Biće snažniji od Le Man trkača.
Toyota je ozbiljna u nastojanju da dodatno unapredi svoj sportski imidž, nakon lansiranja GR Yarisa i GR Supre. Novi GR 86 je predstavljen pre oko mesec dana, a sve su brojniji izveštaji u vezi sa GR Corollom, pa čak i performantnom verzijom Hilux kamioneta. Ipak, apeks predator na vrhu Toyotinog „lanca ishrane“ će biti rasni hiperautomobil.
Konceptna verzija je predstavljena januara 2018. u vidu GR Super Sporta, dok će serijski model pristići sledeće godine, verovatno pod nazivom GR 010. Reč je o automobilu koji će se staviti naspram Aston Martina Valkyrie i Mercedes-AMG-a One. Hiperautomobil sa središnje pozicioniranim motorom će usvojiti hibridni pogon i kupe karoserijsku formu, verovatno s otvaranjem kompletne kupole, kao kod lovačkih aviona, što se moglo videti u patent prikazima.
Čak i ako proizvodnja serijskog ekvivalenta Le Man hiperautomobila ne bude potrebna, budući da su se LMH pravila promenila, Toyota se drži prvobitnog plana da na GR Super Sport stavi registarsku tablicu. Očekuje se pogonski sklop u vidu twin-turbo V6 2,4-litarskog hibridnog sistema, adaptirane varijante koja je pogonila prethodni trkački model, TS050 Hybrid.
Trebalo bi da raspolaže s najmanje 1.000 ks, po originalnoj LMH regulativi i najavi koja je išla zajedno s konceptom. Postoji mogućnost da finalna verzija bude još snažnija zahvaljujući tromotornoj hibridnoj postavci. Bilo kako bilo, serijski model će biti snažniji od trkačkog ekvivalenta, budući da je potonja varijanta ograničena na 680 ks iz 3,0-litarskog V6 zasnovanog na pravilima LMH klase.
Što se cene tiče, ona je još uvek nepoznanica, kao i koliko će primeraka brojati serija. S obzirom na promenu pravila, Toyota ne mora da proizvede najmanje 20 jedinica, a uzimajući u obzir novac, vreme i napore uložene u projekat, logika govori da će proizvodna serija brojati više automobila da bi se došlo do validnog poslovnog slučaja za GR Super Sport /GR 010.
Dok je Toyota odlučna da lansira serijsku verziju Le Man hiperautomobila, drugi proizvođači koji su najavili učešće u LMH klasi, tek treba da se posvete homologovanom modelu. Tu konkretno mislimo na Peugeot, Porsche, Audi i Ferrari.
Vrele Gume