SUV/krosoveri su možda preuzeli evropsko tržište i veći deo svetskog, ali to nije sprečilo jedan Mercedes da lansira drugu generaciju B klase.
BMW takođe smatra da ima prostora i dovoljne potražnje kupaca za premijum monovolumen u vidu nove serije 2 Active Tourer, koja je prošla kroz prilično radikalne izmene po pitanju dizajna.
Kompaktni luksuzni monovolumen dobija (pre)naglašenu masku hladnjaka koja šalje izvesnu „X7“ poruku, dok s obe strane počivaju elegantniji LED farovi, opciono dostupni u adaptivnom matričnom izdanju. Profil otkriva nove „fensi“ ručke vrata i niže bočne retrovizore, dok prečnik točkova varira od 16 do 19 cola. Pozadi, završetak izduvne cevi je integrisan ispod odbojnika, što obezbeđuje čistiju formu, dok su kućišta zadnjih svetala tanja i modernijeg izgleda.
U poređenju s prethodnikom, druga generacija je 32 milimetra duža (4.386 mm) i 24 milimetra šira (1.824), dok je međuosovinsko rastojanje ostalo isto (2.670 mm). Visina iznosi 1.576 milimetara, dok je trag točkova proširen za 25 milimetara (1.586 mm napred/1.586 mm pozadi). Unapređene proporcije, pored aktivnih aerodinamičkih komponenti kao što su podesiva krilca u gornjoj i donjoj masci, doprineli su spuštanju koeficijenta otpora vazduha na 0,26.
Enterijer je u potpunosti redizajniran u cilju usvajanja iDrive 8 operativnog sistema, sada s 10,25-inčnim digitalnim displejem ispred vozača i 10,7-inčnim ekranom info-zabavnog sistema. Produženi centralni naslon za ruke uključuje start/stop i dugme za aktiviranje sva četiri pokazivača pravca, uz sićušnu ručicu automatskog menjača, elektronsku parkirnu kočnicu i rotacionu jedinicu za pojačavanje zvuka. Armaturna tabla je uređena tako da ugosti „plutajuću“ konzolu, oslobađajući prostor ispod, koji sada može biti iskorišćen kao skladišni prostor.
Budući da je reč o monovolumenu, sve se vrti oko praktičnosti. Zadnja sedišta se mogu pomeriti napred za do 13 centimetara, a nasloni se mogu sklopiti u odnosu 40:20: 40, s tim što je zapremina prtljažnika u rasponu od 470 do 1.455 litara. Zadnja vrata koja se otvaraju i zatvaraju uz pomoć elektromotora, deo su standardne opreme, kao što je to dvozonski klima uređaja. Za dodatnu sumu, kupci se mogu odlučiti za panoramski krov, Harman Kardon audio uređaj i elektro-izvlačeću kuku za prilolicu.
Što se tiče motora, ponuda startuje s 218i modelom, koji ispod haube poseduje 1,5-litarski turbomotor sa 136 ks. Do 100 km/h ubrzava za devet sekundi, a maksimalno može da pojuri do 214 km/h. Sledeći je 220i, u kojem je isti 1,5-litarski trocilindraš „usviran“ na 170 ks i 280 Nm, što sprint do „stotke“ spušta na 8,1 sekundu a maksimalnu brzinu povećava na 221 km/h.
Četvorocilindraš zapremine 2,0 litra, prepoznatljiv po oznaci 223i, isporučuje 218 konja i 360 Nm. Ovaj model iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za sedam sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 241 km/h.
BMW je jedan od retkih koji su i dalje ostali verni dizelu. Naime, 218d je u ponudi s 2,0-litarskim agregatom koji raspolae sa 150 ks i 360 Nm. Sprint do „stotke“ obavlja za 8,8 sekundi i nastavlja do maksimalnih 220 km/h.
U sva četiri slučaja snaga se šalje na prednje točkove preko sedmostepenog automatskog menjača s dvostrukom spojnicom. Prodaja u Evropi startuje od februara 2020. Nekoliko meseci kasnije, ponuda serije 2 Active Tourer će uključiti dva „plug-in“ hibridna modela.
Vrele Gume