, ali neko sa vrha se tu zaista zaigrao ozbiljno kada je odlučio da pomenuti model nudi samo sa 1,5l trocilindrašem uparenim sa hibridom koji zajedno troši preko 12l/100km. Auto je zaista dopadljiv, odlične završne obrade ali besmislena kombinacija pogona mi je potpuno odbojna i zato ih i nema na putevima koliko ima konkurentskih modela istog cenovnog ranga.
    Na kraju, mišljenja sam da ovaj direktor zastupništva Nissana svoj bes i pitanja treba da usmeri na svog principala a ne na novinara koji je samo konstatovao da je car go…

    Doduše i urednik bi mogao malo da otupi svoju olovku malo, nije na odmet blaža retorika. Prosto nije primereno (po meni).

    1. Potpuno se slažem sa vama, uz činjenicu da riba smrdi od glave što se pokazuje i u slučaju Nissana.
      Novinar nema drugo oružje osim olovke, ona je naš krst i naš mač. Teško je reći šta je gore, ako u pretnji krivičnom prijavom i tužbom ( zbog navodne laži) nije znao ove podatke onda ulickani direktor nije ni za portira. Ako je znao a pretio onda je jasno o kakvom se čoveku radi.
      Vrele Gume su kult i institucija i jedini glas razuma koji pokušavaju da ugase! Srećom imamo publiku sa kojom smo itekako jači od njih koji rade samo za sebe i svoje bonuse, često varajući kupce.

      1. Ovde je kupac u pokušaju da kupi dobra , nova i ne preterano skupa kola u Srbiji. Dakle taj MG je grozan unutra , kao i sva nova kineska vozzila „spolja gladac u nutra jadac“ , ona plastika , užas užas. KO TO KUPUJE ?
        U pokušaju da kupim Kaškaija odvrate me neki korisnici koji nisu bili zadovoljni kolima , tipa dobar glas se daleko čuje a loš još dalje. Tako da . . ništa za sad.
        A poruka za Piroškog i njegovu ženu : pazi druže ko visoko leti nisko pada.
        Pozzz

          1. Превод „screwed“ може у јаком омладинском жаргону да буде тај који сте објавили, али, може да буде и прилагођен одраслијој и пристојнијој публици:
            Нисан (скроз) пукао, Нисан (све више) пропада, Нисану не цветају руже, Нисан на низбрдици, Нисану иде (баш) лоше …

    2. Veliki pozdrav ekipi casopisa Vrele Gume kao i Miodragu Piroskom.Drugi sam vlasnik „stare“ generacije X Trail-a.Proizveden 2018 god,T32,2.0,4×4 automatik,tekna+ oprema.Auto sam kupio 2021 god sa 80.600 km na satu kod zastupnika brenda Nissan,Kompresor-Autoland.Auto je kupljen od strane prvog vlasnila u Srbiji,a koji je Autoland otkupio od njega.Prvi vlasnik je bio razocaran autom zato sto se u garanciji pokvario CVT menjac.Fabrika je priznala gresku i o svom trosku poslala novi menjac,koji je ugradjen u Kompresoru.Video sam racun koji je iznosio oko 987.000 din! Plus troskovi ugradnje koje nisam video.Kada sam kupio vozilo,dobio sam garanciju na novougradjeni menjac od 1 godine.Vec posle mesec dana od kupovine imao sam problem sa autom.Nestrucno ugradjen menjac je na dihtungu poluosovine do menjaca pustao menjacko ulje.Posle njihove „poravke“ od strane ovlascenog servisa Kompresor koja je trajala oko 12 dana isti problem se nastavio posle 2 dana voznje!Opet vracam auto u servis gde je bio vise od 4 nedelje! Objasnjenje je bilo da nisu imali na stanju komplet dihtunga na poluosovini..
      Kada sam preuzeo vozilo pojavile su neke cudne vibracije koje su se prenosile na instrument tablu.Dolazio sam preko 8-9 puta i valjda kada sam im dosadio,sef servisa je doveo „strucnjaka“ za CVT menjace i delimicno su mi otklonili vibraciju.Objasnjenje je bilo da je prilikom ugradnje novog menjaca dislociran nosac menjaca do motora i da je to izazvalo i curenje na dihtungu! Kada sam opet dosao u servis zbog vibrqcija,rekli su tuzite nas! Posle par meseci pokvario se ventilator hladnjaka,koji je kako posle saznajem od drugih vlasnika Nissana X Trail-a njihov problem.Posle prve zamene ulja i svih filtera,a koju sam odradio prvi put odmah po kupovini vozila,majstor koji mi odrzava auto me poziva i pokazuje graske ulja u crevu za vazduh posle filtera vazduha i sam filter natopljen uljem i veliku potrosnju motornog ulja! Servis sam uradio posle predjenih 17.000km iako Nissan propisuje na 25.000km!Objasnjenje mog majstora je da motor trosi ulje i „duva“ na turbini.Kopresor kada sam otisao da to reklamiram kaze: tuzite nas!Sledece godine mi puca zabica na dovodnom crevu goriva na filteru.Posle toga se pali chek i u servisu mi ocitivaju neispravan elektronski deo EGR ventila! Sledece otkazivanje sistema prednjih svetala koje prate skretanje vozila.Prosle godine mi akomulator sa start-stop sistemom otkazuje…
      Da neduzim,iako vec jesam,nije ni ovde kraj..
      Sve u svemu posle promenjenih preko 30ak vozila veliko razocarenje u Japanca koji to vise nije..
      Ne zelim ni da razmisljam o kupovini novog X Traila,a pogotovo za tim zapreminski benziskim igracka-hibrid motorima koje nose vozilo od 1.700 i neki kg! Znam jos 3 vlasnika X Traila razocarana u Japanca koji kako sam vec rekao to vise i nije!
      Pozdrav

  12. U mom Nišu ne viđam nešto puno nove modele Nissana, ali dosta viđam pretposlednje generacije Qashqaija i X-traila koji mi se baš sviđaju, ali su i kao polovni cenovno malo nedostižni.

  13. Bio sam prezadovoljni, jedan od prvih kupaca Nisan Kaškajia 1.5 dci 2015 g.. Vozili smo ga malo jer je bio drugi auto u kući i sluzio je samo za duža putovanja. Mala potrošnja, konfor, nama nije bila potrebna brza vožnja već pouzdana i stedljiva masina. Takav je i bio, posle 8 g.i predjenih , svega 48.000km hteli smo da ga zamenimo novim , redizajniranim, ali mi se iz prva motori nisu svideli 1.2, pa 1,3 pa 1,5 pa nigde e, pa mercedesov motor, pa mali motor i konacno na Sajmu u martu seo sam u novi, 2 ekrana , dva bioskopa , puno elektronike, uz voznju samo mi fali da se igram na ekranima a sutra 70 mi.godina a on prica danski,finski, engl, spanski a ja ni da beknem. 30.000 € i + a zaigra mi srce jer sve okolo mali slabi motori , 1000m3, tri cilindra i ali mnogi televizora, mnogo nepoznatih i za te pare nema e ili I ili hibrid….pa se odlučih za drugog japanca , pored, hybrid, 5.000 € jeftiniji i ima znak S, imao sam mala tri sa S i nisam se pokajao… g.Paroski ,mislim da ste mi pomogli svojim testovima i za S i za Nissan…steta sugirno bi kupio bar jos jedan kaskaji, ali isto mislim da su malo zaspali u tehn.smislu…
    Vidimo se nekom prilikom opet na Dunavcu, poz.i gospodji.

    1. Suzuki je mnogo racionalniji i pametniji izbor. Stabilan brend, dobra podrška, kvalitetan auto, odlična cena u drugoj prodaji.
      Vidimo se uz Fiš 😉

    2. Kupio sam 2019 god novi qashqai 1,3 DIG 160. Preuzeo ga u salonu prodavca.Smatrao sam da kupujem kvalitetan,savremen automobil. Velika greška. Nakon pređenih 90.000 km i 4 godine koriščenja ,motor počinje da se kvari iako sam ga redovno servisirao u ovlašćenom servisu. Motor počinje da se pregreva , kvari se termostat što povlači zamenu drugih delova , prevremeni veliki servis.Popravka oko 80.000 din.Nakon toga kvari se dizna . Popravka u ovlašćenom servisu traje preko mesec dana zbog nabavke delova.Cena delova i radova preko 100.000 din. Nakon 10 meseci motor se ponovo pokvario, stradala je glava motora, pomešao vodu i benzin. Sad je u servisu , početni troškovi tzv defektaže skoro 60.000 din. Popravka će trajati ,prema ranijem iskustvu i u najboljem slučaju 2-3 meseca. Da ne govorim o troškovima prevoza vozila šlep službom.Toliko o kvalitetu automobila nissan.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery