AktuelnoVesti

Prosečna flotna potrošnja u SAD moraće da se svede na 4,5 l/100 km do 2026.

1.6KPregleda

Kao što znamo, Amerikanci su oduvek gajili potpuno drugačiju automobilsku filozofiju u odnosu na Evropljane. Dok je preko „velike bare“ V8 vodeća institucija, na Starom kontinentu su to kompaktni, štedljivi automobili.

 

Najzaslužniji za stavljanje V8 na pijedestal i masovnu proizvodnju je Cadillac, koji ga je plasirao 1914., da bi ranih 30-ih Ford lansirao „flathead“ V8 i učinio ga dostupnim širokim narodnim masama.

 

Mada V8 motori sa šipkom podizača ventila i dva bregasta vratila na glavi motora za sada ne idu nikuda, američki proizvođači će morati da ograniče njihovu dostupnost ili ih čak postepeno ukinu. EPA, Agencija za zaštitu životne sredine (koju je oformio Ričard Nikson), i Bajdenova administracija, predložili su nove standarde vezane za potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova, što uključuje flotnu prosečnu potrošnju od 4,5 litra na 100 kilometara do 2026.

 

Međutim, ukoliko malo detaljnije pogledamo stvari, pronaćićemo jedan TRX, koji „guta“ 19,6 litara na 100 kilometara po jednom od testnih ciklusa. S druge strane, najefikasniji Ram 1500 za 2021. je kamionet sa zadnjim pogonom i EcoDiesel V6 motorom, koji u proseku troši 9 litara na pređenih 100 kilometara, što je polovina onog što predlažu EPA i administracija američkog predsednika.

 

Dakle, ne čudi nimalo što proizvođači iz Detroita ulažu milijarde dolara u istraživanje i razvoj električnih vozila, jer u suprotnom bi tu sumu potrošili na penale. S tim u vezi, najdalje je otišao Ford, koji je ostvario prednost u odnosu na General Motors i Stellantis. Razlog se zove F-150 Lightning.

 

Ovom elektirčnom dvomotornom kamionetu, razvijenom pre svega za masovno tržište ne za hvalisanje, pridružiće se električne verzije Silverada, Sierre, GMC Hummera EV, kao i Ram 1500 EV. Ram srednje veličine se takođe pomalja na horizontu, verovatno Dakota, a sve su šanse da će koristiti STLA Frame platformu.

 

Po svemu sudeći, Amerikanci će morati polako da se pripremaju za „good bye“ moćnim benzinskim motorima kao što je HEMI V8 s kompresorom, koji se nalazi ispod hauba Hellcata i Ram 1500 TRX-a.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery