Nakon čekanja dugog pet godina između prve i druge MotoGP pobede, Džek Miler ostvario još jednu, drugu uzastopnu na Le Manu, gde se vozilo po suvoj, vlažnoj, a zatim ponovo suvoj stazi.
Australijanac se na taj način pridružio Fabiju Kvartararu kao drugi dvostruki pobednik u dosadašnjem delu šampionata.
Miler je na najbolji način iskontrolisao varljive uslove kada su vozači započeli trku na Circuit de la Sarthe, da bi kiša počela da pada posle četiri kruga.
Vozač Ducatija, koji je koristio takozvani „holeshot“ uređaj, nakon što je rekao početkom vikenda da to verovatno neće biti slučaj, preuzeo je vođstvo na startu ispred Meaverika Vinjalesa, koji se vratio na vodeću poziciju u drugom krugu.
Međutim, kako je kiša počela da natapa stazu, Vinjales je imao teškoća i skliznuo je u poretku, dok su ga u međuvremenu pretekli Fabio Kvartararo, Aleks Rins i Mark Markez.
Dok su se vozači ulazili u pit lejn u šestom krugu, Mark Markez je bio ubedljivo najbrži na stazi pretekavši Rinsa, dok je Miler otišao preširoko i završio u šljunku, ipak ostavši na moćnom Desmosediciju.
Markez je ušao u boks uz lidera trke, Kvartarara, ali je na stazu izašao prvi nakon poslovično briljantne zamene motocikla.
Rins je takođe pretekao Francuza u pit lejnu, koji je greškom krenuo da preuzme Vinjalesov motocikl. Međutim, vozač Suzukija, koji je imao odlične izglede za pobedu da je staza ostala suva, odmah je izleteo prilikom skretanja udesno u Dunlop šikani.
To znači da se Markez našao na čelu ispred Kvartarara, ujedno počevši da gradi razliku u odnosu na vozača Yamahe.
U ovim trenucima, Španac je podsećao na onog starog, koji je pobeđivao vodeći od samog starta do cilja, demonstriravši ponovo svoj raskošni talenat. Jednostavno, bio je nedodirljiv na vlažnoj stazi. Međutim, verovatno iz prevelike želje za pobedom, pao je u poslednjoj krivini dok je bio vodeći, nakon što je protekla četvrtina trke. Ipak, uspeo je da ustane i nastavi vožnju, baš kao i Rins.
Miler je profitirao na padovima Rinsa i Markeza došavši do drugog mesta, ali taman što je počao da smanjuje razliku, dobio je kaznu od dva „duga kruga“, kao i Frančesko Banjaja, zbog prevelike brzine u pit lejnu.
Međutim, Australijanac je imao jasnu brzinsku prednost u odnosu na Kvartarara, pobednika iz Hereza, tako da je neumoljivo smanjivao razliku, na kraju pretekavši Francuza. Vodeću poziciju je zadržao do kraja trke.
Iza njega, drama se nastavljala. Obe Aprilije, Lorenca Savadorija i Aleša Espargara, bile su izbačene iz stroja zbog mehaničkih problema, dok su Rins i Markez ponovo izleteli sa staze, što je konačno označilo kraj njihove trke.
Franko Morbideli je takođe doživeo pad, i to u provom krugu, prilikom pokušaja da izbegne manevar Pola Espargara u trećem sektoru, dok je Đoan Mir izleteo u šestom krugu, da bi uspeo da dođe do pit lejna na suvim gumama.
Nakon što je protekla polovina trke, najbrži vozač na stazi je bio Žoan Zarko. Nakon što je pretekao Takakija Nakagamija, upustio se u lov na vodeće.
Zarkov tempo je bio neumoljiv na srednje tvrdim gumama, skidajući dve sekunde po krugu u odnosu na Kvartarara, da bi ga pretekao pet krugova pre kraja.
Mada je bio brži od Milera na čelu, ponestalo mu je krugova da dostigne i prestigne Australijanca.
Ovo je treće Milerova pobeda u MotoGP karijeri, dok je Zarko došao do trećeg podijuma ove godine.
Treći je bio Kvarataro, koji je povratio vođstvo u generalnom poretku, ali sa samo jednim poenom ispred Banjaje, koji je s 21. startnog mesta na kraju uspeo da bude četvrti.
Danilo Petrući, još jedan od vozača poznatih što se sjajno snalaze po kiši, došao je do svog najboljeg rezultata za Tech 3 KTM, ujedno najboji plasman za austrijski tim ove godine. Italijan je završio kao peti, u finišu pretekavši Aleksa Markeza. Španac je naravno bio treći, što je takođe njegov najbolji ovogodišnji rezultat.
Nakagami nije uspeo da sačuva četvrtu poziciju koju je držao na početku trke, tako da je na kraju bio sedmi, dok je Espargaro na Repsol Hondi bio osmi. Iker Lekuona i Maverik Vinjales zaokružili su prvih 10.
Vrele Gume
Pavle Barta
MotoGP Francuske 2021. (Le Mans – Circuit de la Sarthe)
Poz. | Poeni | Br. | Vozač | Nac. | Tim | Motocikl | Km/h | Vreme |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 43 | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | 142.9 | 47’25.473 |
2 | 20 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | 142.7 | +3.970 |
3 | 16 | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 142.2 | +14.468 |
4 | 13 | 63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 142.1 | +16.172 |
5 | 11 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 141.8 | +21.430 |
6 | 10 | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | 141.7 | +23.509 |
7 | 9 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 141.4 | +30.164 |
8 | 8 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 141.2 | +35.221 |
9 | 7 | 27 | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 140.9 | +40.432 |
10 | 6 | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 140.9 | +40.577 |
11 | 5 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 140.8 | +42.198 |
12 | 4 | 10 | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | 140.3 | +52.408 |
13 | 3 | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 140.0 | +59.377 |
14 | 2 | 23 | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | 139.8 | +1’02.224 |
15 | 1 | 53 | Tito RABAT | SPA | Pramac Racing | Ducati | 139.5 | +1’09.651 |
16 | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 118.4 | 4 kruga | |
Bez plasmana | ||||||||
93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 137.6 | 10 krugova | ||
41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 138.7 | 12 krugova | ||
88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 137.6 | 15 krugova | ||
42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 128.6 | 15 krugova | ||
32 | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 137.1 | 16 krugova | ||
36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 155.2 | 23 kruga |
Rekordi:
Pol pozicija: | Fabio QUARTARARO | 1’32.600 | 162.6 Km/h | |
---|---|---|---|---|
Najbrži krug trke: | krug: 2 | Fabio QUARTARARO | 1’33.048 | 161.9 Km/h |
Rekordni krug u trci: | 2017. | Maverick VIÑALES | 1’32.309 | 163.2 Km/h |
Apsolutni rekord kruga: | 2018. | Johann ZARCO | 1’31.185 | 165.2 Km/h |
Generalni plasman u konkurenciji vozača
Poz. | Vozač | Motocikl | Nacionalnost | Poeni |
---|---|---|---|---|
1 | Fabio QUARTARARO | Yamaha | FRA | 80 |
2 | Francesco BAGNAIA | Ducati | ITA | 79 |
3 | Johann ZARCO | Ducati | FRA | 68 |
4 | Jack MILLER | Ducati | AUS | 64 |
5 | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | 56 |
6 | Joan MIR | Suzuki | SPA | 49 |
7 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | 35 |
8 | Franco MORBIDELLI | Yamaha | ITA | 33 |
9 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | JPN | 28 |
10 | Pol ESPARGARO | Honda | SPA | 25 |
11 | Brad BINDER | KTM | RSA | 24 |
12 | Alex RINS | Suzuki | SPA | 23 |
13 | Enea BASTIANINI | Ducati | ITA | 20 |
14 | Alex MARQUEZ | Honda | SPA | 18 |
15 | Jorge MARTIN | Ducati | SPA | 17 |
16 | Danilo PETRUCCI | KTM | ITA | 16 |
17 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 16 |
18 | Stefan BRADL | Honda | GER | 11 |
19 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 9 |
20 | Miguel OLIVEIRA | KTM | POR | 9 |
21 | Luca MARINI | Ducati | ITA | 9 |
22 | Iker LECUONA | KTM | SPA | 8 |
23 | Lorenzo SAVADORI | Aprilia | ITA | 2 |
24 | Tito RABAT | Ducati | SPA | 1 |
Generalni poredak u konkurenciji timova
1 Ducati Lenovo Team 143 2 Monster Energy Yamaha MotoGP 136 3 Pramac Racing 85 4 Team Suzuki Ecstar 72 5 Repsol Honda Team 48 6 LCR Honda 46 7 Petronas Yamaha SRT 42 8 Aprilia Racing Team Gresini 37 9 Red Bull KTM Factory Racing 33 10 Tech 3 KTM Factory Racing 24 11 Avintia Esponsorama 20 12 SKY VR46 Avintia 9 13 Team HRC 4 14 Esponsorama Racing 1 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
1 Ducati 110 2 Yamaha 107 3 Suzuki 53 4 Honda 43 5 KTM 38 6 Aprilia 35 |