AktuelnoOnline plusPRVesti

10 automobila kojima s vremenom raste cena

10 automobila
29.5KPregleda

Deset automobila koje ne biste trebali da prodate zbog uvećanja njihove vrednosti

 

Kupiti jeftino, prodati što skuplje! Ovo je životni moto svih preprodavaca, agenta za nekretninte, kao i dilera automobila.

 

Tržište polovnih automobila funkcioniše na gotovo isti način. Kupovina automobila kao investicije za buduću prodaju i zaradu nije redak slučaj. Međutim, biti kolekcionar luksiznih automobila zahteva dosta ulaganja i ne tako jeftine troškove prenosa. Takođe, poznavanje ovih retkih modela automobila, njihove istorije i performansi neophodno je za ovakav poduhvat.

 

Eksperti koji rade u registru za podatke istorije vozila u aplikaciji carVertical analizirali su evropsko tržište automobila i pripremili su 10 automobila kojima cena raste što su stariji. Oni su koristili podatke iz carVertical baze koja sadrži hiljade izveštaja o istoriji automobila, sve u cilju da istraže statističke podatke o određenim modelima.

 

Ovo je finalna lista:

 

10 automobila

 

Alfa Romeo GTV (1993 – 2004)

Specijalisti za dizajn u Alfa Romeo timu, koji su oduvek favorizovali odvažne i autentične odluke, rekonstruisali su svoj pristup dizajna kada je u pitanju Alfa Romeo GTV.

 

Kao i većina kupe vozila u to vreme, Alfa Romeo GTV je bio dostupan sa 4 ili 6-cilindričnim motorom na benzin. Bez obzira što se njihov 4-cilindrični motor pokazao kao brz i agilan, ipak je fantastična Busso verzija sa 6 cilindra bila vredniji izbor.

 

Alfa Romeo je ukinula GTV 2005., kada je zamenjen novom Brerom. Džeremi Klarkson je 1998. opisao GTV kao „jedan od najboljih sportskih automobila svog vremena“, mada to nije bilo podržano sa svega 41.700 isporuka tokom proizvodnje koja je trajala više od 10 godina.

 

Motor, koji je ustvari predstavljao keca u rukavu Alfa Romea, je ponajviše zaslužan za značajno povećanje cene Alfa Romeo GTV modela. Ipak kao i svi ostali italijanski automobili, vrednost ove Alfe ne napreduje istim rastom kao neki i nemački modeli. Dobro održavani primeri ovog automobila se danas cene i do 30,000.

 

Zanimljivo da je, i pored rasta cene s godinama, prema izveštajima o istoriji automobila sa carVertical platforme, čak je 29% Alfa Romeo GTV modela imalo određene defekte koji mogu da utiču na rad automobila.

 

Alfa Romeo GTV

 

Audi V8 (1988 – 1993)

Audi A8 je danas prepoznatljiv kao vrhunac tehnike i inžinjerstva u svojoj VW grupaciji. I pre pojave  osmice, Audi V8 je bio ponos ove kompanije.

 

Ovaj elegantni model  bio je dostupan samo sa V8 motorom koji je ujedno i dao ime ovom automobilu tada. Neki od najjačih modela su čak imali i šestostepeni sistem prenosa, veoma redak za to doba.

 

Audi V8 možda nije upečatljiv kao BMW Serije 7, niti luksuzan kao Mercedes S Klasa, ali je definitivno poseban zbog drugih stvari. On je postavio temelje današnje kompanije koja važi za premijum brend i vrhunskog proizvođač automobila, dostojnog rivala BMW i Mercedes-Benz kompanijama. Uz sve to, Audi V8 je mnogo ređi nego bilo koji njegov suparnik i zato nema nikakvog iznenađenja da se cena ovog automobila samo povećava s godinama.

 

Prema izveštajima o istoriji  automobila sa carVertical platforme, 9% automobila ovog modela imaju neku manu. Oko 18% ovih modela podleglo je vraćenoj kilometraži.

 

 

BMW 540i (1992 – 1996)

Serija 5 kompanije BMW je decenijama bila oličije klase i luksuza. Ipak, E34 generacija uspela je da se dokopa neke zlatne sredine između starijih modela i malo skupljih E28 i E39 koji su doživeli krizu srednjih godina.

 

Varijanta motora sa 8 cilindra je bila dostupna samo nekoliko godina. Kao rezultat toga, baš je ređe videti ovaj model u Evropi i Americi nego BMW M5. Pored toga, snaga V8 motora je poprilično slična onoj koji nudi BMW M5.

 

 

Aspekt koji najviše oduševljava kod ovog modela je njegova pristupačnost. Dok je cena BMW M5 skočila do neba, 540i model je ostao manje više jeftin- Ali, i to će se uskoro promeniti.

 

Jaguar XK8 (1996 – 2006)

Jaguar XK8, koji je debitovao u devedestim, bio je dostupan u kupe ili kabriolet varijanti. Nudio je više različitih motora kao i mnogo komfornih pogodnosti kako bi ugodio većini vlasnika.

 

Jaguar XK8 je jedan od prvih zaista modernih Jaguara. To je naravno povisilo lestvicu kada su u pitanju kvalitet, tehnologija, ali i ostale vrednosti.

 

Ukoliko želite ovaj model, budite spremni da date između 15,000i 20,000 za dobro očuvan primerak. Sa druge strane, Jaguar XK-R, koji je napravljen za prave ljubitelje automobila, je još skuplji.

 

Ali, prema izveštajima o istoriji automobila sa carVertical platforme, 29% automobila ove vrste je imalo mane. Oko 18% imalo vraćenu kilometražu.

 

 

Land Rover Defender (Series I, Series II)

Land Rover nikada nije krio činjenicu da je prva generacija Defendera dizajnirana da bude višenamensko vozilo za one koji obrađuju zemlju.

 

Njegov jednostavan dizajn i mogućnost da premosti bilo koju prepreku su omogućili Land Rover Defenderu status veoma sposobnog terenca za bilo koju podlogu.

 

Danas, vrednost Serija I i Serija II je iznenađujuća za mnoge. Primera radi, ova SUV vozila koja su videla i loše i dobre dane  kreću se između 10,000€ i 15,000€, dok se ona koja su dobro očuvana sa minimalnim ulaganjima kreću oko 30,000€.

 

Prema izveštajima o istoriji  automobila sa carVertical platforme, 15% ima probleme, dok 2% ima lažiranu kilometražu.

 

Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 – 1996)

Mercedes je izbacio čak 2 miliona W124 modela na put, i to u relativno dugom periodu proizvodnje. Neki su završili svoj put na otpadu, dok ostali još pokazuju znake života. Dobro očuvani modeli vrede bogatsvo!

 

Naravno, najvredniji W124 model je poznat kao 500e ili E500 (u zavisnosti od godine proizvodnje). Ali, samo par koraka niže na lestvici, E300, E200, i E420 imaju dosta potencijala da postanu traženi modeli oko kojih će se kolekcionari otimati.

Analiza od strane carVertical izveštaja o istoriji automobila pokazuje da 14% ovih modela ima defekte. Procenjuje se da 5% E klasa iz devedesetih ima vraćenu kilometražu.

 

 

Saab 9000 CS Aero (1993 – 1997)

Ahilova peta švedske kompanije Volvo oduvek je bio sunarodnik Saab. Kod ovog modela je na prvom mestu stavljena bezbednost, a tek onda šarm i jačina odličnih turbo motora.

 

Saab 900 CS Aero pripada srednjoj kategoriji limuzina. Predstavljen u malo kasnijem procesu proizvodnje i oduvek je smatran kao najbolji model Saab 9000 serije. Ovaj model je bukvalno ’’tačka’’ na kraju rečenice u ovom konkretnom slučaju.

 

Saab 900 CS Aero je, kako i sami zaključujete, veoma redak primerak danas. Bez obzira na to što Saab nikad nije jasno rekao koliko je napravio ovih modela, ovaj konkretan model sigurno bi se pokazao kao dobra investicija.

 

Analiza od strane carVertical izveštaja o istoriji automobila pokazuje da svega 8% ovih automobila ima neki defekt.

 

Toyota Land Cruiser (J80, J100)

Toyota je oduvek puštala svoje automobile i njihove vlasnike da govore o kvalitetu, i do dana današnjeg, oni otvoreno kažu da je Toyota Land Cruiser jedan od najboljih SUV modela na svetu.

 

Pored toga što ova dva modela imaju isto ime, njihov sklop ima dosta tehničkih i tehnoloških razlika. J80 je uspeo da obezbedi jednostavnost u vožnji sa svakodnevnom funkcionalnošću. J100 je sa druge strane dosta luksuzniji, dizajniran za duga putovanja bez ikakvih problema.

 

Danas, specijalne pogodnosti ova dva automobila dozvoljavaju vlasnicima J80 i J100 da svoje automobile nude po izuzetno visokim cenama. Čak i oni primerci koji su videli „sve ćoškove sveta“ mogu da se cene oko 40,000€.

 

Analiza od strane carVertical izveštaja o istoriji automobila pokazuje da čak 36% automobila ovog modela ima defekte, dok je samo 8% podložno vraćenoj kilometraži.

 

Volkswagen Corrado VR6 (1991 – 1995)

Volkswagen je u proteklih par decenija narodu dao veliki broj automobila koji i nisu baš povoljna i dobra investicija. Ali, Volkswagen Corrado VR6 je definitivno izuzetak.

 

Sa veoma autentičnim izgledom, posebnim motorom, i odlično izbalansiranim sistemom za suspenziju, ovaj model će vas naterati da se zapitate zašto ga nisu više kupovali devedestih.

 

Volkswagen Corrado nije bio ni blizu popularan kao Opel Calibra nekada, ali se to danas može smatrati prednošću za njegove retke vlasnike. Vrednost ove 6-cilindrične verzije počela je da raste tek u proteklih par godina, tako da se očekuje da će se ovaj trend nastaviti.

 

Analiza od strane carVertical izveštaja o istoriji automobila pokazuje da 14% ovog modela ima defekte, dok se 5% pokazalo sa lažnom kilometražom.

 

 

Volvo 740 Turbo (1986 – 1990)

Osamdesetih godina, Volvo 740 je bio dokaz da se bezbedan porodični automobil može voziti brzo skoro kao Porsche 924.

 

Fleksibilnost na putu i mogućnost prikagođavanja gotovo svim situacijama čine Volvo 740 Turbo model odličnim izborom koji vremenom dobija na ceni. Ovaj trend rasta cene ovog modela može se samo nastaviti u budućnosti.

 

Analiza od strane carVertical izveštaja o istoriji automobila pokazuje da čak 33% ovog modela ima neke defekte. Aplikacija beleži oko 8% ovih modela  sa vraćenom kilometražom.

 

 

Zaključak

Investiranje u retke automobile je još uvek koncept koji mnogi ne razumeju. Možda se čini kao rizik, ali sa dobrim poznavanjem automobila i tržišnih trendova ovaj posao može da donese veliku zaradu za kratko vreme.

 

Ukoliko biste hteli da kupite visoko cenjeni automobil kojem će cena rasti s godinama, računajući na podatke od carVerticala koje smo gore pomenuli, provera istorije automobila  definitivno je obavezna.

 

Ona se lagano može sprovesti putem korišćenja carVertial platforme. Samo sa brojem šasije i  registracije, kupci mogu da dobiju neophodne podatke o konkrenom automobilu i procene da li je vredan investicije ili ne.

 

2 Komentara

  1. Неприкосновени модел свих времена иако не спада у ову групу због годишта је Ауди Q5 наравно са 6 цилиндара и 286 пс. По сигурности удобности и апсолутном квалитету ентеријера.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery