AktuelnoEco GreenVesti

Fordov prvi krosover na Volkswagenovoj platformi će imati američki „šmek“

1.37KPregleda

Ovde je reč o značajnom povezivanju Forda i Volkswagena na planu proizvodnje automobila, što bi trebalo da donese plodove 2023., kada američka kompanija započinje evropsku električnu ofanzivu s novim krosoverom, koji će biti pozicioniran ispod Mustanga Mach-E.

 

U skladu s ambicijom „plavog ovala“ da u potpunosti elektrifikuje svoju evropsku ponudu do 2030., novi krosover će biti prvi električni model koji će se sklapati u Electrification Centreu u Kelnu, vrednom milijardu dolara. Biće proizvođen pored Fieste, koja svoj životni ciklus završava 2024. ili 2025., kada će je vrlo verovatno zameniti novi električni krosover.

 

Novajlija će ujedno biti prvi Ford koji će koristiti MEB EV platformu VW grupe, što je deo dugoročnog strateškog partnerstva između dve firme. Saradnja će rezultirati time što će Ford proizvoditi komercijalna vozila za nemačku marku.

 

 

Novi Ford će brojne komponente deliti s Volkswagenovim ID.4 krosoverom, ne toliko s ID.3, koji utabava put za gamu sastavljenu od širokog spektra kapaciteta baterija, izlazne snage i pogonskih postavki.

 

Fordov krosover, koji će oficijelno biti predstavljen u prvoj polovini 2022., pre lansiranja na tržište 2023., usvojiće siluetu sličnu onoj koja krasi „rođaka“ iz Cvikaua. To znači da će napraviti značajan otklon od Mach-E perjanice u dizajnerskom smislu.

 

Šef Ford of Europe, Stjuart Rauli, nedavno je obelodanio da će iskoristiti Fordovo američko nasleđe kao tačku diferencijacije u odnosu na konkurenciju, što će verovatno uticati na stajling novog elektromobila.

 

Ford tek treba da potvrdi da li će koristiti neko istorijsko ime za novi model, kao što je to uradio s Pumom, Mache-E i Broncom. Oživljavanje naziva „Mondeo“ u ovom slučaju nije verovatno.

 

Takođe, ukoliko dođe do performantnih varijanti, koje će biti u bliskim „rodbinskim vezama“ s ID.4 GTX, neće biti korišćene tradicionalne Fordove oznake poput „ST“ ili „RS“.

 

Što se unutrašnjosti tiče, ona će pretrpeti snažan uticaj nedavno predstavljenog Evosa za kinesko tržište, za koji se smatralo da će zameniti Mondeo u Evropi.

 

Ovaj model krasi 4K displej dijagonale 1,1 metra, koji se pruža preko armaturne table, što znači da je odbačeno konvencionalno rešenje, ali i ono u Mach-E u stilu tableta. Ford naravno želi da u potpunosti transformiše digitalnu konektivnost u saradnji s Googleom na planu veštačke inteligencije.

 

 

Od 2023., sva Fordova vozila će biti opremljena info-zabavnim sistemom baziranom na Androidu, a krosover iz Kelna će biti među prvim koji će ga posedovati.

 

Na planu pogonskih sklopova, novi Ford će ispratiti ID.4, što znači da će biti u ponudi sa zadnjim i pogonom na sve točkove, i snagom u rasponu od 148 do 204 ks kod standardnih modela. Na vrhu „lanca ishrane“ bi mogao da se nađe primerak s 300 konja i „GT“ oznakom.

 

Litijum-jonska baterija od 52 kWh će obezbediti domet od neka 342 kilometra i ponuditi brzo punjenje do 100 kW, dok će opciona jedinica od 77 kWh proširiti autonomiju na više od 482 kilometra i podići kapacitet punjenja na 125 kW.

 

Ford planira da isporuči više od 600.000 električnih automobila na MEB platformi između 2023. i 2029., ne krijući da postoji potencijal za drugi, pa čak i treći model baziran na Volkswagenovoj arhitekturi.

 

Šef nemačkog konglomerata, Herbert Dis, prethodno je sugerisao da bi drugi model mogao „gotovo da udvostruči“ snabdevanje MEB komponentama kada je o Fordu reč, ciljajući na održavanje fokusa na masovno tržište i pristupačnost.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery