AktuelnoPredstavljamoVesti

Prvi ikada BMW iX

3.8KPregleda

Premijera modela BMW iX

 

Pored modela i4, BMW je prošle nedelje predstavio i potpuno električni prvi ikada model iX. 

 

BMW iX je spreman za serijsku proizvodnju i na puteve širom sveta trebalo bi da stigne početkom novembra 2021. Tehnološka perjanica BMW Grupe predstavlja spoj uživanja u vožnji bez lokalno prisutne emisije gasova, sportske okretnosti i radnog dometa uz karakter profilisan i posvećen održivosti. Svojim dizajnom i luksuznim prostranim enterijerom, BMW iX oslikava novi pristup konceptu SAV modela (Sports Activity Vehicle).

 

 

BMW iX će biti predstavljen u dve varijante, obe opremljene električnim sistemom pogona na svim točkovima, kombinovane snage 385 kW/523 KS u verziji BMW iX xDrive50 (kombinovana potrošnja električne energije prema WLTP ciklusu: 23.0 – 19.8 kWh/100 km; emisija CO2: 0 g/km) i 240 kW/326 KS u verziji BMW iX xDrive40 (kombinovana potrošnja električne energije prema WLTP ciklusu: 22.5 – 19.4 kWh/100 km; emisija CO2: 0 g/km).

 

Efikasna pogonska tehnologija uparena je s najnovijom tehnologijom baterija i, prema WLTP načinu obračuna, ostvaruje domet do 630 kilometara kod verzije BMW iX xDrive50 i do 425 kilometara kod modela BMW iX xDrive40.

 

 

Nešto kasnije biće predstavljen i model BMW iX M60 (kombinovana potrošnja električne energije prema WLTP ciklusu: 21.6 kWh/100 km [62 milja]; emisija CO2: 0 g/km) maksimalne izlazne snage od preko 440 kW/600 KS koji obećavaju neverovatan, sportski ugođaj i iskustvo u vožnji. Podaci koji se odnose na snagu motora i potrošnju energije za BMW iX M60 predstavljaju procenjene vrednosti na osnovu trenutne faze razvoja automobila.

 

Struktura karoserije, dizajnerski pristup i podešavanja šasije BMW-a iX savršen su spoj koji obezbeđuje izvanredan stepen udobnosti u vožnji sa sportskim karakteristikama. Aluminijumska konstrukcija svemirskog okvira i upotreba Carbon Cage plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (CFRP) na krovu, sa strane i pozadi, rezultat je inteligentne kombinacije materijala koja istovremeno povećava rigidnost i smanjuje težinu.

 

 

Optimizovana aerodinamička svojstva koja svojim doprinosom svode koeficijent otpora vazduha na „tričavih“ 0.25 takođe imaju pozitivan uticaj na sveukupnu efikasnost i još veći domet. Visokonaponska baterija smeštena je nisko, u donjem delu automobila i spušta težište, čime se kombinaciji sa ravnomernom raspodelom težine omogućava visok stepen okretnosti pri upravljanju. Zahvaljujući dobro uravnoteženim voznim karakteristikama, BMW iX ostavlja osećaj čvrstine i prijatnosti u vožnji, uz ogromnu dozu okretnosti.

 

 

Standardna tehnologija šasije za BMW iX sastoji se od prednje osovine s duplim viljuškama, zadnje multi-link osovine, amortizera povezanih sa električnim sistemom upravljanja i varijabilnom Servotronic funkcijom. Na listi opcionala se mogu naći i elektronski vazdušni amortizeri za obe osovine, sistem integralnog aktivnog upravljanja i sportske kočnice.

 

Kao alternativa standardnim laganim alu točkovima od 20 inča u ponudi su i točkovi od 21 i 22 inča iz kolekcije Air Performance Wheels. Na njih se mogu montirati pneumatici sa smanjenim koeficijentom buke, koji sadrže sloj pene u unutrašnjim slojevima gume kojim se unapređuje akustični komfor.

 

 

Električni sistem pogona na svim točkovima u BMW iX modelu prenosi tačno potrebnu količinu pogonskog momenta na prednje i zadnje točkove u svim situacijama u vožnji. Sistem inteligentne kontrole omogućava potpuno varijabilan prenos snage, od vrlo efikasnog čistog pogona na zadnje točkove do pogona na sve točkove kojim se obezbeđuje maksimalno prianjanje.

 

Tehnologija „near-actuator“ limitatora za kontrolu proklizavanja u tandemu sa sistemom pogona na svim točkovima, ugrađena je po prvi put kako bi dodatno unapredila stepen prianjanja i stabilnost prilikom upravljanja. Integrisana sa sistemom centrale motora, obezbeđuje izuzetno precizne i neverovatno brze korektivne informacije koje služe da količina snage isporučena do svakog točka bude savršena, bez obzira na teške uslove ili kvalitet podloge. BMW iX xDrive50 postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4.6 sekundi, dok BMW iX xDrive40 ostvari istu brzinu iz mirovanja za 6.1 sekundu.

 

 

Peta generacija BMW eDrive tehnologije ugrađene u BMW iX okupljena je oko pogonske jedinice u istom kućištu sa elektromotorom, elektronikom za prenos snage i menjačem. Ovako skladno integrisana postavka električnog pogonskog sistema ima pozitivan učinak i na kvalitet isporučene snage i na efikasnost, jer istovremeno na veoma ekonomičan način koristi instalacioni prostor u zoni između prednje i zadnje osovine.

 

Oba motora u BMW-u iX rade prema principu električno pobuđenog sinhronog motora, gde pobuđivanje rotora indukuje dovod električne energije, a ne fiksni trajni magneti. Na taj način im je omogućeno da svoj maksimalni obrtni moment odmah povuku i održe ga u izuzetno širokom rasponu broja obrtaja. Kombinovani obrtni moment dostiže 630 Nm kod modela BMW iX xDrive40 i još viših 765 Nm kod modela BMW iX xDrive50.

 

 

Adaptivni sistem rekuperacije daje svoj dodatni podsticaj efikasnosti i dometu BMW-a iX. Inteligentno povezano upravljanje pogonom znači da se intenzitet rekuperirane energije pri kočenju i aktivno kočenje mogu prilagoditi situaciji na drumu. Za to su zaslužni podaci iz navigacionog sistema sa senzorima koje koriste sistemi za asistenciju vozaču. Na primer, prilikom prilaska raskrsnici ili skretanju, stepen rekuperacije se može povećati kako bi se energija vratila u visokonaponsku bateriju, uz istovremeno iskorišćenje efekta usporavanja. U međuvremenu, na otvorenom putu funkcija krstarenja će preuzeti kontrolu rekuperacije, i omogućiti automobilu da se „oslobodi“ i ne troši pogonsku snagu kad god vozač skine nogu s papučice gasa.

 

 

 

Adaptivna rekuperacija je fabrički podešena, dok alternativno vozač može odabrati opcije „high, medium ili low Brake Energy Regeneration“ za sve situacije u vožnji navedene u BMW iDrive meniju. Najjače podešavanje rekuperacije automatski se aktivira u režimu vožnje označenim slovom B, koje za rezultat ima i karakteristike vožnje preko jedne papučice. Informacije o protoku energije mogu se pogledati na kontrolnom displeju bez obzira na odabrani režim vožnje. Funkcija za obuku u efikasnosti – Efficiency Trainer – nudi savete tokom vožnje koji će doneti još veći stepen ekonomičnosti, dok prikaz dometa jasno ilustruje uticaj ličnog stila vožnje na stepen napunjenosti i stanje visokonaponske baterije.

 

Peta generacija BMW eDrive tehnologije donosi visokonaponsku bateriju i vrhunsku tehnologiju baterijskih ćelija. Volumetrijska gustina energije na ćelijskom nivou povećana je za oko 40 posto u poređenju s visokonaponskom baterijom u modelu BMW-u i3 iz 2020. BMW iX xDrive50 je opremljen visokonaponskom baterijom sa neto energetskim sadržajem od 105.2 kWh (bruto energetski sadržaj iznosi: 111.5 kWh), dok baterijska jedinica za model BMW iX xDrive40 ima neto energetski sardžaj od 71 kWh (bruto energetski sadržaj: 76.6 kWh).

 

 

Standardna specifikacija BMW iX obuhvata i integrisani sistem grejanja i hlađenja za kabinu, zajedno s visokonaponskom baterijom i pogonskim sistemom koji radi s izuzetno efikasnom funkcijom toplotne pumpe. Anticipativno upravljanje toplotom omogućava da radna temperatura visokonaponske baterije uvek bude optimalna za potrebe brzog i efikasnog punjenja pred predviđeno zaustavljanje na stanici za brzo punjenje.

 

Kombinovana punjačka jedinica (CCU) u modelu BMW iX dizajnirana je da obezbedi veoma visok stepen fleksibilnosti prilikom punjenja. Naizmenična struja se može iskoristiti do nivoa od 200 kW (BMW iX xDrive50) ili 150 kW (BMW iX xDrive40). Na taj način je omogućeno da se stepen napunjenosti baterije poveća sa 10 na 80 procenata i to za nekih 35 minuta kod modela BMW iX xDrive50 ili za 31 minut kod modela BMW iX xDrive40. Štaviše, domet se može povećati za čitavih 150 kilometara kod modela BMW iX xDrive50 i za više od 95 kilometara kod modela BMW iX xDrive40 i to za samo deset minuta ako su priključeni na brzu stanicu za punjenje na naizmeničnu struju sa nivoa napunjenosti od 10 procenata.

 

 

Nova generacija displeja i operativnog sistema iDrive koji je debitovao u BMW-u iX proširuje interakciju između vozača i vozila. Zasniva se na novom BMW operativnom sistemu 8, a dizajniran je s jasnim fokusom na rad ekrana osetljivog na dodir na zakrivljenom displeju (BMW Curved Display) i verbalnu komunikaciju s BMW inteligentnim personalnim asistentom, koji je takođe unapređen. BMW Curved displej predstavlja potpuno digitalizovanu grupu displeja koju formiraju informativni displej od 12.3 inča i kontroni displej sa ekranom dijagonale od 14.9 inča smeštenim zajedno iza staklene površine koja je zakrivljena prema vozaču. Digitalni personalni asistantet se sada može pohvaliti novi mogućnostima i potpuno novom grafikom koja se koristi tokom komunikacije sa vozačem i putnicima u vozilu.

 

 

Novi paket tehnologija u modelima sa oznakom BMW iX nudi značajan potencijal i napredak u razvoju automatizovanih funkcija vožnje i parkiranja, sa velikim izgledima za srednjoročnu funkcionalnost 3. nivoa. Nova generacija senzora, novi softverski paket i moćna kompjuterska platforma osnov su za izuzetno inteligentno okruženje. Pet kamera, pet radarskih senzora i 12 ultrazvučnih senzora koristi se za nadzor okoline vozila.

 

BMW iX stiže opremljen najkompletnijim paketom standardnih sistema za asistenciju koji su do sada viđeni na BMW-u, i uz mnoštvo inovacija. Primera radi, sistem upozorenja na čeoni sudar sada uočava nadolazeći saobraćaj pri skretanju ulevo (u zemljama u kojima vozila voze zdesna), kao i bicikliste i pešake pri skretanju udesno. Dostupnost opcionog sistema asistencije za kontrolu upravljanja i kontrolu trake (Steering and Lane Control Assistant) znatno je proširena, a opcioni sistem Aktivnog tempomata (Active Cruise Control) sa funkcijom Stop&Go donosi znatno unapređenje u podešavanju razdaljine u vožnji.

 

 

Funkcije upozorenja prilikom napuštanja vozila upozorava na prisustvo biciklista ili pešaka u zoni oko vozila pre otvaranja vrata, kao i funkcija snimanja pokušaja obijanja (Remote Theft Recorder) predstavljaju nove pogodnosti. U okviru standardnih paketa opreme, na spisku za BMW iX nalazi se i sistem za asistenciju pri parkiranju (Parking Assistant) sa funkcijom asistencije pri vožnji u rikverc potpomognuta kamerom za vožnju u rikverc.

 

Inovativni, pionirski karakter BMW iX odlikuje jasno strukturirani i svedeni dizajnerski jezik, ima impozantan oblika karoserije i „mišićave“ SAV proporcije, dok njegovi precizno izrađeni detalji stvaraju doživljaj naprednog luksuza. Neverovatne odlike dizajna uključuju gotovo potpuno ušuškanu BMW-ovu bubrežastu masku hladnjaka, čija je površina proizvod inovativnih proizvodnih tehnika, a sadrži i senzore kamere i radara.

 

 

BMW iX je veoma precizno dizajniran, kako spolja, tako i iznutra. Njegova unutrašnjost stvorena je da obezbedi vrhunski kvalitet i osećaj ugodnosti. Ogroman prostor i najnovija generacija sedišta s integrisanim naslonima za glavu daju poseban ton luksuznom ambijentu. Činjenica da centralnog tunela više nema stvara dodatni prostor za noge i dovoljno mesta za skladištenja za sve potrebe kao i centralnu konzolu dizajniranu u stilu komada nameštaja vrhunskog kvaliteta.

 

Instrument tabla s posebnim elementima i aktivnim kinestetičkim inputom, preklopnim prekidačem za odabir stepena prenosa daje jedan poseban, veoma moderan ton i izgled. Osim zakrivljenog BMW displeja, heksagoni upravljač i beskonačni projektor za integraciju opcionog Head-Up displeja daju posebnu notu fokusiranom uživanju u vožnji. Na raspolaganju vam je i ponuda tri vrste unutrašnjih završnih obloga za individualizaciju enterijera.

 

Automatski klima uređaj u modelima sa oznakom BMW iX stiže sa filterom od nanovlakana za prečišćavanje vazduha i novim komandama osetljivim na dodir. Sistem inteligentno kombinuje unutrašnju ventilaciju i grejanje svih površina, sedišta i upravljača kako bi se maksimalno pojačao prijatan osećaj. Opcioni sistem zvučnika Bowers & Wilkins Diamond Surround sa zvučnicima integrisanim izvan vidokruga u naslonima za glavu i 4D audio funkcijom pomoću bas „drmanja“ na prednjim sedištima, obećava vrhunsko audio iskustvo.

 

 

Pored sistema za akustičku zaštitu pešaka, BMW iX donosi i posebno komponovan zvuk u vožnji, koji daje svoj puni doprinos sveukupnom užitku tako što obezbeđuje autentičan odziv prilikom pritiska na papučicu gasa i ubrzavanje. Električna funkcija BMW IconicSounds u okviru standardnog paketa opreme donosi nove varijante i zvuke u svoj repertoar, nastale u saradnji sa čuvenim filmskim kompozitorom Hansom Cimerom.

 

Za proizvodnju u pogonu BMW Group u Dingolfingu koristi se isključivo zelena energija, upotreba sirovina je strogo kontrolisana a udeo prirodnih i recikliranih materijala je visok.

 

 

Pogon BMW Group u Dingolfingu biće zadužen za proizvodnju modela BMW iX. I vozilo i baterije će se proizvoditi zahvaljujući zelenoj energiji. BMW Group nabavlja kobalt i litijum koji su potrebni za visokonaponske baterije iz kontrolisanih izvora u Australiji i Maroku i dostavlja ih proizvođačima baterijskih ćelija. Načelo dizajna električnih motora omogućava izbegavanje upotrebe retkih prirodnih metala u rotorima pogonskog sistema. Uz to, kompanija nabavlja aluminijum koji se proizvedi zahvaljujući energiji dobijenoj iz solarnih postrojenja.

 

Izuzetno visok udeo sekundarnog aluminijuma iznova upotrebljene plastike takođe doprinosi proizvodnji modela sa oznakom BMW iX kojom se štede prirodni resursi. U unutrašnjosti se koristi drvo sa FSC sertifikatom, koža potamnjena ekstraktima lišća masline i drugi prirodni materijali. Među sirovinama korišćenim za podne obloge i prostirke nalaze se i reciklirane ribarske mreže.

 

 

2 Komentara

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery