Apetit Kineza se očigledno ne smanjuje kada su u pitanju bavarski automobili.
Nekoliko godina unazad, Kina je postala najveće BMW-ovo tržište, svrgnuvši s te pozicije SAD. U međuvremenu, čak 40 odsto ukupne prodaje nemačkog proizvođača se odnosi samo na najmnogoljudniju zemlju sveta.
BMW je saopštio da je ukupno 846.237 BMW-a i Minija isporučeno kupcima u Kini, što je porast od 8,9 odsto u poređenju s 2020. Kinezi su posebno naklonjeni kupovini elektrifikovanih modela, koji beleže rast prodaje od 69,6 odsto u 2021. u poređenju s prethodnom godinom. Više od 21.000 čisto električnih BMW-a iX3 je našlo nove vlasnike. Drugo najveće tržite u Aziji za BMW je bila Južna Koreja, u kojoj je prodaja skočila za 11 odsto, na 77.592 primerka.
Što se SAD tiče, BMW je takođe napredovao, i to značajno – 20,8 odsto, za total od 336.644 jedinice, dostigavši nivo iz 2019. Ono što možda iznenađuje je da je Mini takođe ostvario bolje prodajne rezultate, i to za 6,4 odsto (29.930). Što se kupaca u Americi tiče, oni su najzainteresovaniji za SUV modele s X oznakom, na koje se odnosi 60 odsto ukupne prodaje.
Evropski total je iznosio 948.087 jedinica, što je ukupan porast od 3,9 odsto. Međutim, situacija je bila različita na različitim tržištima. Primera radi, u Belgiji je po prvi put u istoriji BMW postao najprodavaniji brend. S druge strane, prodaja u Nemačkoj je opala za 6,8 odsto prošle godine, na 267,917 primeraka. Bez obzira na to, BMW je ostao lider u premijum segmentu s tržišnim udelom od preko 35 odsto. Prodaja čisto električnih vozila se više nego udvostručila (27.248 novih registracija), uz 43.842 „plug-in“ hibrida. Četvrtina svih vozila isporučenih kupcima u Nemačkoj je na neki način elektrifikovana.
Vrele Gume