Postoji generalno mišljenje da automobil koji je prešao 300.000 kilometara neće još dugo trajati. Međutim, uopšte ne mora da bude tako.
Naravno, nema puno četvorotočkaša koji su prevalili milion kilometara, ali nekima ne samo da je to pošlo za točkovima, već su značajno probili dotičnu barijeru. Pred nama je 19 automobila koji su prešli preko milion milja, i to s motorima koje su posedovali kada su izašli iz fabrike. Hajde da vidimo o kojim se vozilima radi i u čemu je tajna njihove dugovečnosti:
BMW 325i (1990.)
Ovaj BMW 325i, koji je Mobil Oil kupio 1990., imao je možda najlakših milion milja u istoriji. Nakon što je vožen na javnim auto-putevima oko hiljadu i po kilometara, četiri godine je proveo na kotrljajućim valjcima u Mobilovom istraživačkom centru u Polsborou u Nju Džersiju, zaustavljajući se samo zbog promena ulja na svakih 12.000 kilometara i naravno servisiranja.
Šestocilindarski BMW M20B25 motor je bio u sjajnom stanju do kraja testiranja, ali bi bilo pošteno reći da je prošao kroz mnogo lakše izazove od većine „kilometarskih milionera“.
Hyundai Elantra (2013.)
Zvuči neverovatno (mada je Hyundai nakon inicijalnih sumnji potvrdio da se to desilo), ali Fara Hejns, koja vozi za isporuku automobilskih delova u Olatu u Kanzasu, prevalila je preko milion i po kilometara u svojoj Elantri za samo pet godina. To je čak 320.000 kilometara godišnje, odnosno 880 kilometara dnevno, svaki dan u godini.
Nadala se da će dostići 2,5 miliona kilometara u istom automobilu, ali je zaustavljena na tom putu kada je zamoljena da isporuči paket u lokalnu prodavnicu auto delova. Rečeno joj je da je paket zapravo njen, a u njemu je pronašla ključeve nove Elantre za 2019. modelnu godinu, koju joj je poklonio Hyundai u čast njenog neverovatnog poduhvata.
Kako joj je to uspelo? Prilično jednostavno, Hejnsova je 2018. izjavila da je „ključno redovno održavanje uz kvalitetno vozilo“.
Volvo 240 DL (1987.)
Selden Kuper je svoj prvi Volvo, 164E iz 1967. vozio gotovo 400.000 kilometara, što je brojka mnogo manje impresivna danas nego u vreme kada je to postigao. Novembra 1986., stari automobil je zamenio za 240 DL, koji je ispod haube posedovao Volvoov B21 motor, čuven po svojoj pouzdanosti. Od tada do septembra 2012, njime je prešao 1.600.000 kilometara.
Mnogi potrošni delovi su zamenjeni, karoserija je osvežena, ali po Lehman Volvo Cars prodajno-servisnom centru u Mekaniksburgu u Pensilvaniji, koji je održavao vozilo, motor je bio gotovo netaknut. Kuper je svog ljubimca donirao Lehmanu juna 2015.
Chevrolet Silverado (1991.)
Distributer hrane iz Viskonsina, Frenk Oresnik, kupio je pet godina star Chevrolet Silverado kada je ovaj na kilometar satu imao brojku od 41.000 milja (66.000 kilometara). Pogonjen legendarnim Chevroletovim Small Block motorom, probio je barijeru od 1.600.000 kilometara 12 godina kasnije.
Oresnik nije bio voljan da se ponovo zadužuje da bi kupio novo vozilo, tako da je svoj kamionet održavao veoma pažljivo i nije ga vozio oštrije nego što je bilo dovoljno, mada je regularno vukao prikolicu.
Dodge Ram 2500 (1996.)
Dostavljač Den Edelman, kupio je Dodge Ram ne zbog lojalnosti prema ovoj marki, već iz razloga što je imao poverenje u 5,9-litarski Cumminsov dizel motor. Na ovom kamionetu je promenjeno nekoliko automatskih menjača, pre nego što je shvatio kako treba da ih odgovarajuće podesi. Međutim, motoru nije bilo potrebno ništa više sem redovnog održavanja.
Edelman je svakako znao kako da izvuče maksimum iz automobila. On je takođe posedovao Plymouth Voyager iz 1994., koji je prešao više od 950.000 kilometara
Honda Accord (1990.)
Sledeća dva automobila na listi pripadaju četvrtoj, odnosno petoj generaciji Honde Accord, opremljene 2,2-litarskim F22A motorom. Prvi nadmimka „True Blue“ (naravno zbog boje), kupio je čovek iz Mejna, Džo LoSisero (nije glumac), kada je bio šest godina star, uz pređenih 120.000 kilometara.
Vozeći gotovo 8.000 kilometara mesečno, LoSisero je dostigao 1.600.000 kilometara u jesen 2011., i u to ime mu j Darling Auto Group Honda salon poklonio novi Accord, takođe plave boje. Kako je to LoSiseru pošlo za rukom? Redovne zamene ulja i preventivno održavanje.
Honda Accord (1994.)
Još jedan Accord s preko 1.600.000 pređenih kilometara je posedovao Dejvid Vit, samostalni kartograf iz Timonijuma u Merilendu. Njegov posao je podrazumevao da gotovo bez prestanka bude u automobilu na duže vremenske periode. Probio je barijeru od 1.600.000 kilometara na Route 340 u Zapadnoj Virdžiniji 2001.
Intervjuisan nakon manje od godinu dana, rekao je da razmatra promenu posla: „Vožnja u automobilu po ceo dan ne donosi vam dovoljno poštovanja“.
Lexus LS400 (1996.)
Decembra 2014., američki automobilski novinar, Met Fara, video je oglas za Lexus LS koji je prevalio 1.444.000 kilometara s originalnim 4,0-litarskim V8 Toyotinim 1UZ-FE motorom, od kojih se 1.126.000 odnosilo na trećeg vlasnika. Kupio je automobil s ciljem da pređe milion milja (1.600.000 kilometara), i to uz pomoć brojnih prijatelja i poznanika.
Fara je lično bio za volanom kada se kilometar sat „zakucao“ na 999.999 milja 2019. Milju kasnije po putnom računaru, smatrao je svoj posao završenim.
Lincoln Town Car (1983.)
Neki ljudi prevaljuju ogromnu kilometražu ne kroz posao, već iz prostog razloga što vole da voze. Čet Belajl iz Topeke u Kanzasu, jedan je od tih. Kada je kupio Lincoln Town Car, automobil je prešao samo 85 kilometara, ali je on tu brojku doterao do preko 2 miliona kilometara u okviru trodecenijske serije dugih putovanja.
Doduše, Ford Windsor small-block V8 motor je morao da bude repariran, ali nikada nije zamenjen. Čovek je očigledno na benzin dao čitavo bogatstvo, budući da potrošnja ovog modela u najboljem slučaju iznosi 13 litara goriva na 100 kilometara.
Mercedes-Benz 240D (1981.)
Rukovodilac telefonske kompanije iz Džordžije, Pol Harman, kupio je ovaj Mercedes s četvorocilindarskim, 2,4-litarskim dizel motorom kada je vozilo bilo staro dve godine s pređenih 64.000 kilometara. „Cifru“ od milion milja (1.600.000 kilometara) dostigao je u oktobru 2007. Tajna njegovog uspeha? Harman kaže da je menjao ulje u motoru na svakih 5.000 kilometara.
Usporivši malo tempo, 1.770.000 kilometara je dostigao u julu 2012., ubrzo nakon promene kvačila i alternatora.
Saab 900 (1989.)
Komercijalista iz Viskonsina, Piter Gilbert, posedovao je prilično neuobičajeni „milionski“ automobil, jer je ovaj bio kreiran kao vozilo visokih performansi, SPG (Special Performance Group) turbo verzija modela nama poznatijeg kao Aero.
Pretpostavljamo da Gilbert nije „gazio“ svoj Saab, mada je par puta imao bliske susrete s jelenima na putu. Do 2006. prešao je 1.611.570 kilometara, pre nego što je donirao automobil Automobilskom muzeju u Viskonsinu blizu Milvokija, gde i sada može da se vidi. Nakon toga mu je Saab poklonio 9-5 Aero iz 2007.
Mercedes-Benz 250SE (1966.)
Nije uobičajeno da kupite automobil koji je već prešao 1.600.000 kilometara, a upravo je to Ben Klopot uradio s Mercedes-Benz 250SE kupeom. Prvobitni vlasnik je već prevalio milion kilometara, da bi nakon njegove smrti 1992., porodica na „konto“ dodala još 600.000.
Klopot, agent za nekretnine iz Los Anđelesa, koristio je ovo vozilo u istom duhu, pažljivo ga održavajući i dodavajući preko 50.000 kilometara godišnje. Mercedes M129 motor je fabrički, mada je prošao kroz reparacije nekoliko puta. Do danas je prešao 2 miliona kilometara. Klopotova tajna dugovečnosti? „Sve što se pokvari momentalno popravite.“
Mercedes-Benz 280SE (1970.)
Džordž i Lustela Košel iz Orindž Kauntija u Kaliforniji, kupili su nov Mercedes 280 SE u Nemačkoj 1970. godine. Zatim su njime ukupno prevalili 1.639.922 kilometra, pre nego što su ga prodali nazad Mercedesu, da bi bio izložen na Salonu automobila u Detroitu 2005.
Mercedes izdaje sertifikate velike kilometraže vlasnicima koji su prešli više od 250.000 kilometara, s tim što specijalna nagrada ide onima koji dođu do barijere od milion milja (1.600.000 kilometara). Aktuelni „mercedesovski“ šampion je taksi vozač iz Atine, Gregorios Sahinidis, koji je svojim 240D iz 1976. prešao 4,5 miliona kilometara, doduše s četiri motora.
Porsche 356C (1964.)
Otac Gaja Njumarka, kupio je ovaj nekoliko meseci star 356 iz kasnije serije, da bi ga poklonio sinu kada je ovaj diplomirao.
Čovek iz San Pedra u Kaliforniji je koristio ovaj Porsche na svakodnevnom planu, da bi 1.600.000 pređenih kilometara dostigao 2016. Četvorocilindarski, vazdušno hlađeni bokser motor je tri puta repariran.
Toyota Tundra (2007.)
Vozač dostavnog vozila, Viktor Šepard, kupio je Toyota Tundra kamionet kao nov 2007., prevalivši u njemu 1.641.740. kilometara, pre nego što ga je (nevoljno) predao Toyoti 2016. Kompanija je rastavila vozilo radi inspekcije, a Šepard je zauzvrat dobio novu Tundru.
Toyota Tundra (2007.)
Aron Morvant, prijatelj Viktora Šeparda, 2019. je takođe dostigao 1.600.000 kilometara u još jednoj Tundri iz 2007. Na Šepardov savet, servisirao je vozilo u Greg LeBlanc Toyota servisnom centru u Houmi u Luizijani, koji je jedini u svetu koji je „odnegovao“ dve „milionske“ Tundre.
Volvo 740 GLE (1988.)
Čovek iz Kalifornije, Vik Dres, unapred je razmišljao o prevaljivanju milion milja kada je kupio novi Volvo 740 GLE 1988. godine. Putovanja tamo i nazad od preko 257 kilometara svakog radnog dana tokom 17 godina, bila su od velike pomoći. Iako je prešao na novi posao mnogo bliže kući 2005., konačno je ostvario cilj 2014.
Volvo 1800S (1966.)
Svi smo znali za pokojnog Irva Gordona i njegov Volvo 1800S. Ovaj učitelj je kupio svoj automobil u Volvovilu u Hantingtonu (država Njujork), u petak veče u junu davne 1966. godine, vrativši ga na zakazani pregled sledećeg ponedeljka.
Po prvi put se u Ginisovoj knjizi rekorda našao 1998. s pređenih 2.720.000 kilometara, da bi na Aljasci septembra 2013. probio barijeru od 3 miliona milja (4,8 miliona kilometara). Gordon je preminuo u 78. godini života novembra 2018., ukupno prevalivši svojim automobilom 5.150.000 kilometara. Za sve to vreme, Volvo 1800S je prošao kroz samo dve reparacije motora i dva farbanja karoserije.
Chevrolet Silverado (2006.)
Kasniji Silverado, 3500 HD, opremljen GM-ovim Duramax dizel motorom, došao je do 1.600.000 kilometara za samo šest godina, što znači da je godišnje prelazio čak 267.000 kilometara. Zašto? Pa, njegovi vlasnici su Hju i Tami Penington, a oni se bave isporukom prikolica, nekada dugačkih i 12 metara, automobilskim salonima širom Severne Amerike.
Intervjuisana kada je kamionet dostigao milion milja, Tami je procenila da ona i njen muž voze do 1.120 kilometara dnevno, bilo poslovno bilo zbog odlaska na odmor.
Dodge Ram 2500 (2007.)
Poput prethodno spomenutih Peningtonovih, i Donald Džensen isporučuje prikolice svojim Dodge Ramom, koji je, kao i verzija Dena Edelmana, pogonjen 5,9-litarskim Cumminsovim dizelašem. Dostigao je milion milja 2013., a do aprila 2019., prešao je čitavih 2,7 miliona kilometara.
Ovde se radi o poroceni, mada je prilično pouzdana. Problem je u tome što je na ovom Dodgeu kilometar sat morao dva puta da se zameni. Drugim rečima, najmanje pouzdan deo na kamionetu je onaj koji pokazuje koliko je zapravo samo vozilo pouzdano.
Vrele Gume
Izvor: Autocar
3 Komentara
Comments are closed.
[…] par Accorda koji su prešli više od milion milja i NSX-a koji je prešao neverovatnu kilometražu za jedan superautomobil, evo jedne Honde koja se […]
[…] Članak o automobilima koji su s istim motorom prevalili preko 1.600.000 kilometara, možete pročitati OVDE. […]
[…] Članak o automobilima koji su s istim motorom prevalili preko 1.600.000 kilometara, možete pročitati OVDE. […]