Startap sa sedištem u Kaliforniji, Lucid, započeo je proizvodnju Aira, performantne električne limuzine, čija najsnažnija verzija isporučuje 1080 ks, uz maksimalnu autonomiju preko 800 kilometara.
Prvi primerci koji silaze s proizvodnih linija su iz Dream Edition ograničene serije, a kupcima će biti isporučeni krajem oktobra. Zatim će uslediti Grand Touring, Touring i Air Pure varijante, s tim što Lucid tvrdi da je do sada primio 13.000 porudžbina.
Debitantski model se reklamira kao „najaerodinamičniji luksuzni automobil na svetu“, koeficijenta otpora vazduha od samo 0,21, što je 0,01 manje u odnosu na novu Mercedes-Benz S klasu. Međutim, ovde se zaboravilo na Mercedes-Benz EQS 450+ s koeficijentom 0,20, kao i na Nio ET7 i novu verziju Tesle Modela S, čiji koeficijent otpora vazduha iznosi 0,208.
S nelimitiranom maksimalnom brzinom od 378 km/h, biće najbrži serijski automobil u prodaji (naravno ne računajući hiperautomobile). Lucid kaže da je Air sposoban da četvrt milje pređe za 9,9 sekundi.
Air će biti dostupan u četiri nivoa opreme. Standardna verzija će moći da se priušti za 52.100 dolara, uključujući takse (u SAD). Pogoni je jedan motor s 400 ks, koji snagu šalje na zadnje točkove. Nominalna autonomija mu iznosi 386 kilometara, uz pomoć paketa baterija od 75 kWh koji proizvodi Samsung.
Touring povećava snagu na 620 konja i proširuje autonomiju na 653 kilometra (87.500 dolara), dok Grand Touring isporučuje 800 ks i sposoban je uz jedno punjenje da prevali 830 kilometara (131.500 evra).
Maksimalnih 1.080 ks je rezervisano za Dream Edition s pogonom na sve točkove, koji košta 161.500 dolara. Do 100 km/h ubrzava za 2,5 sekundi. Međutim, sve to dolazi uz vrhunski luksuz, s enterijerom presvučenim kožom i drvetom eukaliptusa. Točkovi su takođe impresivni, prečnika 21 cola. Biće isporučeno ukupno 520 primeraka ovog modela, čija nominalna autonomija iznosi 830 kilometara.
Sve varijante će moći da dopune baterije za vožnju do 482 kilometra za samo 20 minuta preko brzog DC punjača, što Air čini „električnim vozilom koje raspolaže najbržim punjenjem do sada“.
Dobre su vesti da serijska verzija u najvećoj meri nije izmenjena u odnosu na futuristički prototip prvobitno predstavljen 2016.
Aerodinamička efikasnost je potpomognuta Airovom dugačkom, niskom, zakrivljenom siluetom i kratkim prepustima, dok je kabina dizajnirana tako da pruži prozračan i osvetljen ambijent, s tankim stubovima prozora i staklenim krovom. Pet sedišta su standardna, s tim što zadnja klupa opciono može biti zamenjena verzijom s dve „direktorske“ fotelje.
Kreiran s akcentom na prostranosti, enterijerom dominira 34-inčni zakrivljen ekran, koji stvara impresiju kao da pluta iznad armaturne table, nudeći 5k kvalitet displeja, što je daleko više u odnosu na konvencionalni info-zabavni sistem. „Pilot panel“ ekran osetljiv na dodir počiva nadohvat ruke vozača, pružajući mu kontrolu nad izvesnim sistemima i funkcijama.
Ipak, nisu sve kontrolne jedinice digitalne; fizički dugmići se koriste za funkcije na volanu i kontrolu klima uređaja. Lucid je sarađivao s Amazonom u cilju implementacije Alexa softvera za prepoznavanje glasa, što može da se iskoristi za navigaciju, telefonske pozive, strimovanje muzike i „smart home“ kontrolu.
Air počiva na Lucidovoj sopstvenoj Electric Advanced Platformi (LEAP), koja minimizuje upliv pogonskog sistema u kabinu, omogućavajući ujedno veći kabinski prostor. Ova arhitektura takođe čini osnovu za budući SUV model, koji će verovatno deliti većinu Airove mehanike.
Vazdušno ogibljenje s regenerativnom tehnologijom rada ventila, navodno pruža vodeći kvalitet vožnje u segmentu.
Lucid tvrdi da je Airov napredni sistem vozačke asistencije (ADAS) „prvi svoje vrste“. Sastoji se od 32 individualna senzora, vizuelnog, radarskog i ultrasoničnog tipa. Lidar senzor visoke rezolucije i napredni softver za mapiranje visoke definicije nudi nivo 2 i nivo 3 autonomne funkcionalnosti.
Air je Lucidov prvenac na tržištu električnih automobila. Šef kompanije, Piter Roulinson, koji je prethodno vršio funkciju glavnog inženjera za Tesla Model S, pozdravio je novajliju kao „vodeći automobil za čitavu industriju, primerak koji demonstrira da je napredak moguć postavljanjem novih granica u oblasti tehnologije i performansi električnih automobila.“
Derek Dženkins, potpredsednik Lucidovog sektora za dizajn, rekao je: „Kada smo se uputili na ovo putovanje i upustili u razvoj našeg prvog vozila, Lucid Aira, odbili smo da pravimo bilo kakve kompromise. U ranoj fazi smo odlučili da ćemo težiti maksimizaciji performansi, inovacija i luksuza.
„Rezultat se ogleda u kreiranju najbolje automobila na svetu, a brojke jednostavno govore za sebe.“
Lansiran inicijalno u SAD, Air je sada dostupan za porudžbinu u odabranim evropskim zemljama i Bliskom Istoku.
Vrele Gume
2 Komentara
Comments are closed.
[…] Teslini fanovi su iznenada postali „hejteri“ Lucida, kada je ovaj konkurent Tesle uspeo da predstavi zaista luksuzni EV, superiorniji od svega što […]
[…] Teslini fanovi su iznenada postali „hejteri“ Lucida, kada je ovaj konkurent Tesle uspeo da predstavi zaista luksuzni EV, superiorniji od svega što […]