Efikasan, napredan i udoban
Stigao je novi Actros L iz Mercedes-Benz Trucks-a sa svojom futurističkom ProCabin kabinom, još boljom aerodinamikom i dodatno optimizovanim sistemima asistencije vozaču
Od svog lansiranja u junu 2021. godine, Actros L je definisao premium segment teških kamiona na dizel motor iz Mercedes-Benz Trucks-a. Sada kompanija svoj uspešni vodeći model podiže na novi nivo: sa futurističkim dizajnom vozila, optimizovanom aerodinamikom, brojnim karakteristikama udobnosti, efikasnim motorima, visokim nivoom dinamike vožnje i najnovijim sistemima asistencije vozaču, novi Actros L ima sve što je potrebno da impresionira operatere voznog parka i profesionalne vozače.
Tradicionalni kamion na dizel motor tako nastavlja priču o uspehu ove serije modela započetu 1996. godine, još jednom potvrđujući posvećenost Mercedes-Benz kamiona da na najbolji način zadovolje potrebe svojih kupaca i njihovih vozača. Cilj: Da nastavimo da budemo jedan od pokretača u industriji kamiona sa konvencionalnim pogonom. Novi Actros L sa ProCabin kabinom može se naručiti od aprila 2024. i krenuće u proizvodnju u decembru 2024. godine.
Rainer Müller-Finkeldei, Rukovodilac razvoja u Mercedes-Benz Trucks: „Uvek težimo da našim kupcima pružimo najbolja rešenja za vozila za sve pogonske tehnologije. Tradicionalni kamion sa dizel motorom će takođe nastaviti da bude nezamenljiv u različitim regionima sveta još neko vreme. Sa novim Actros L kamionom, dodatno smo optimizovali naš isprobani i testiran vodeći model u mnogim aspektima. To se već ogleda u revolucionarnom dizajnu kabine.“.
Novi aerodinamički dizajn donosi uštedu goriva do tri procenta
Na prvi pogled, potpuno novi spoljašnji izgled Actros L već upada u oči. ProCabin kabina, koje je prvi put predstavljena tokom svetske premijere električnog eActros 600 u oktobru 2023. godine, u potpunosti je dizajnirana za posebno efikasnu aerodinamiku: Od predspojlera na krovu ispred stvarnog krovnog spojlera, do deflektorskih panela A-stuba oko bočnih prozora i velikog, ravnog prednjeg poklopca kabine do optimizovanog branika sa minimalnim otvorima za ulaz vazduha za hlađenje i njegove nove obloge podvozja. Strujanje vazduha se tako susreće sa aerodinamički povoljnim prednjim delom produženim za 80 milimetara i nastavlja da se kreće oko vozila što je optimalnije moguće. Ovo je obezbeđeno aerodinamičnim ulazom, poboljšanim okvirom luka točkova i optimizovanim bočnim oblogama. Praktično nema praznina ili prostora u korist optimizovanog protoka vazduha. Produženi bočni deflektori su dizajnirani kao jedra da obezbede dobar prelaz između kamiona tegljača i prikačene poluprikolice. Upotreba različitih zaptivki za odvajanje prostora motora od spoljašnjeg protoka vazduha zaokružuje aerodinamički koncept. Sve u svemu, ovo rezultira uštedom goriva do tri procenta u novom Actros L.
Sa novim Actros L kamionom i njegovim futurističkim dizajnom kabine, Mercedes-Benz Trucks istovremeno priznaje činjenicu da, pored efikasnosti i isplativosti, aspekti kao što su atraktivna spoljašnjost i udobnost u kabini vozača takođe igraju važnu ulogu u kupovini vozila. Spolja, uočljivi detalji u ovom pogledu uključuju karakteristike kao što je potpuno bojenje kabine, uključujući Mercedes-Benz logo i natpise u tamnom hromu, kao i aluminijumske stepenice. Svo osvetljenje u i oko vozila takođe ima LED tehnologiju. Ovo se odnosi na glavna prednja svetla i pokazivače pravca, kao i bočna i zadnja svetla. Matriks LED farovi su takođe dostupni kao opcija za maksimalne performanse osvetljenja.
U unutrašnjosti, ProCabin, dostupan u tri varijante – Stream, Big ili Giga Space – nudi brojne karakteristike udobnosti kao što su optimizovano grejanje sedišta, nove vrhunske ravno-tkane presvlake sedišta ili krevete sa punim letvičastim ramovima i novim, debelim vrhunskim dušecima. Prošireni opseg funkcija prekidača pored kreveta, kao i ambijentalno osvetljenje i dodatne LED lampe za čitanje su takođe novi. Pored toga, postoje i druge karakteristike opreme kao što su dodatne USB-C utičnice na bočnim zidovima, visokokvalitetna zavesa u dvobojnom dizajnu, drugi frižider, utičnica od 230 V ili koncept SoloStar, koji je sada dostupan u dve nove varijante presvlake sedišta. Počevši od aprila 2025. godine, Multimedia Cockpit Interactive 2 će takođe biti dostupan sa preuređenim dizajnom menija, glasovnom kontrolom, dodatno poboljšanom vezom i novim aplikacijama kao što su upozorenja o saobraćaju “Connected Traffic Warnings”.
Treća generacija OM 471 dizel motora obezbeđuje veću uštedu goriva
Pored mera aerodinamičke optimizacije, Mercedes-Benz Trucks dodatno povećava efikasnost novog Actros L u kombinaciji sa trećom generacijom 12,8-litarskog OM 471 dizel motora. OM 471, dostupan uz proverene dizel motore OM 470 i OM 473, konzistentno je dizajniran da smanji ukupne troškove tokom životnog veka (TCO) bez kompromisa u pogledu performansi, dinamike vožnje ili udobnosti u smislu ekonomične vožnje, smanjene emisije CO2 i nižih operativnih troškova.
Sa trećom generacijom OM 471, Mercedes-Benz Trucks je predstavio dva nova turbo punjača precizno prilagođena različitim potrebama kupaca. U varijanti namenjenoj transportu na velike udaljenosti, fokus je na postizanju što manje potrošnje goriva. U kombinaciji sa revidiranim sistemom za naknadnu obradu izduvnih gasova, ovaj turbopunjač izduvnih gasova omogućava maksimalnu uštedu goriva do četiri procenta u odnosu na prethodnu generaciju.
Najbolja moguća prevencija nezgoda za zaštitu svih učesnika u saobraćaju
Sigurnosne karakteristike koje se koriste u novom Actros L takođe jačaju poziciju proizvođača kao jednog od pionira u industriji. Često ovi sistemi značajno premašuju stroge standarde Opšte bezbednosne uredbe (GSR), koja će stupiti na snagu od jula 2024. i nalagati širok spektar sistema za pomoć vozaču kako bi se dodatno poboljšala bezbednost na putu za sve učesnike u saobraćaju. Opremljenost vozila kamerama i senzorima je veoma važna za efikasnost ovakvih sistema. Da bi dao još bolji doprinos sprečavanju udesa, Daimler Truck je razvio novu elektronsku platformu koja omogućava još veći pregled napred i sa strane takozvanom fuzijom senzora, odnosno spajanjem podataka radara i kamere. Elektronska platforma nudi 20 puta bržu obradu podataka, a ukupno šest instaliranih senzora – četiri bočna radara kratkog dometa napred i pozadi, desno i levo, jedan radar dugog dometa napred u sredini i multifunkcionalnu kameru u vetrobranskom staklu – sada može da pokrije ugao od 270 stepeni oko vozila. Zahvaljujući značajno uvećanom uglu gledanja, ugrađeni sistemi pomoći mogu još bolje da iskoriste svoje prednosti.
Active Brake Assist 6 sa nadzorom u više traka
Primer koliko je efikasna tehnologija fuzije od 270 stepeni i šta znači prevazilaženje GSR odredbi je već šesta generacija Active Brake Assist (ABA). Najnoviji pomoćnik pri kočenju u hitnim slučajevima kompanije Daimler Truck sada može da izvede automatizovano maksimalno kočenje do potpunog zaustavljanja pri brzinama do 60 km/h pre prelaza, saobraćaja iz suprotnog smera ili drugih učesnika u saobraćaju u istoj traci. GSR poziva na prošireni odgovor za pešake i bicikliste za nove kamione i autobuse/turističke autobuse samo od 1. jula 2026. Pri brzinama do 80 km/h, sistem može da reaguje ispred vozila koja miruju uz maksimalno kočenje do kraja, kao što je to ranije bio slučaj. Dodatna vrednost ABA 6 je praćenje više traka na udaljenostima do 250 metara za još bolje otkrivanje opasnosti.
Active Sideguard Assist 2 sa proširenom funkcionalnošću na strani vozača
Druga generacija Active Sideguard Assist (ASGA) takođe pokazuje u kojoj meri opremanje vozila sa šest senzora i povezanim povećanim uglom gledanja povećava bezbednost na putu. ASGA 2 prati saobraćaj na strani vozača i suvozača i sa svojim dvostepenim sistemom upozorenja može upozoriti vozače na potencijalne opasnosti kako bi blagovremena intervencija ublažila kritičnu situaciju u saobraćaju. Aktivna zona upozorenja proteže se do 30 metara iza i sedam metara ispred vozila, radeći pri brzinama do 30 km/h. Pored toga, sistem može pokrenuti automatsko kočenje kako bi se vozilo potpuno zaustavilo u crvenoj zoni upozorenja do sopstvene brzine skretanja od 20 km/h, ukoliko vozač ne reaguje na ranije zvučno i vizuelno upozorenje. Ova funkcija takođe prevazilazi zahteve GSR-a, koji samo predviđa da Sideguard Assist mora izdati upozorenje ako je potrebno. Štaviše, ASGA 2 ima inteligentni koncept upozorenja o promeni trake zasnovan na sopstvenom položaju vozila u traci.
Front Guard Assist prati saobraćaj ispred vozila
Novi Front Guard Assist može biti korisna funkcija za sprečavanje nesreća sa pešacima ili biciklistima koji mogu biti direktno ispred kamiona kada se kreće. Sistem asistencije prati saobraćaj ispred vozila i podržava vozača kada vozilo miruje, pri pomeranju i na raskrsnicama. Ako sistem detektuje nepokretne ili pokretne objekte ispred vozila, on podržava vozača u situacijama vožnje do 15 km/h tako što šalje poruke upozorenja kao deo dvostepenog sistema upozorenja. Tehnologija fuzije od 270 stepeni pokriva mrtvu tačku ispred vozila od 0,8 metara do približno četiri metra po celoj širini vozila.
Sa svim sistemima, Daimler Truck u svom celokupnom portfoliju proizvoda sledi cilj da podrži i rastereti vozače što je više moguće tokom njihovih putovanja, u okviru ograničenja sistema. Međutim, sistemi nisu u stanju da pomere granice fizike. Stoga, vozač ostaje u potpunosti odgovoran za bezbednu vožnju vozila u svakom trenutku, kako je propisano zakonom.
Harmoničan sveukupni paket za opuštenu potpomognutu vožnju
Pored sistema asistencije vozaču koji su fokusirani na bezbednost u saobraćaju, u novom Actros L pažnju privlači i dobro koordinirana interakcija funkcija kao što su Active Drive Assist 3 (ADA) i inteligentni sistem prenosa Predictive Powertrain Control (PPC). ADA je dozvolila poluautomatsku vožnju (SAE nivo 2) u kamionu za serijsku proizvodnju od 2018. godine i sada se lansira u svojoj trećoj generaciji. Počevši od juna 2021. godine, druga generacija ADA je poboljšana funkcijom hitnog zaustavljanja. ADA 3 sada dodatno poboljšava podršku za vozače u uzdužnom i bočnom vođenju kamiona. PPC koji gleda unapred, sa druge strane, doprinosi opuštenoj vožnji automatski uzimajući u obzir topografiju, oblik puta i saobraćajne znakove za najefikasniji mogući stil vožnje. Počevši od aprila 2025. godine, informacije o ruti iz navigacionog sistema će takođe biti integrisane kako bi se omogućilo bolje otkrivanje predstojećih događaja na ruti. Ovo omogućava vozačima da izbegnu nepotrebno kočenje, ubrzanje i promene stepena prenosa.
Pametna digitalna rešenja za još efikasniju upotrebu
Mercedes-Benz Trucks nudi sveobuhvatan spektar digitalnih rešenja i usluga koje okružuju novi Actros L kako bi pojednostavili procese i tokove rada za operatere voznog parka. TruckLive nudi besplatan ulazak u digitalna servisna rešenja Mercedes-Benz kamiona. Ovo uključuje različite usluge povezivanja koje se mogu koristiti na postojećim platformama kao što je MyTruckPoint. Na primer, Maintenance Management obezbeđuje poboljšanu dostupnost vozila, dok Live Traffic pomaže u planiranju rute pružanjem podataka o saobraćaju u realnom vremenu putem navigacije. Nove povezane usluge, kao što su bežično ažuriranje ili Service24h Connected, već se mogu koristiti ove godine. Dodatne komponente su trenutno u fazi planiranja.
Premium Fleetboard telematske usluge su takođe povezane sa visokom dodatnom vrednošću za profitabilan sistem upravljanja flotom. Jedan primer uključuje Fleetboard Deployment Analysis, koja obuhvata i obrađuje tehničke podatke iz Actros L. Vozne karakteristike se mogu proceniti i optimizovati na osnovu ovih podataka. Ovo doprinosi optimizaciji potrošnje i smanjenju habanja, kao i većoj iskorišćenosti vozila i boljem CO2 otisku. Na kraju krajeva, ovo može održivo povećati ukupnu ekonomsku upotrebu flote.
Štaviše, sa inteligentnim umrežavanjem, Mercedes-Benz Trucks Uptime povećava dostupnost novog Actros L. Sistem kontinuirano dijagnostikuje status vozila i daje konkretne preporuke za akciju. Ovaj pristup omogućava rano otkrivanje potreba za popravkom kako bi se smanjili kvarovi i podržava klijente u blagovremenom organizovanju neophodnog posla – sve uz razmatranje njihovog specifičnog operativnog planiranja. Rezultati: Poboljšana predvidljivost poseta radionicama, povećana dostupnost vozila i viši nivo bezbednosti saobraćaja. Mercedes-Benz Trucks takođe nudi svojim klijentima različite servisne ugovore sa predvidivim mesečnim troškovima kako bi se osigurala maksimalna dostupnost vozila i minimalni zastoji. Predstavljamo Mercedes-Benz Trucks Complete kao premium paket: Sveobuhvatni servisni paket pokriva sve radove u radionici, uključujući i habajuće delove.