Na serijskim gumama – 8,58 sekundi na 402 metra!
Rimac Nevera je ne brz automobil, već „sumanuto“ brz. Već znamo da je „oduvao“ sportiste od BMW-a M5 do Ferrarija SF90 kada je reč o pravolinijskom ubrzanju. Sada je nadmašio i sebe na četvrt milje, i to na serijskim pneumaticima.
Hrvatski hiperautomobil se našao na čuvenoj Famoso „drag“ stazi u Kaliforniji, i naravno nije razočarao. Ukoliko želite odmah da vidite Neveru na delu, „skočite“ na 16. minut video klipa, ali naša preporuka je da gledate od početka, jer ima tu štošta zanimljivog da se vidi.
Naravno, ono što nas najviše interesuje je obaranje rekorda na četvrt milje u konkurenciji serijskih automobila. Sva tri pokušaja su obavljena na Michelin Pilot Sport 4S gumama, a prvi čak i nije uključio karakteristično „zagrevanje“ u oblaku dima. S hladnim pneumaticima, Nevera je prešla 402 metra za 8,74, s izlaznom brzinom od 266,34 km/h. Drugi pokušaj je uključio „spaljivanje“ guma, što je definitivno doprinelo boljem prijanjanju, jer je vreme popravljeno na 8,61 sekundu (izlazna brzina 268,76 km/h).
Rekordni pokušaj je bio treći. Zagrevanje pneumatika je nešto temeljnije odrađeno, a linija cilja je pređena za 8,58 sekundi, uz izlaznu brzinu od 269,56 km/h.
Treba spomenuti da, mada se u video klipu vide tri pokušaja, u oficijelnoj objavi Rimac kaže da je ukupno odrađeno 11 sprintova tokom dana.
„Ovo je bio naš prvi test na VHT (lepljivoj) površini, tako da nismo znali šta da očekujemo“, rekao je Miroslav Zrnčević, razvojni i test vozač Rimca. „U prvi mah smo ostvarivali rezultate ispod očekivanog, slabije od onih na običnim stazama u Evropi. Temperatura staze je bila 65 stepeni Celzijusa, tako da smo morali da izvršimo neka podešavanja. Naš sistem kontrole prijanjanja uči o površini staze prilikom svakog pokušaja i podešava obrtni moment na točkovima.“
Naravno, Nevera nije automobil za svakoga. Proizvodnja je ograničena na seriju od 150 primeraka, s tim što svaki košta oko 2 miliona dolara. To naravno znači da Neveru nećemo viđati često uživo.
„Nakon nekih podešavanja i drugačije strategije zagrevanja pneumatika, uspeli smo da ostvarimo bolje rezultate“, objasnio je Zrnčević. Bruks je pomogao sa svojim iskustvom, a mi smo postavili novi rekord u kategoriji serijskih automobila. Ipak, uvereni smo da Nevera može još bolje i da ćemo sa sticanjem iskustva ostvariti još bolje rezultate.“
Vrele Gume